די מועצת דליה עד מתי ?

בדרך לאדמות אום אלשוקף שהדרוזים נלחמו להשאיר אותם חקלאיות אשפה שנערמת בכמויות גדולות בצד הכביש המוביל ואיש לא עוצר את הפסקת שפיכת האשפה במקום.

22.09.2014 מאת: יוסף חלבי
די מועצת דליה עד מתי ?

כאשר הציבור מדבר על איכות חיים, הוא בעצמו מזהם ומלכלך את הסביבה ובפועל מה תפקידה של הרשות המקומית והמשרד לאיכות הסביבה בנדון?.

אין כל אכיפת חוק נגד עבריינים שמשליכים אשפה לכל מקום ובמיוחד באזור הר שוקף היפה שהפך לאתר אשפה גדול.

בסוף החודש יתקיים יום הניקיון הבינלאומי, השר לאיכות הסביבה ח"כ עמיר פרס יפתח את היום בדרום יחד עם כרבע מיליון מתנדבי קק"ל בישראל, יחד עם 40 מיליון בני אדם, ב- 120 מדינות, המנקים את כל רחבי הגלובוס.

דאלית אל כרמל לא נמצאת בשום מפה עולמית ובינה לבין ניקיון ושמירה על הסביבה מרחק עצום, ניקיון לא קשור לדבר שנקרא דרוזים לצערנו הרב.

אזרחים שמגיעים לשפוך אשפה במקום אסור לא נתקלים בשום דבר שמפריע להם לעשות זאת, ואזרחים שמנסים להעיר הערות מוצאים את עצמם מותקפים ע"י אותם עבריינים.

כאשר באירוע בשביל הבנים ראיינו את אפי שטנצלר יו"ר קק"ל שנשאל על החורשות שלהם שמלאות באשפה, הוא התנער מאחריות בטענה שמשרדו מפנה משאבים לרשות המקומית שאמורה להיות אמונה על שמירה ופינוי אשפה מהחורשות. ועוד אמר: "אדם השומר על ניקיון הסביבה הוא אדם שמכבד יותר את הזולת, את החברה ותורם בכך לחברה צודקת יותר, מתחשבת יותר וטובה יותר."

זבל

במועצה המקומית מאמינים שיש יד מכוונת של כל מיני אנטרסנטים שמעוניינים ללכלך את הסביבה, כדי להכשיל את פועלו של ראש הרשות.

ביום הניקיון הבינלאומי יקחו חלק למעלה מרבע מיליון תלמידי בתי ספר, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער ותושבים מכל המגזרים, וייקחו חלק במבצעי הניקיון השונים, בלמעלה מ- 220 רשויות מוניציפאליות ברחבי הארץ, ביערות, בפארקים ובשטחים הפתוחים.

יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר ברך על הפעילות בישראל ואמר: "החשיבות של יום הניקיון מבחינת קק"ל היא לא רק לניקיון, אלא יותר מכך, המטרה שלנו היא לעורר את המודעות הציבורית, אדם ששומר על ניקיון הסביבה הוא אדם שמכבד יותר את הסביבה, את הזולת, את החברה ותורם בכל לחברה צודקת יותר, מתחשבת יותר וטובה יותר".

קק"ל כגוף הסביבתי הירוק הגדול במזרח התיכון, מובילה בשנים האחרונות את יום הניקיון הבינלאומי בישראל ובכך הופכת מדינת ישראל לחלק ממשפחת העולם, למעלה מ 40 מיליון בני אדם, ביותר מ-120 מדינות, לוקחים חלק ביום זה ומתגייסים לנקות את העולם ומשפיעים על סביבתם.

לתמונות שצילמנו היום מהמקום.

{YouTubeVideo id=9ttgE_cVvII}

תגובות

14. ראמי לפני 10 שנים
חיים בזבל
13. יכבתלי מהנקיון לפני 10 שנים
צריך לשמור
12. מנשכונה לפני 10 שנים
מועצה פושטת רגל
11. רפיק לפני 10 שנים
את מי לחנך
10. אבו חסן לפני 10 שנים
זבל מי שמלכלך
9. אמל לפני 10 שנים
צאיך להשריש ניקיון כערך
8. דלאוי לפני 10 שנים
בעיה מסובכת שדורשת מחשבה עמוקה
7. רפיק לפני 10 שנים
זיבל
6. רפיק לפני 10 שנים
תושבי דליה
5. חלבי רביע - דליה צעירה לפני 10 שנים
היעדר מנהיגות
4. מואטן לפני 10 שנים
המעוצה רק יודעת להאשיים
3. תושב לפני 10 שנים
כואב הלב
2. אחמד לפני 10 שנים
לא צריך לפנות את האשפה
1. לא שוכח שקרים וכזב לפני 10 שנים
לפני הבחירות רפיק צחק על קודמו שסלל כביש או ניקה

מומלצים