מעצימים תלמידים מצטיינים ומרחיבים את תכנית אמירים

תכנית 'אמירים' לטיפוח תלמידים מצטיינים דוברי עברית וערבית בצפון מתרחבת בשנת הלימודים הנוכחית, על בסיס התובנה כי תלמידים מצטיינים הם המשאב וההון האנושי החשוב ביותר.

18.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מעצימים תלמידים מצטיינים ומרחיבים את תכנית אמירים

בתשע''ה ייקחו חלק בתכנית שמטרתה עידוד בתי ספר לטיפוח מצוינות והצטיינות של תלמידי ומורים, 3430 תלמידים מ-91 בתי ספר יסודיים ועל יסודיים במחוז צפון

מנהלת המחוז במשרד החינוך, ד''ר אורנה שמחון: ''מטרות התכנית: עידוד בתי הספר לטפח מצוינות והצטיינות של תלמידים ומורים, פיתוח אווירה ותרבות המעודדת מצוינות והצטיינות הן של תלמידים והן של מורים, הרחבת הידע והמיומנויות של אנשי החינוך בהוראה ובטיפוח הצטיינות של תלמידים ומורים ופיתוח תכניות ייחודיות, שיאפשרו לתלמידים ולמורים לבחור ביעדים להצטיינות ולממש אותם כיחידים או/ו בקבוצות''.

דובר המחוז, דויד גורלי, מציין כי בתשע''ה יקחו חלק בתכנית 3430 תלמידים מ-91 בתי ספר יסודיים ועל יסודיים. התכנית מפעילה בבתי הספר הללו מסגרות לימוד בית-ספריות לתלמידים מצטיינים. בתי הספר המשתתפים בתכנית מפתחים ומפעילים תכניות המטפחות מצוינות בית ספרית ומזמנות אתגרים חדשים למצטייני בית הספר. התכנית המומלצת לטיפוח מצוינות והצטיינות מבוססת על מודל ההעשרה המשולש הנפוץ ביותר בארה'ב של פרופ' רנזולי.

התכנית מתחילה בבית הספר היסודי, נמשכת לאורך שנות הלימוד בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, ומתמקדת בחשיפת תכנים ייחודיים שלא מתוך תכניות הלימודים הרגילות, ובלמידת מיומנויות חשיבה ובכללן מיומנויות חקר.

בתי הספר המשתתפים בתכנית הם אלה המעוניינים לטפח תלמידים מצטיינים והמוכנים לעמוד בדרישות התכנית, אין בהם מסגרות ממוסדות/ תכניות ו/או כיתות לתלמידים מצטיינים, למנהלים שלהם יש ניסיון משמעותי וכן אופק שירות של שלוש שנים לפחות, פועלים בהם צוותי מורים המעוניינים והמתאימים מבחינה מקצועית לעסוק בהוראת תלמידים מצטיינים, לרבות רכז מתאים, מתקיימים בהם תשתיות ומשאבים המסייעים בפיתוח התהליך ורואים בתכנית בסיס לקידום תרבות של מצוינות בית ספרית.

תגובות

1. אדם לפני 10 שנים
עד היום אני סובל

מומלצים