IHH השפעתו ותפקידו במזרח התיכון

ראיון מיוחד עם מחמד אסמעיל מהנהלת IHH הטורקית הקרן לזכויות אדם, לחירויות ולסיוע הומניטרי שרואה במשטרו של אסד אויב לסיוע ובמדינת ישראל וארה"ב בצד הלא תומך, לשיחה

22.09.2014 מאת: סמיר חלבי
IHH השפעתו ותפקידו במזרח התיכון

IHH הוא ארגון לא ממשלתי טורקי אסלאמי הפעיל ברחבי העולם אשר הוכרז כארגון טרור אסלאמי על ידי מספר מדינות ובהן ישראל והולנד.

מחמד אסמעיל שמקווה ואומר שהארגון מחכה לשיחות השלום עם, מציין שהארגון לא שייך לשום ארגון לוחם בשום מדינה ומצד שני רואה בחמאס כפרטנר שארגונו עובד מולו בהעברת הסיוע והכספים לעזה.

מחמד בשיחה עמנו, מדבר על הסיוע שהארגון מעניק ונותן לפליטים הסורים, ליזידים ולעזה ומדינות נוספות.

מחמד אומר בגלוי שאין להם קשר כלל עם האיראנים וארגון דאעש בעירק ובסוריה.

יש לציין כי הארגון IHH הוא שהוציא את ספינת המרמרה לישראל, שגרמה למתח דיפלומטי בין תורכיה לישראל, ארדואן מאמץ ונותן כתף לארגון הזה.

ומה שמפתיע הארגון מאשים נשיא סוריה ומשטרו על מה שמתרחש בסוריה והאזור והארגון נותן תמיכה למורדים ולארגונים האסלאמיים ומצד שני גם חמאס בעיניו היא שלטון ולא ארגון טרוריסטי, זאת אומרת שארגון כזה שמצויר אנושי נותן כתף ועזרה לארגונים טרוריסטים שהעולם נלחם בהם.

ארגון IHH נוסד ב-1995 במטרה לספק סיוע הומניטרי באזורי מלחמה. הארגון משתתף במעמד "יועץ" במועצה הכלכלית והחברתית של האומות המאוחדות.

הארגון נוסד במקור ב-1992 אך נרשם באופן רשמי באיסטנבול ב-1995 כדי לסייע לקורבנות המלחמה בבוסניה.

אחרי שהסתיימה המלחמה המשיך הארגון לפעול במדינות ואזורים אחרים בעולם.

ילד

הארגון מסייע בעיקר למוסלמים ברחבי העולם, במסגרת פעילותו הוא מעניק סיוע הומניטרי כגון: משלוחי מזון, חפירת בארות באפריקה, תמיכה בבתי יתומים מוסלמיים, ושירותי בריאות.

החל מ-2007 מנהל הארגון את תוכנית Africa Cataract Project ב-10 מדינות באפריקה. בנוסף הארגון מקדם את האסלאם ואת קיום מצוות האסלאם באמצעות: חלוקת ספרי קוראן, הקמת מסגדים ומוסדות חינוך אסלאמים, תמיכה בבתי יתומים אסלאמיים, קורסים לאיממים, קיום חג הקורבן ברחבי העולם ועוד.

‏בראש הארגון עומד בולנט פהמי ילדרים.

ז'אן לואי ברוגייר, שופט חוקר צרפתי ומומחה ללוחמה בטרור, העיד במהלך משפטו של אחמד רסאם, שהתקיים בארצות הברית, כי ל-IHH היה תפקיד חשוב בתוכניות פיגועים של אל-קאעידה. על-פי עדות המומחה הנ"ל, ארגון IHH שימש כיסוי, באמצעותו פעילי אל-קאעידה השיגו מסמכים מזויפים, גייסו פעילים נוספים והעבירו אמצעי לחימה‏.

ב-14 בינואר 2014 פשטה היחידה ללוחמה בטרור של טורקיה על משרדי IHH בחשד ששיתף פעולה עם אל-קאעידה במלחמת האזרחים בסוריה.‏

 

לשיחה שקיימנו עם מחמד אסמעיל

 

{YouTubeVideo id=caYWM4IH6Go}

תגובות

מומלצים