המטרה לקדם את התהליך המדיני

יוזמת ז'נבה שהיא ארגון ישראלי פלסטיני שמקדם פתרון של שתי מדינות לשני עמים, יחד עם ראשי ערים יזמו כנס, על מנת לקדם דיון ישיר עם הציבור בנושאים מדיניים וביטחוניים, בין ראשי הרשויות שלקחו חלק איציק חולבסקי וביאן קבלאן.

23.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המטרה לקדם את התהליך המדיני

כנס תחת הכותרת "צוק איתן-היום שאחרי" אורגן על ידי יוזמת ז'נבה בשיתוף ראש עירית עפולה יצחק מירון.

בכנס השתתפו השר לענייני אסירים לשעבר ברשות הפלסטינית ובכיר הפת"ח אשרף אל עג'רמי, האלוף במילואים גדעון שפר, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי וראש אכ"א ותת אלוף במילואים ישראלה אורון, לשעבר סגנית ראש המועצה לביטחון לאומי וקצינת ח"ן ראשית.

בנוסף נכחו בכנס ראש המועצה האזורית מגידו איציק  חולבסקי, ראש מועצת בית ג'אן ביאן קבלאן וממלא מקום ראש עירית צפת נהוראי לחיאני.

את הכנס יזמו ראש העיר וארגון יוזמת ז'נבה על מנת לקדם דיון ישיר עם הציבור בנושאים מדיניים ובטחוניים ולהעלות את נושא קידום התהליך המדיני לראש סדר היום.

הכנס הוא חלק מפרויקט מתמשך של יוזמת ז'נבה עם המנהיגות המוניציפלית ברחבי הארץ והוא מתקיים בעקבות סמינר בהשתתפות מעל לעשרים ראשי ערים ומועצות שהתקיים בחודש יוני האחרון (בהם ראשי העיריות של עפולה, יקנעם, צפת, מגידו, מעלות תרשיחא, פתח תקווה, הוד השרון ואחרים).

יצחק מירון, ראש עיריית עפולה: "יותר ויותר אנשים בציבור הישראלי מבינים היום שחייבים להתקדם לקראת פתרון מדיני ולצאת ממעגל הדמים הזה שחוזר אחת לשנתיים שלוש. גם מבחינה דמוגרפית אין ספק שהאינטרס של ישראל הוא פתרון שתי המדינות. אני לא הכרתי את יוזמת ז'נבה לעומק, ומסתבר שהרבה אנשים בכירים בישראל שותפים לה מתוך דאגה אמתית למדינה, וגם בצד הפלסטיני ישנם אנשים שמסכימים לה, כמו אשרף אל עג'רמי שנוכח כאן היום".

יוזמת ז'נבה היא ארגון ישראלי פלסטיני שמקדם הסכם קבע הכולל הסכמה על סוף הסכסוך וקץ התביעות במסגרת פתרון של שתי מדינות לשני עמים. ההסכם ונספחיו כוללים הסדרים בכל סוגיות הליבה, הכרה הדדית בשתי המדינות כבתים הלאומיים של עמיהן וסידורי ביטחון מפורטים לישראל. מדובר במסמך היחיד המוסכם על ידי בכירים משני הצדדים ומתווה פתרון להסכם קבע ששומר על האינטרסים של שני הצדדים. בין מובילי ההסכם נמנים שרים לשעבר, חברי כנסת ופרלמנט, אנשי מערכות הביטחון, ראשי ערים ואנשי אקדמיה.

הכנס

דבריו של איציק  חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "לקחתי חלק בפעילות של יוזמת ז'נבה עם ראשי ערים  ורשויות אזוריות ,הייתי בסיור שלהם בגדר ההפרדה במרחב ירושלים .  בסיור נוסף שערכתי ביהודה ושומרון נדהמתי מהיקף ההשקעות בתשתיות ,כבישים וישובים .

את המשאבים הרבים שמופנים לסבבי מלחמה חסרי תכלת יש לייעד לקידום התשתיות במדינה בכל התחומים: חינוך, תחבורה, בריאות ומתן איכות  חיים לתושבי המדינה  .. אני תומך ביוזמת ז'נבה היא מציגה תוואי אדיר ואפשרי לפתרון בין ישראל לבין הפלשתינאים .  אני מברך את יצחק מירון על ארגון האירוע החשוב הזה".

תגובות

מומלצים