האם המכינה הקדם צבאית הדרוזית עומדת בפני סגירה?

לביב טריף, יונס נסראלדין, ודיע ביבאר, סלימאן מאדי, מבקשים מבית המשפט המחוזי בחיפה לפרק את עמותת כרם אל בבית יד לבנים לדרוזים, המשיבים עו"ד באסם ואמל כמאל: "זו בקשה שאין לה בסיס עובדתי ומשפטי".

19.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האם המכינה הקדם צבאית הדרוזית עומדת בפני סגירה?

בית משפט המחוזי חיפה בפני כבוד השופטת אורית וינשטיין דן בפירוק עמותת כרם אל לפי בקשת העותרים שטוענים שלא שולם להם שכר ומעלים בעתירה שהם מודעים לתמיכת משרדי הממשלה בעמותה שככל הנראה התנהלה בצורה לא תקינה.

את העותרים מייצגת עו"ד אביבית אלקלעי, את עמותת כרם אל מייצגים עו"ד באסם כמאל ועו"ד אמל כמאל.

בתאריך 15 יולי 2014 המבקשים לביב טריף, יונס נסראלדין, ודיע ביבאר, סלימאן מאדי, הגישו בקשה לבית משפט המחוזי חיפה לפירוק עמותת כרם אל העמותה להכשרת מנהיגים דרוזים צעירים שפועלת במתחם בית יד לבנים דאלית אל כרמל

עו"ד באסם כמאל ועו"ד אמל כמאל הדגישו בתגובתם לבית המשפט כי המבקשים שהיו חלק דומיננטי בעמותה ובניהולה, ידעו על עיכוב הכספים ממשרד החינוך ולא היתה להם כל בעיה עם זה, עד שהחליטו משיקוליהם לפנות להליך משפטי תוך ניצול לרעה של הליך בית המשפט וניסיון לפרק את העמותה.

המבקשים שהיו עובדי העמותה מבקשים לפרק את העמותה בגין חדלות פירעון, שהעמותה אינה משלמת למבקשים שהם נושיה את חובותיה כלפיהם למרות דרישות שנמסרו לה בקשר לכך

המבקשים הנושים טוענים שהעמותה נקלעה לקשיים כלכליים שהובילו למצב זה של חדלות פירעון, מצב שגורם להרמת גבה מקום בו תוקצבה העמותה על ידי משרדי הממשלה, יתכן והתנהלות לא תקינה וכזו שנגועה בחוסר תום לב היא שהביאה למצב בו שרויה העמותה.

המבקשים מצרפים רשימות של כל החובות של העמותה להם אישית ולספקים.

בסוף החודש בית המשפט אמור לקיים דיון בסוגיה.

החוב היום לפי התצהיר שהוגש לבית משפט מ2009 עד סוף 2013 עומד על 1,218,103 מלש"ח.

אין ספק שהמכינה הקדם צבאית הדרוזית הראשונה הצליחה להכשיר ולהכין חיילים וקצינים לעתיד בצורה הכי נאותה.

לכתבה שערכנו לפני חודשיים במכינה הקדם צבאית עם המפקדים והצוערים

"המכינה הקדם צבאית הדרוזית דור העתיד"

מפקד המכינה מוניר מאדי מתמלא גאווה בחניכים שלו שמגיעים למקומות שלא חשבו להגיע אליהם, להשתלב ביחידות המובחרות ומראש לדעת מה מחכה להם, המדריך ודיע ביבאר וחניכי המחזור השישי, סרטון.

רגע לפני טקס סיום המחזור השישי של 25 חניכים שבחודשים הקרובים מתגייסים לצה"ל, במכינה הקדם צבאית הדרוזית כרם-אל, פגשנו את מוניר מאדי מפקד המכינה הקדם צבאית הדרוזית בדאלית אל כרמל, שהיה לו חלק גדול בהקמת המכינה הקדם צבאית הדרוזית יחד עם יו"ר בית יד לבנים הדרוזי חכ"ל אמל נסראלדין והודות לתרומתו של רמי אונגר שתרם את הכסף להקמת המכינה.

מוניר ציין בפנינו שבמכינה הם לא שמים את הדגש רק על ההכנה לצבא אלא מכינים את הצעירים האלה לחיים.

מוניר : "המסגרת היא של פנימייה מאוד מאתגרת, עבור החניכים זה דבר לא פשוט לדחות גיוס ולהצטרף לשנת מכינה, המסלול מאוד ייחודי, החניכים לומדים פיקוד ומנהיגות, ידיעת הארץ, מורשת קרב, מורשת עדה דרוזית, הכרות עם החברה בארץ, אירוח בבסיסים ויחידות בצבא ועוד".

מוניר מציין שחניכי המכינה הדרוזית, זוכים למבחנים חוזרים בלשכת הגיוס בכך שהם מעלים את הקב"א שלהם. "בפני החניכים תעמוד האפשרות או להתגייס לצבא או לבחור בעתודה אקדמית".

נור סלאלחה חניך במכינה: "רוצה להגיע לקורס קצינים ולהמשיך בקריירה צבאית, במכינה אנחנו לומדים הכל על הצבא והיחידות, ידיעת הארץ מרמת הגולן ועד אילת ועוד".

וליד נבואני חניך במכינה, מציין שהוא הגיע למכינה דרך חבר מביא חבר ושהוא ממליץ לכל אחד להגיע למכינה, כדי ללמוד ולהתקדם בצבא ובחיים האזרחיים.

המכינה הדרוזית

המדריך ודיע ביבאר העלה את סוגיית בעיית הזהות כדרוזים והזהות בתוך המדינה שנמצאת בקרב הצעירים.

ודיע: "רוב החברה בסקטור הדרוזי נקודת הפתיחה שלהם נמוכה ביחס לחברה היהודים, אנחנו נותנים ארגג כלים שיעזור בשירות הצבאי וגם בחיים".

ודיע חידד את החיבור והגיבוש כקבוצה בין כל החניכים, דבר שמוביל להצלחה.

 

לכל הדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=52I-Xn0Cj-o}

תגובות

5. עספיא לפני 10 שנים
משקרים על הבנים שלנו
4. قرفان לפני 10 שנים
قرف
3. דילאווי לפני 10 שנים
שקיפות זה מה שצריך
2. עספיא לפני 10 שנים
הורגשו הצלחת רבות וחבל לפרק
1. דרוזי לפני 10 שנים
יד לבנים

מומלצים