השופט זאיד פלאח זיכה את אכרם חסון בתיק מפגעי האשפה

בתיק שנפתח ב 2008 נגד עיריית הכרמל והעומד בראשה ומעורבים נוספים, הבוקר השופט זאיד פלאח מזכה את ד"ר אכרם חסון מכל אשמה בתיק ומשאיר את העונש לגבי שאר הנאשמים.

16.09.2014 מאת: פורטל הכרמל, שעה 10.45
השופט זאיד פלאח זיכה את אכרם חסון בתיק מפגעי האשפה

תזכורת לפרטים ולפרסומים שהיו לגבי התיק

כבוד השופט ד"ר זאיד פלאח בעוספיה ודליה הש"ג ישלם את המחיר

וגיה ורפיק מסבירים לכבוד השופט ד"ר זאיד פלאח משמעות הדברים, התרשמות השופט טובה ויש הסכמה בינם לבין המשרד לאיכות הסביבה, השופט:"קיס ואכרם חסון ישוחררו מהתיק, חמוד קונטאר וגאלב חסון ישלמו את המחיר".

בתאריך 1-10-2009 פרסמנו לראשונה את התביעה שהוגשה לבית המשפט נגד עיריית הכרמל.

זה לא ביקור ראשון של כבוד השופט ד"ר זאיד פלאח שמגיע לעמוד מקרוב על העבודות שבוצעו ע"י המועצות המקומיות דאלית אל כרמל ועוספיה לאחר הפירוק.

מזה מספר חודשים העניין הלך והתקדם במיוחד בדאלית אל כרמל שהשכירה שטח ובנתה אתר שלדעת המשרד לאיכות הסביבה וכבוד השופט הוא ראוי ומצביע על התקדמות משמעותית בעניין.

ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף מטיל אשמה על העברייניים האמתיים, רשות הטבע והגנים שלא מאפשרים למועצה לבנות בשטחה תחנת מעבר, דברי וגיה התקבלו בהתנגדות רבה מנציגי המשרד.

המשרד לאיכות הסביבה ומנהל המחוז שלמה כץ מבקש ממועצת עוספיה להעביר את השמירה קרוב לתחנת המעבר ולגדר את כל השטח.

בסיור עם כבוד השופט לקחו חלק התביעה, המשרד לאיכות הסביבה נציגי הרשות לטבע והגנים, מהנדסת הועדה לתכנון ובנייה אזדהאר חביש, המתכנן של מועצת עוספיה אלי הכט, היועץ המשפטי של דאלית אל כרמל אלי קולס, עו"ד מואנס עלו מבקר מועצת עוספיה, מהנדסת מועצת דאלית אל כרמל נסרין דקסה, מחזיק תיק איכות הסביבה בדליה עאמר חוסיסי שהיה מאוד מרוצה מהסיור, עבדאללה קרא, סמיר אבו פארס, עבדאללה סקר, פריד עלו, רמזי אבו חמד ועובדי המועצות.

בדבריו של כבוד השופט זאיד:"התביעה הוגשה נגד מועצת עוספיה, מועצת דאלית אל כרמל, אכרם חסון, חמוד קונטאר, כרמל תברואה וניקיון 2004 בע"מ, קייס חסון, גאלב חסון.

השופט ד"ר זאיד פאלח בדליה ועוספיה

הבקשה היתה ורפיק מוכן לסייע לעזור לחברו אכרם חסון לצאת מהתיק תמורת תשלום של הקנס ע"י המועצה המקומית.

וגיה כיוף שואל, למה הש"ג צריך לשלם את המחיר של הבכירים?, וגיה מעלה את שמו של חמוד קונטאר בפני השופט.

התביעה והמשרד לאיכות הסביבה מבקשים מהשופט כן להרשיע את כל הצדדים בתיק.

הצעתו של רפיק חלבי לגבות את הקנס הכספי מהמורשעים ויש להזכיר שהתיק הינו תיק פלילי לכל דבר, שהכספים ישולמו לטובת תחנות המעבר בדליה ועוספיה, כבוד השופט ד"ר פלאח אהב את ההצעה והעלה אותה בפני התביעה.

 לקולות מהסיור, לא צנזרנו את הדברים

{YouTubeVideo id=2v699Tv28bM}

 

תזכורת לתביעה, הוגשה תביעה חדשה נגד עיריית הכרמל
במהלך שנת 2008 הוגש כנגד עיריית עיר הכרמל, ראש העיר הקודם ד"ר אכרם חסון ונושאי משרה נוספים, כתב אישום בגין מפגעי פסולת חמורים וקשים בשני אתרים 'פיראטיים' (פיראטים) לסילוק פסולת המצויים בתחום שטח שיפוטה.

המשרד להגנת הסביבה הגיש לבית משפט השלום בחיפה בקשה למתן צו לסילוק מפגע כנגד עיריית עיר הכרמל, בשל מפגעי פסולת קשים ולהשבת המצב לקדמותו.

אתרים אלה הופעלו ע"י העירייה במשך שנים רבות, בניגוד לחוקי התכנון והבנייה ורישוי עסקים, בצורה לקויה ומבלי שבמקום הותקנו התשתיות הדרושות. במקום הושלכו כמויות אדירות של פסולת, לרבות: פגרי בעל-חיים, אסבסט וחומרים מסוכנים.

בדיון שהתקיים בתאריך 17 יוני 2014 בפני כבוד השופט ד"ר זאיד פלאח בתיק פלילי 9655-07-08 שמתנהל בבית משפט השלום בחיפה, מדינת ישראל נ ג ד: כרמל תברואה וניקיון 2004 בע"מ, כרמל תברואה בע"מ, אכרם חסון, חמוד קונטאר, גאלב חסון, קייס חסון, מועצה מקומית עוספיא, מועצה מקומית דלית אל כרמל.

תמונה לדוגמההוחלט לקיים את הסיור בשני האתרים בעוספיה ודלית אל כרמל

דאז אמרו ראשי המועצות למערכת פורטל הכרמל

וגיה כיוף מה שאמר בפני כבוד השופט זאיד פאלאח:"הצעתי שכולם יתפטרו כי לא כך מתנהלות רשויות מקומיות. אנו סובלים מרעב ולכן לא משלמים לגורמים שונים. אמרו לי שמאשרים  לי בקרקע של אנשים ואני צריך לשכור את הקרקע ואנשים לא רוצים כי הם מעוניינים לבנות שם. אני עובדים על פי התכנית שהוצגה בדיון הקודם".

רפיק חלבי ראש מועצת דליה מה שאמר בבית המשפט: "קיבלנו  כסף לפינוי המזבלה הישנה כל הכסף הזה הלך למזבלה רק לפני פחות מחודש שילמו לקבלן מיליון וחצי ₪, הכסף לא בא אלינו למועצה אלא לפרויקט מסוים. באתי למ"מ עם חוב לפינוי אשפה של 12 מיליון ₪, 8 לקרפיס ו-4 מיליון ליואב. לקחתי מתקציבים אחרים לשלם לו מילון ₪".

תגובות

7. סתם מישהו לפני 10 שנים
מעניין
6. דלאוי לפני 10 שנים
גועל נפש
5. עוקב לפני 10 שנים
דודתו של השופט נשואה עם דוד של אכרם
4. אישה לפני 10 שנים
גועל נפש של בית משפט
3. בחור לפני 10 שנים
בתי משפט מושחתים
2. מנסור עספיא לפני 10 שנים
מברוק
1. תושב טוב לפני 10 שנים
בושה לבתי המשפט בישראל

מומלצים