הדרישה ממקבלי ההחלטות לספח את אדמות דליה לדליה

תופיק חלבי שוב חוזר עם הדרישה לרפיק ולחברי המועצה לפעול לסגור את הפער ולספח את אדמות התושבים של דאלית אל כרמל לתוכנית המתאר, תופיק מגלה שחבר קואליציה לא יודע שיש לדליה תוכנית מאושרת.

23.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הדרישה ממקבלי ההחלטות לספח את אדמות דליה לדליה

כל מי שעסק בתוכנית התכנון ע.ד 300 תוכנית המתאר של דאלית אל כרמל ותוכנית ג' 1209, וכל ובעל קרקע מבין בדיוק את הסוגיה שהקשתה על רבים מבעלי הקרקעות לפתח ולקבל אישורים לבניה ועיבוד האדמה, רק אם עוברים על החוק.

תופיק חלבי אחד האנשים שהתחיל להניע את נושא האדמות שוב חוזר להתריע על מצב הקרקעות שבבעלות פרטיות שנמצאות בועדה המחוזית ולא בשטח שיפוט דאלית אל כרמל.

תופיק מבקש עכשיו שהכל רגוע לפעול לתכנן ולספח ולא לחכות לבחירות, רק לעמוד ולהצהיר ובפועל לא עושים כלום.

תופיק מאוד מתרגז שחברי מועצה חדשים כלל לא מבינים ולא יודעים כלום על המצב הקיים של התכנון בדאלית אל כרמל וצורם לו שחבר מועצה מדבר ואומר לו שעד היום אין לדאלית אל כרמל תוכנית מתאר.

 

לאלה שלא מכירים קצת רקע על תוכנית ג1209 ותוכנית ע.ד 300, (מתחת לסרטון).

 

{YouTubeVideo id=fYhjPOnLSoI}

רקע על תוכנית המתאר ע/ד 300: ב- 1.7.03 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה על הפקדת תוכנית מתאר עד/300 שנועדה לתת מענה לחסר התכנוני הקיים ביישוב ולאפשר הסדרת מרבית המבנים אשר נבנו ללא היתר בנייה.

התוכנית מכילה כל תחום השיפוט של דליית אל כרמל ועונה על כל פריט ופריט, מבחינת שטחים למבני ציבור, מסחר, תעשייה ומלאכה, דרכים, שטחי ספורט.

בתקופת ההפקדה של התוכנית הוגשו 112 התנגדויות על ידי 416 מתנגדים.

תופיק

ב- 4.12.07 החליטה הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית בתנאים. על החלטת הוועדה המחוזית הגישו העותרים ערר לוועדת המשנה לעררים שליד המועצה הארצית לתכנון ובניה.

לאחר שמיעת ההתנגדויות וקבלת חומר משלים, דחתה ועדת המשנה את הערר ואישרה בהחלטתה מיום 26.1.09 את החלטת הוועדה המחוזית לאשר את תוכנית עד/300.

החלטה זו של ועדת המשנה היא שעמדה בבסיס העתירה, שנדחתה כאמור הבוקר , במסגרתה ביקשו העותרים להורות על ביטול החלטת ועדת המשנה, והחזרת התכנית עד/300 לדיון מחדש בוועדה המחוזית, עם הוראות.

העותרים טענו שהתכנית אינה סבירה ובלתי מידתית כי על מנת ליישמה, יהיה צורך להרוס מאות בתי מגורים, התוכנית הרחיבה את השטחים המיועדים למגורים, אך השאירה חלק גדול מהבנייה הקיימת מחוץ לתחום הפיתוח, התוכנית מרחיבה בצורה לא מספקת את שטח הפיתוח של הכפר כפי שזה נקבע מלפני 30 שנים ומתעלמת מהמצב הקיים בשטח לפיו כ 600 בתים קיימים ללא אפשרות לקבל היתר בנייה.

העמותה להגנה על אדמות הכרמל ניהלה מאבק משפטי באמצעות ארגון עדאלה נגד תוכנית המתאר לדלית אל כרמל ע.ד.300 שמשאירה מחוץ לגבולות שטח דלית אל כרמל כ-600 בתים ומצמצמת את שטח דלית אל כרמל לכ 9000 דונם בלבד.

הם ביקשו לבטל את אישור התוכנית עד/300 ולהורות על החזרתה לתכנון מחדש, להרחיב את תחום הפיתוח לבנייה בתוכנית בכך שישקף את המצב הקיים כיום בשטח ויכלול את הבתים הבנויים מחוץ לתחום הפיתוח ולשנות את יעודי הקרקע בתחום התוכנית. לבטל ייעוד קרקע חקלאית המיועדת לשימור ולהשאיר קרקעות אלה כמיועדות לחקלאות. לבטל את מגבלות הבנייה החקלאית באזורים המיועדים לחקלאות ולהשאיר את מצבן של  קרקעות אלה כפי שהוא נמצא כיום. להרחיב את אזור התעשייה ביישוב.

השופטת וילנר: "על רקע המצב התכנוני והדיונים האין סופיים בוועדות השונות שהוקמו במטרה למצוא פתרונות מעשיים וישימים לבעיית התכנון והבנייה בדליית אל כרמל, יש חשיבות רבה לאישורה של התכנית, ויש לתת לה את ברכת הדרך. התכנית, כך יש לקוות, תביא לפריחה בישוב, לפיתוחו התרבותי, כלכלי וחברתי, תסדיר תשתיות ראויות ותפתור את מצוקת הדיור של מי שאינו בעלים של קרקע".

השופטת וילנר: ''סמוכה אנוכי ובטוחה כי בעת שקידת רשויות התכנון על תוכניות מפורטות, יעשה מאמץ נוסף וניכר על מנת לאפשר הסדרת מעמדם של מבנים רבים ככל האפשר. בהקשר זה אזכיר כי בשעה זו ממש שוקדות רשויות התכנון על תוכנית חליפית לכביש 672, אשר בתווי שלו מצויים עשרות מבנים שנבנו ללא היתר, וזאת במטרה לפתור את בעיית אי ישימותה של הדרך המאושרת הנוכחית, תוכנית מס' חפאג/ד/1289. כמו כן, אזכיר כי רשויות התכנון עמלות בימים אלה על הכנת תוכנית מתאר נוספת שתשלים את תכנית עד/300, ויש להניח כי השינויים שיעשו בתוכנית זו יכללו בין היתר גם הסדרת מבנים נוספים''.

השופטת וילנר: ''על רשויות התכנון להתחשב במידת האפשר במצב הבנייה בשטח בעת הכנת תכנית מתאר, ובמידה וישנה אפשרות להביא להסדרת מבנים בלתי חוקיים, ראוי לעשות מאמץ להלך בדרך זו. יחד עם זאת, לא ניתן לתכנן תכנית מתאר ללא שתהיה בצדה פגיעה כלשהיא בזכויותיהם ובקניינם של חלק מבעלי הזכויות הקנייניות, על כן יש לקיים בכל מקרה ומקרה את האיזון הראוי, בין השאיפה להגן על זכויות קנייניות לבין השאיפה ליצור מסגרת תכנונית סבירה לרווחת הציבור''.

פהמי חלבי, מראשי העמותה להגנה על האדמות: "התוכנית לא מתאימה לכן החליטו לעשות תוכנית חדשה, השגנו דברים בהחלטה שלא יהיו צווי הריסה של בתים".

תגובות

מומלצים