"פושעי הרשת לא יחמקו מעונש"

"פשעי סייבר הם פשיעה לכל דבר וצריך לטפל בהם ככאלה" כך אמר פרקליט המדינה שי ניצן, בכנס הסייבר הבינלאומי, שהשתתפו בו 5000 אורחים מ-48 מדינות, 200 חברות ויותר מ-100 דוברים בכירים.

20.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"פושעי הרשת לא יחמקו מעונש"

לדברי ניצן: "בחודשים האחרונים אנו עדים לעלייה בהסתה לאלימות ולגזענות ברשת, במיוחד מאז רצח שלושת הנערים בגוש עציון. המסיתים ניצלו את העובדה שברשת ניתן לפרסם דברים בחינם, לרוב באנונימיות וכשיש סיכוי נמוך שייתפשו. משרד המשפטים נחוש להילחם בתופעה זאת. כך פתחנו חקירה פלילית נגד מפעילי דף הפייסבוק 'כנופיית אל יהוד' שהסיתו לפגיעה בערבים. אנחנו נחושים להעביר את המסר שהאנונימיות הרשתית לא תאפשר לאיש לחמוק מעונש על פשעי הסתה ברשת. אנחנו לא מקבלים ולא נקבל את ההנחה שלא ניתן להילחם בפשיעה הקיברנטית ושניתן להם לחמוק מעונש. אנחנו מגבשים מהלך אסטרטגי יחד עם המשטרה ומטה הסייבר הלאומי לפיתוח אכיפה פלילית במרחב הקיברנטית".

אירועים כמו נערה שתמונת עירום שלה התפרסמה ברשת בידי נערים שעברו עבירה פלילית חמורה אך מבחינתם זהו מעשה קונדס והיא התאבדה ממחישים שלמרות התועלות הגדולות בהתפתחות ענף הסייבר הוא טומן בחובו איום חמור של פעילות פלילית וחבלנית.

האיומים בסייבר הם לא סמליים אלא פיזיים. בשנים האחרונות אנחנו עומדים מול עלייה חמורה בהיקף הפשיעה הקיברנטית בכל העולם ובמיוחד בישראל. הסיכונים בתקיפות וירטואליים מסתכמים במאות מיליארדי דולרים".

כנס הסייבר משמש  כמקום המפגש המרכזי של ראשי חברות בינלאומיות וישראליות בתחום הסייבר.  

כנס הסייבר הבינלאומי של סדנת יובל נאמן, מטה הסייבר הלאומי והמרכז האינטרדיסציפלינרי ללימוד סייבר, המתקיים השבוע באוניברסיטת תל אביב, הוא אחד מכנסי הסייבר הגדולים ומקומות המפגש המרכזיים בעולם הסייבר.
בכנס, המתקיים זו השנה הרביעית ברציפות באוני' ת"א, נכחו למעלה מ-5,000 אורחים מכ-50 מדינות, והשתתפו למעלה מ-100 דוברים, ביניהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגנרל קית' אלכסנדר - ראש ה-NSA היוצא (הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב), ובכירים נוספים בממשלה ובמערכת הביטחון של ישראל, ארצות הברית ונאט"ו, ודנו בהתפתחויות החדשות בתחום לוחמת הסייבר. למעלה מ-200 חברות הציגו בכנס, ביניהן EMC-RSA, לוקהיד מרטין, התעשייה האווירית, אלביט מערכות, טאטא, מיקרוסופט, אינטל, סימנטק, קוואלקום, קספרסקי, מקאפי, צ'ק פוינט, ורינט וחברות מרכזיות רבות נוספות בתעשייה ובהייטק. כמו כן, השתתפו בכנס 600 תלמידים הלומדים סייבר בבית הספר התיכון.

שי ניצןבמהלך הכנס התקיים אתגר הסייבר - משחק סייבר ענק שפיתחו סימנטק וחיל האוויר, בהשתתפות מאות האקרים מנוסים ובני נוער.

במהלך הכנס נחנך באוניברסיטת תל אביב מרכז סייבר חדש ע"ש בלווטניק, בשיתוף עם המטה הקיברנטי הלאומי.
בנוסף, התקיים בכנס אוהל תצוגה שבו עשרות חברות סטארט-אפ בתחום הסייבר הציגו את פיתוחיהן החדשים.

"לישראל יש ניסיון שלא יסולא בפז בתחום הסייבר ולכן היא מהווה את מקום המפגש הטוב ביותר לדיונים בנושא למיטב המומחים בעולם", אמר יו"ר סדנת יובל נאמן וראש מרכז הסייבר באוניברסיטת ת"א, האלוף במיל. פרופסור יצחק בן ישראל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בכנס: "אנו מחויבים לשמר את מעמדה של ישראל כמעצמת סייבר גלובלית". נתניהו ושר הביטחון, משה יעלון, ציינו בכנס כי ישראל התמודדה במהלך מלחמת "צוק איתן" עם מיליוני התקפות סייבר והצהירו כי יגדילו את תקציב הביטחון בכלל ותקציב הסייבר בפרט כדי להתמודד עם האיומים.

שר החינוך שי פירון, הצהיר בכנס בפני 600 תלמידי תיכון כי המדינה תגביר ותחזק את לימודי הסייבר בבתי הספר.

שרת המשפטים ציפי ליבני ופרקליט המדינה שי ניצן הצהירו כי המדינה תנהל מלחמת חורמה בפשיעה הקיברנטית, בהטרדות מיניות ובהסתה לאלימות, לגזענות ולטרור דרך הרשת.

ראש ה-NSA היוצא, הגנרל קית' אלכסנדר, אמר בכנס: "פשיעה קיברנטית היא איום עולמי. היא גורמת לנזק של 400 מיליארד דולר בשנה לכלכלה העולמית. כדי להתמודד עמה נדרש שיתוף פעולה מלא בין המדינות, בין המדינה לתעשייה ובין החברות השונות".

סגן שר הביטחון האמריקני לשעבר, גורדון אינגלנד אמר בכנס: "אין מקום טוב יותר לפיתוח פתרונות הההגנה הקיברנטית של העתיד מאשר ישראל".

המפקד לשעבר של יחידת המודיעין 8200 של צה"ל נדב צפריר אמר בכנס כי: "השמירה על הפרטיות היא בין המטרות החשובות של לוחמת הסייבר, חשובה לא פחות מהגנה מאיומי סייבר על המערכות".

יוג'ין קספרסקי, בעלי ענקית האבטחה קספרסקי, אמר בכנס: "החברה האנושית נעשתה תלויה לחלוטין במידע והפשיעה הקיברנטית מאיימת על כל מוסדותיה. כל אסיר עלול כיום להשתלט על מערכת מחשב של הכלא. כדי להתמודד עם האיום הזה, יש צורך באמון ושיתוף פעולה בין המודיעין של חברות ומדינות שונות".
מסר דומה הועבר גם על ידי כריס פיינטר, האחראי על הסייבר במחלקת המדינה בארה"ב.

נשיא אינטל ישראל, מולי אדן, אמר: "אנו מתקרבים לעולם שבו לא רק המחשבים יהיו מחוברים לאינטרנט אלא כל החפצים שלנו, ממכשירי חשמל ועד בגדים. עולם שבו ההגנה הקיברנטית תהיה הגנה בסיסית על החיים עצמם".

לסיכום אמר פרופ' בן ישראל: "אנו נמצאים בפתחו של עידן בו תלותנו במחשבים מחייבת חשיבה חדשה שתאפשר הגנה לאומית, מעין 'כיפת סייבר' על נכסי המדינה, ובמיוחד בתחום האזרחי".

תגובות

מומלצים