נופש בכרמל עם כל המשפחה

ככל שהולכים ומתקרבים ימי החגים והחופשות, המחשבות מתפנות לתכנון חופשה משפחתית חסכונית. אמנם הקיץ נחשב לזמן הטוב ביותר ליציאה לחופשה עם כל המשפחה, שכן הילדים לא לומדים בבית הספר, אבל זהו הזמן הגרוע ביותר לנסיעה מבחינת התקציב שלכם.

22.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נופש בכרמל עם כל המשפחה

הנה כמה טיפים על תקצוב החופשה המשפחתית אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בכרמל:

אפשר גם לא לגור בבית מלון

מלון הוא לא האופציה היחידה שלכם ללינה בעת הנופש המשפחתי. ואולי אפילו לא האפשרות הטובה ביותר כשאתם מנסים לשמור על תקציב הגיוני לנופש המתוכנן.

כאשר אתם מתכננים חופשה משפחתית חשבו מעבר לבית מלון. הנה כמה רעיונות:
השכרת בית או וילה. בתי נופש הם בדרך כלל זולים יותר מאשר בית מלון, במיוחד אם יש לכם משפחה גדולה. יתרון נוסף הוא המטבח. כך לא תצטרכו לצאת למסעדה בכל פעם שתרצו לאכול.

החלפת בתים. רעיון זה מיועד לאמיצים שביניכם. אתם יכולים להחליף בתים עם משפחה זרה שגרה בחלק אחר של המדינה, לפרק זמן שתקבעו מראש. אמנם, ההחלפה היא בחינם. אבל, אם תשתמשו באתרי החלפה, דעו שהם גובים מכם תשלום בעת הרישום.

אם אתם פשוט לא יכולים לוותר על מלון, חפשו עסקאות באינטרנט. יש שפע של דילים שמציעים הנחות נאות. בנוסף, יש היום צימרים רבים ברחבי הכרמל שיכולים להציע לכם מחירים הרבה יותר נוחים, כולל חדר נפרד לילדים. כדאי לבדוק. אפשר לעשות זאת בקלות באמצעות גלישה מהירה באתרי האינטרנט.

תכנון התקציב

תכנון התקציב צריך לקחת בחשבון לא רק את עלויות הלינה. אתם צריכים לתת את הדעת גם על הפעילויות שהמשפחה רוצה להשתתף בהן, אם אתם רוצים לעמוד בתקציב שהקצבתם לנושא זה.

בעוד שחלק מהפעילויות, כמו ביקור במוזיאון המדע, או נסיעה ברכבל, יכולות לעלות כסף, יש מקומות אחרים רבים וזולים ואולי אפילו בחינם, כמו ביקור ברחוב הציורי שדרות הציונות שמוביל למעלה אל הגנים הבהאים המדהימים שמשתרעים על הר הכרמל.

כאשר אתם מבקשים לצאת לחופשה חסכנית, ערכו מחקר על הפארקים המקומיים והאתרים ההיסטוריים באזור. בדקו באילו מהפארקים עליכם לשלם דמי כניסה, והיכן הכניסה היא בחינם. בדרך כלל אתרים היסטוריים קטנים יותר הם גם זולים יותר. ויש גם מקומות שבהם ילדים בגילאים מסוימים יכולים להיכנס בחינם.

לפעמים טיול טבע על חוף הים למרגלות הכרמל יכול להיות תחליף לכניסה לגן החיות שממוקם בגן האם במרכז הכרמל. הכול לשיקולכם ולפי התקציב שלכם.

נופש

תחבורה ומזון

תקציב החופשה של המשפחה שלכם לא יהיה שלם אם לא תהיו מודעים לעלויות של האוכל ושל הנסיעות שלכם במהלך החופשה.

גם אם אין לכם גישה למטבח במקום שבו אתם שוהים, אתם יכולים להיות יצירתיים ולחסוך בהוצאות על מזון. למשל, אם אתם הולכים לגן האם או לטייל על חוף היום, במקום לקנות ארוחת צהריים במקום, ארזו פיקניק בצידנית. גשו לחנות הסופר הקרובה לפני שתגיעו ליעד, בחרו בפריטי מזון שמתאימים לכריכים, בתוספת לחטיפים, כמה ירקות ופירות, ואתם מסודרים מבחינת הארוחה.

בדקו את הדרכים הזולות ביותר להגיע ליעד שלכם. גם אם יש לכם רכב צמוד, אל תשכחו את הכרמלית המיוחדת לעיר חיפה, ובדקו מראש את מחירי הנסיעה בכרמלית, שבה תוכלו לנוע בקלות ובלי פקקים ממרומי הכרמל ועד לעיר התחתית.

המאמר באדיבות - http://www.tzabar.co.il/

תגובות

מומלצים