ראשי הרשויות הדרוזיות שבתו על משהו שהם לא יודעים

לא ברור על מה שבתו בשבוע שחלף ראשי המועצות הדרוזיות, כך לפחות הם נקלטים במשרדי הממשלה לאחר פגישתם עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה סוכם שיכינו תקציב שהיה דל לגבי מספר משרדים ומאז הכל מתנהל טוב, אז על מה הם שבתו? שאלת השאלות.

16.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ראשי הרשויות הדרוזיות שבתו על משהו שהם לא יודעים

ככל הנראה שהתפטרותו של ד"ר גאזי פארס הלחיצה את ראשי הרשויות הדרוזיות, שלא כל כך רצו במהלך הזה וחלק מהדברים שנאמרו, למרות הכחשתו של ד"ר גאזי, שהוא קיבל משרה בבית חולים כרמל ולשם כך הוא רצה לסיים את תפקידו כראש מועצה.

בכיר מאוד אומר לנו שד"ר גאזי כבר לפני מספר חודשים אמר בפורום ראשי הרשויות שברצונו לעזוב, כי זה לא מתאים לו הכסא והפוליטיקה.

בשבוע שעבר, שהודענו על התפטרותו, יום אחרי בחג נביא סבלאן עה"ש, התכנסו ראשי הרשויות הדרוזיות במתחם הקדוש ובערב במועצת עוספיה ואז שמענו אותם מדברים ומתחננים לד"ר גאזי למשוך את ההתפטרות שלו, כי יש הסכמים ולטענתם הכל יהיה בסדר.

באותו יום שהבינו שהכל מתועד ומצולם ומה שהם אומרים יעבור לציבור הרחב, ביקשו לקיים את הישיבה ללא תקשורת בטענה שיש דברים שהם מעוניינים להעביר בפורום ראשי הרשויות.

מה קרה באמת?, בואו נחזור לתאריך 13-7-2014 לאותה ישיבה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בישיבה החגיגית למרות מבצע צוק איתן סוכם שראשי הרשויות יכינו תוכנית לישובים ויעבירו בהקדם האפשרי וזה מה שקרה עם העברת התוכנית והבקשה לסכום של 250 מליון ₪ מיד הבקשות התחילו לעבור למשרדי הממשלה, השיכון, התחבורה, החינוך, הסביבה ועוד.

משרדי הממשלה הסכימו לדרישות התקציב לרשויות הדרוזיות, חוץ ממשרד השיכון שטען שהתקציב שהדרוזים דורשים הוא נמוך ממה שצריך להיות וביקש לתת להם עוד קצת זמן, להכין תוכנית חדשה.

כך העניין נסגר, כולם הסכימו, לחצו ידיים והכל היה בסדר, מה קרה שבשבוע החולף הם נלחצו ממכתב ההתפטרות של ד"ר גאזי שבסופו של דבר הוא משך את התפטרותו וכל הסערה נגמרה?.

בכיר אומר לנו:"אין כל זכות לראשי הרשויות הדרוזיות לשבות ואין הצדקה לזה, זו פעם ראשונה שראשי רשויות אין להם תשובות מדוע שבתו, כי הכל היה סגור עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אבל לדעתי הם רצו לצאת מעניין ההתפטרות של ד"ר גאזי בכבוד ולשם כך שבתו, הם סתם מבלפים את הציבור והתושבים שלהם וזה עושה אותנו קטנים מאוד מול משרדי הממשלה".

כל בכיר ממשרד ממשלתי שתדבר איתו על המהלכים שנעשו עד היום למען קידום התוכנית שהגישו יאמת את זה שבתקציב הבא מתחילת 2015 הרשויות יקבלו את כל הדרישות שלהם.

אמש בערב, התקימה ישיבה במועצת דאלית אל כרמל, של ראשי הרשויות הדרוזיות עם מנהל אגף מיעוטים במשרד ראש הממשלה האשם חסין, שהגיע לשמוע מהם מדוע הם קיימו את השביתה ומה הדרישות שלהם, הכל התנהל בדלתיים סגורות ואף אחד לא יודע על מה הם דיברו.

