גוש בגודל תפוז הוצא מקיבתה של צעירה ללא ניתוח

במבצע מיוחד שנמשך חמישה ימים הוציא צוות המכון לגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי פדה פוריה, גוש בגודל של תפוז מקיבתה של מטופלת, ללא ניתוח.

18.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גוש בגודל תפוז הוצא מקיבתה של צעירה ללא ניתוח

הגוש הוצא ללא ניתוח פתיחת הבטן אלא במספר שלבים ובאמצעות גסטרוסקופיה – הכנסת צינור, פרוק הגוש לחלקים והוצאתם ע"י האנדוסקופ.

צעירה בת 31 אשר חוסה במעון לבעלי מוגבלויות באזור, הגיעה לפני כשבוע למרפאת גסטרו במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה, פוריה, עם תלונות על הקאות חוזרות. בבדיקת גסטרוסקופיה התגלה בקיבתה גוש גדול , בגודל של תפוז, המורכב מחפצים שונים: חוטי גומי, חוטי חשמל, חתיכות עץ, חתיכות פלסטיק, עטיפות ועוד.

הצוות המקצועי במרפאה התגייס כדי לסייע ולטפל בבחורה. "היינו חייבים להוציא את הגוש מהקיבה מאחר וגוש בגודל כזה אינו יוצא באופן עצמוני, גוש כזה יכול לחסום לגמרי את הקיבה ואף ליצור כיבים ודימומים , כאבים הקאות וכדומה" מסביר ד"ר ויטלי ורז'ביצקי , גסטרואנטרולוג.

ד"ר ורז'ביצקי הסבירכי ישנן שתי גישות להוצאת הגוש. הראשונה, אנדוסקופיה- ניתוח לפתיחת הבטן , פתיחת הקיבה והוצאת הגוש. הדרך השנייה, גסטרוסקופיה- הכנסת צינור דרך הפה לקיבה ובעזרת מכשור מיוחד הוצאת הגוש.

 ורז'ביצקי

ד"ר ורז'ביצקי ציין " רצינו לנסות ולהקל על המטופלת ככל שניתן ולכן בחרנו דווקא בדרך של הגסטרוסקופיה, אמנם מדובר בגוש ממש גדול המורכב מחפצים שקשה להוציא ויכולים לפצוע בדרך החוצה. לכן התגייסנו למשימה, הצוות כולו היה מעורב, נאלצנו להשתמש בכל הכלים הקיימים אצלנו, הצלחנו לחתוך ולפרק את הגוש ולהוציא אותו בשלבים. התהליך היה ממושך. במהלך חמישה ימים, כל יום למשך שעה וחצי לערך, בוצעה למטופלת גסטרוסקופיה ובמהלכה כל פעם הוציאו חלק מהגוש "

המבצע הוכתר בהצלחה רבה! "ניקינו את הקיבה לגמרי, ללא שום גופים זרים וללא שום פגיעה או דימומים כתוצאה מהליך הוצאת החלקים. השתמשנו בצינור מיוחד מהפה עד לקיבה, שדרכו נכנסים והוא מגן על הוושט. אני גאה מאד בכל הצוות, חסכנו לחולה כאב שכרוך בניתוח גדול ופתיחה של הבטן וגם תקופת החלמה ממושכת. המטופלת שוחררה לביתה אחרי מספר ימים כשהיא מרגישה טוב ואוכלת כרגיל.

תגובות

מומלצים