משרד החינוך מפרסם את רשימת התיכונים המצטיינים בהישגיהם הערכיים חברתיים-תשע"ד

משרד החינוך מפרסם את רשימת 208 בתי הספר (על יסודיים), אשר זכו בתגמול כספי בגין הצטיינות חברתית וערכית בשנת הלימודים תשע"ד. דליה ועוספיה לא נמצאות ברשימה, ירכא וגוליס כן.

08.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משרד החינוך מפרסם את רשימת התיכונים המצטיינים בהישגיהם הערכיים חברתיים-תשע"ד

הקריטריונים לתגמול אינם מכוונים לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר, אלא לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים

משרד החינוך מתגמל מדי שנה, עובדי הוראה בגין הישגי בית הספר. ההצטיינות כוללת ממדים חברתיים וערכיים.

בשנת הלימודים תשע"ד זכו בתגמול 208 תיכונים. סך התגמול נע בין 3,000 – 8,000 ₪

משרד החינוך מפרסם את רשימת 208 בתי הספר (על יסודיים), אשר זכו בתגמול כספי בגין הצטיינות חברתית וערכית בשנת הלימודים תשע"ד. עובדי ההוראה באותם בתי ספר יזכו במשכורת הקרובה לתגמול כספי שנע בין 3,000 – 8,000 ₪ למורה (בהתאם להישגי בתי הספר). הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם "עוז לתמורה".

במכתב למנהלי בתי הספר ציין המשרד: "זכיה זאת הינה אות הערכה למנהיגותך, ולעשיה החינוכית המעמיקה של צוות המורים בהנהגתך, והיא מעידה על כך שהמצוינות הבית ספרית בבית הספר בהנהגתך נוגעת בכל תחומי החיים החינוכיים- הערכיים וחברתיים לא פחות מהלימודיים".

במשרד החינוך מוסיפים ומדגישים, כי הקריטריונים לתגמול אינם מכוונים לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר, אלא לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים. התגמול הדיפרנציאלי מחושבת על פי אחוז השיפור שביצעו בתי הספר ביחס לשנה הקודמת. הדגש ניתן על שיעור השינוי ולא על הציון הסופי.

התגמול ניתן לחטיבות עליונות מכלל המחוזות ומכלל המגזרים, ומכל רמות הטיפוח. סך התקצוב לכלל בתי הספר נאמד ב- 50 מיליון שקלים. מתוך כ- 500 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, זכו 208 בתי ספר לתגמול שיינתן לכלל מורי צוות בית הספר. מדובר ב- 40% של בתי הספר שהשיגו את ההישגים הטובים ביותר.

אופן הקצאת המענק הכספי:

דירוג בתי הספרסכום המענק
10% בעלי ההישגים הטובים ביותר8,285.87 ש"ח
10% הבאים לאחר מכן6,214.40 ₪
10% הבאים לאחר מכן4,142.93 ש"ח
10% הבאים לאחר מכן3,107.20 ₪


קריטריונים לזכאות:

• עבודה עקבית ורציפה.
• עבודת צוות ולמידת עמיתים.
• הישגים ערכיים הכוללים קדימויות ערכיות של משרד החינוך, כגון: מניעת נשירה, שילוב תלמידי חינוך מיוחד, שירות בצה"ל, שירות אזרחי ושירות לאומי.
• קידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק במימד של זכאות לבגרות.
• המורים מתוגמלים גם בגין מצוינות במקצועות הומאניים בנוסף להצטיינות במקצועות מדעיים ומתמטיים, תוך קידום מעמדם של מקצועות הרוח.
• שמירה על טוהר בחינות.
• בהתאם לזמינות הנתונים, גם שנת שירות, מכינות קדם צבאיות, התנדבות בקהילה וכל מדד ערכי תקף ומהימן, יתווסף למרכיב.

לרשימת בתי הספר המלאה

http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/HighSchool/IsraelOlaKita/Tagmul2014.htm
 (הערה: דירוג 1 – התגמול הגבוה ביותר. אין חשיבות לסדר הופעת בתי הספר בטבלה)

תגובות

2. ענאן לפני 10 שנים
דליה כרגיל מחוץ לרשימה
1. tאבא לפני 10 שנים
רק אנחנו לא

מומלצים