הסכנה הגדולה שאורבת לתלמידים ולנהגים בעוספיה

יציאתם וכניסתם של תלמידי בתי הספר היסודיים בעוספיה מכביש 672 לבית הספר מסכנת את התלמידים שלא ממושמעים והנהגים נקלעים להתנהגות מבזה וגסה ע"י התלמידים.

17.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסכנה הגדולה שאורבת לתלמידים ולנהגים בעוספיה

מאות תלמידים שנכנסים ויוצאים מבית הספר היסודי במרכז עוספיה מהווים סכנה אישית ומפגע בלתי הפיך, לכל מי שנקלע למצב בשעות הצהריים.

התלמידים עם יציאתם הביתה בשעה עמוסה בתנועה במיוחד, מתפרצים אל הכביש ללא הבחנה בסכנה, אין שום מבוגר או מדריך שמלווה את התלמידים החוצה לכביש.

התלמידים מתנהגים בצורה גסה עם העוברים בכביש באותו זמן ובמיוחד כלפי הנהגות, הם מבצעים תנועות לא ראויות וממש התנהגות שלא מתאימה לתלמידים בגיל הזה.

בשעה הזו התלמידים עוברים מצד לצד, זורקים חפצים אחד על השני, פוגעים ברכבים הנוסעים בכביש ובעיקר מסכנים את עצמם, בנוסף לדיבור ולקללות שנשמעים באותה שעה.

לכל מערכת ובמיוחד לבתי ספר יסודיים חובה ללוות את התלמידים לתחנת האוטובוס, לשם זה יש תקציבים למדריכים ולמלווים, לשמור שהתלמידים יגיעו הביתה בשלום ללא תקלות.

לפחות בכל יום יש נפגעים בקרב התלמידים והדבר לא מאותת לאף אחד במערכת החינוך, לא במשטרה ולא במועצה ולא אצל ועדי ההורים.

תזכורת לכביש 672  בכתבה מתאריך 20 -6 - 2014

"מה מתכוונים וגיה ורפיק לעשות בכביש 672"

וגיה כיוף מאיים לסגור את הכביש, רפיק חלבי מעדיף לפנות לבג"ץ, משרד התחבורה מודע לבעיות הבטיחותיות ופועל מול משרד האוצר להשגת תקציב, רפיק מסכים עם וגיה וחולק על התנהלותם של וגיה וכרמל בעניין 672

זה כבר שנים התושבים שמתגוררים בצמוד לכביש 672, זועקים, הכביש באורך של כ-35 ק"מ, מחבר את מרכז מטרופולין חיפה בצפון עם רמות מנשה בדרום, לאורך גב הר הכרמל. הוא עובר לכל אורך הרכס, תוך שהוא משרת את יישובי ואדי מילק, כפרי הכרמל עוספיה ודאלית אל כרמל, פארק הכרמל, אותו הוא חוצה, אוניברסיטת חיפה ודניה, אחוזת שמואל והכרמל המרכזי, כאשר בתחומי חיפה הוא מחליף את שמו משדרות אבא חושי‏ לרחוב חורב ולשדרות מוריה.

משטרת ישראל הגדירה את הכביש בתחילת שנת 2013 ככביש מסוכן, הכביש סומן בכל המפות המורות על הסכנות הקיימות.

לפני שבועיים ארעה התאונה הקשה של המשאית בעוספיה, שבנס לא היו הרוגים בכביש הזה, הציבור לוחץ על ראש המועצה לעשות מעשה בנדון.

ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף מאיים לסגור את הכביש 672, ראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי רוצה לפנות לבג"ץ, משרד התחבורה הגיב לדברים.

תלמידים

וגיה כיוף: "דו"ח המשטרה קובע שכביש זה לא בטיחותי ומאד מסוכן, כל יום עוברים בכביש כ 9000 רכבים, הכביש הזה לא עולה הרבה כסף אבל כנראה שלמשרד התחבורה סדר עדיפות שונה, אנחנו שוקלים לסגור את הכביש בקרוב".

וגיה: " אם השר ומשרדו ומע"צ לא מוצאים לנכון לעשות את הכביש שעבר תכנון ואושר בתכנון ומחכה לתקציב אבל לעוספיה אין תקציב, אני לא רוצה לקחת אחריות על הכביש הזה, בכל יום 3000 ילדים עוברים על הכביש הזה, ללא מעברי חציה וגדרות, כביש עם שני נתיבים ואם נתיב אחד נסגר הכל נסגר, בכל יום יש פקק בבוקר ופקק אחרי הצהריים".

וגיה: " מע"צ ומשרד התחבורה שלחו שהכביש הוא שלך ואם הכביש הוא שלי אז אני אסגור אותו, ואני מוכן לשבת בבית סוהר ולהציל חיי אנשים ".

ראש מועצת דאלית אל כרמל, רפיק חלבי בתגובה לנאמר, אומר: "משרד התחבורה טוען שעלות התיקון של המפגעים בכביש עולה 70 מליון ש"ח ואמרו שהם פונים למשרד האוצר בנדון, אני פניתי לחברת אדריכלות וממנה אני אקבל את כל הנתונים לגבי מצב הכביש, אני פונה עם זה לבג"ץ".

רפיק:"רק אתמול קיבלתי את הנתונים הבטיחותיים של הכביש הזה, בשנה שעברה היו באזור דליה 110 נפגעים, יותר מ60 תאונות דרכים, במקום אחר במדינה לא היו מתנהגים כך".

"אני מתפלא על ראשי המועצות, שהם קיבלו את העברת הכביש הזה למועצות".

רפיק: "אני תומך ברוח הדברים של וגיה כיוף, לדעתי האישית יש לפנות לבג"ץ שהמדינה לא מקבלת את אחריותה על התושבים, אין לי ויכוחים עם וגיה, אם לסגור את הכביש זה יביא את התקציבים אז נעשה כך, אבל יש לבדוק את כל הדרכים".

רפיק ווגיה

תגובת משרד התחבורה לטענות שנשמעו, שהעביר אבנר עובדיה דובר משרד התחבורה.

"משרד התחבורה מודע לבעיות הבטיחותיות והתנועתיות בכביש 672 באזור דאלית אל כרמל ועוספיה, ופועל מול משרד האוצר להשגת תקציב להסדרת הנושא. עלות הטיפול בכביש נאמדת בעשרות מיליוני שקלים, ויתכן כי הסדרת הכביש תתבצע בשלבים".

לדברים שאמרו לנו ראשי המועצות, בשידור לתוכנית חם אש ברדיו חיפה, בסרטון

 

{YouTubeVideo id=DJuASnsQsn0}

 

לכתבה שפורסמה 13-12-2012

וגיה מתנגד להעברת כביש 672 לאחריות המועצה

וגיה כיוף מאים לתבוע את חברת הדרכים מע"צ בגין אחריות על הריגתם של 12 תושבי עוספיה בכביש 672 .המועצות לא יכולות לתחזק את הכביש באופן עצמאי

קישור לכתבה המלאה

https://www.karmel.co.il/index.php?option=com_content&task=view&id=24757

תגובות

6. המשקיף לפני 10 שנים
כביש עוספיא דליה
5. מורה לפני 10 שנים
זה המצב
4. עספאני לפני 10 שנים
כביש מסוכן
3. אבא לפני 10 שנים
וג'י יא בטל
2. הורה לפני 10 שנים
ברברת של ראשי המועצות
1. אמא מוטרדת לפני 10 שנים
הילדים של בתי הספר בעוספיה

מומלצים