שאלתנו לנבחרי הציבור המכובדים, על מי אתם מנסים לעבוד? על האזרח ששלח אתכם לייצג אותו נאמנה ובינתיים אתם מנסים להפוך אותו לעוד יותר קטן?.

ראשי הרשויות

תזכורת מפגישת ראשי הרשויות עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתל אביב  בתאריך 13.7.2014

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, קיים היום פגישת עבודה עם ראשי רשויות מהמגזרים הדרוזי והצ'רקסי ודן עימם על תוכנית חומש אותה מגבש  משרד ראש הממשלה לשנים 2015-2019.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, קיים היום פגישת עבודה עם ראשי רשויות מהמגזרים הדרוזי והצ'רקסי ודן עימם על תוכנית חומש אותה מגבש  משרד ראש הממשלה לשנים 2015-2019 בשיתוף עם הרשויות ועם כלל משרדי הממשלה לפיתוח כלכלי חברתי של יישובי המגזרים.

בפגישה שהתקיימה במשרד ראש הממשלה בתל אביב השתתפו ג'בר חמוד, ראש מועצת סאג'ור ויו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דאלית אל כרמל, וג'יה כיוף, ראש המועצה המקומית עוספיא, נוהאד מישלב, ראש המועצה המקומית אבו-סנאן, נביה אסעד, ראש המועצה המקומית כיסרא-סמיע, תא"ל (במיל') מעדא חצבני, ראש המועצה המקומית ינוח-ג'ת,  והיב חביש, ראש המועצה המקומית ירכא,  בייאן קבלאן, ראש המועצה המקומית בית ג'אן, זכריה נאבסו, ראש המועצה המקומית כפר כמא,  שוקי לטיף, ראש המועצה המקומית רמה,  זיאד דגש, ראש המועצה המקומית מע'אר,  דן להב, מ"מ סמנכ"ל פנים, תכנון ופיתוח במשרד רה"מ והאשם חוסין, מנהל תחום מיעוטים, אגף פנים, תכנון ופיתוח במשרד רה"מ.

בפתח הפגישה הביעו ראשי המועצות את הזדהותם עם היישובים בדרום הארץ בתקופה זו ואף הזמינו את תושבי הדרום להתארח ביישובים הדרוזיים.

הישיבה

המשתתפים דנו בשורה של נושאים אותם יש לקדם ובראשם תחבורה ציבורית, דיור, תשתיות כבישים, מערכת החינוך ומקורות הכנסה עצמיים ליישובים.

בפתח הפגישה הודיע לוקר כי דלית אל כרמל,  מג׳אר ועוספיא חוזרים לתוכנית הדרוזית .

לפני התחלת הישיבה נשמעה אזעקה והנוכחים צפו בשידור חי ביירוט שני טילים מעל תל אביב

בסיכום הפגישה הדגיש מנכ"ל משרד ראש הממשלה לוקר כי הוא מצפה שתוכנית החומש החדשה תהיה מחוללת שינוי אמיתי וצמיחה עבור היישובים מבחינה כלכלית וחברתית.

לוקר פנה לראשי הרשויות ואמר כי התוכנית החדשה תתמקד בנושאי הליבה שיכולים לשמש מנוף לשינוי ואנו רואים בכם שותפים מלאים בעבודה על גיבושה.

ראשי הרשויות

ג׳בר חמוד העלה את דרישות המועצות הדרוזיות בכל התחומים.

רפיק חלבי דרש שיכירו בדרוזים כאזור עדיפות לאומי לצרכי השקעות הון, על היחסים בין האוצר לשיכון שמעכב תקצוב תכנון, חיבורי החשמל, מנהל מקרקעי ישראל ומצוקת הרשויות.

וג׳יה כיוף העלה סוגיות של תכנון ותקצוב ומעדא חצבאני ביקש תעדוף ישובים דרוזים .

הראל לוקר ביקש להכין תכנית מיידית כדי להפעיל לא לפספס את תקציב השנה הבאה. הוא דיבר על מדדים חדשים להעלאת רמות הכפרים הדרוזים.

תגובות

1. תושב לפני 10 שנים
בושה וחרפה

מומלצים