המדריך לבחירת פרקטים

לא רק ריצוף שיש או ריצוף קרמיקה, הפרקטים כבר מזמן כאן, והם כאן כדי להישאר. בשנים האחרונות אפשר לראות יותר ויותר בתים עם ריצוף פרקט.

09.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המדריך לבחירת פרקטים

הפרקט מעניק לבית אווירה חמימה, אירופאית ויכול להגיע במגוון צבעים המתקבלים כתוצאה משימוש בעצים שונים. מלבד המראה הנאה, לפרקטים יתרונות נוספים כגון שיפור האקוסטיקה בבית וכן בידוד מפני חום וקור.

פרקטים: עץ אמיתי או למיניציה?
הפרקטים המוכרים לכולנו מאירופה הם על פי רוב פרקטים מעץ אמיתי. הפרקט השכיח ביותר הוא פרקט תלת שכבתי העשוי מעץ איכותי כגון אורן או צפצפה. פרקט מעץ אמיתי הוא מטבע הדברים איכותי יותר, ועמיד יותר לאורך השנים. בהתאם לזאת, גם מחירו גבוה יותר. פרקט למינציה הוא למעשה ריצוף מחומר סינתטי דמוי פרקט, אך כמעט ואי אפשר להבחין בהבדלים בינו ובין פרקט אמיתי. למי שחשוב לו בעיקר המראה ולא רוצה להשקיע כספים רבים, הרי שפרקט למיניציה הוא פיתרון מתאים בהחלט.

שנת הפרקטים הבהירים
בשנים האחרונות פרקטים בהירים הופכים שכיחים יותר ויותר, ומשאירים את הפרקטים החומים המסורתיים מאחור. עם זאת, כל אחד יכול להתאים לעצמו ולביתו פרקט על פי טעמו האישי. הפרקטים, כאמור, מגיעים בשלל צבעים, גוונים וטקסטורות. בנוסף, ניתן להתפרע מבחינה עיצובית ולהתקין פרקט מסוג שונה בכל חדר. הדבר דורש מחשבה ותכנון, אך בהחלט מוסיף נופך מעניין לריצוף הדירה.

תחזוקת פרקטים
רבים חוששים מהתחזוקה של פרקטים. אם כן, לפרקטים לא דרושה תחזוקה רבה במיוחד. אפשר להעביר על הפרקט מטלית לחה עם חומר מיוחד המיועד לפרקטים מעת לעת, ולמרוח פוליש אחת למספר חודשים. פרקטים מעץ טבעי דורשים גם חידוש בשמן אחת לכמה שנים, אך אין מדובר במטלה מסובכת מדי. ניתן גם להזמין בעלי מקצוע לשם ביצוע העבודה.

פרקטים: האם מותר לשפוך מים?
עקרונית, פרקטים לא נועדו לשטיפה. אך כיום ישנם פתרונות שונים כגון פרקטים פולימריים אשר עמידים בפני מים וניתן לשטוף אותם. הדבר יכול להתאים מאוד לחנויות כגון חנויות פרחים, החפצות במראה האירופאי והקלאסי, אך צריכות להבטיח שהמים שבמקום לא יפגמו בריצוף.

מה לוודא בטרם רכישת פרקטים?
עוד לפני שאנחנו בוחרים פרקטים על פי טעמנו, מומלץ לוודא שהחברה ממנה אנו מזמינים את הפרקטים היא חברה שמספקת פרקטים איכותיים, בין אם אלו פרקטים מעץ אמיתי ובין אם אלו פרקטים למינציה. אחרי הכל, הפרקט הוא דבר שנצטרך לחיות איתו זמן רב, ולכן נרצה שהוא יהיה מוצר איכותי לשביעות רצוננו.

תגובות

מומלצים