הקרן לידידות מסייעת למשפחות הדרוזיות הנזקקות

לרגל חג הקורבן חילקה הקרן תלושי מזון בשווי 350 שקלים ל-330 משפחות נזקקות במגזר הדרוזי, התלושים חולקו על ידי מחלקות הרווחה ביישובים הדרוזיים.

09.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הקרן לידידות מסייעת למשפחות הדרוזיות הנזקקות

המשפחות הנזקקות אותרו על ידי מחלקות הרווחה ב-9 יישובים בהם ריכוז גדול של תושבים דרוזיים. תרומת הקרן היא חלק מהסיוע המוענק למשפחות נזקקות מכלל המגזרים לקראת חגיהם המרכזיים.

הקרן לידידות החליטה להעמיק ולהרחיב את פעילותה בעבור העדה הדרוזית. השנה חנכה הקרן תכנית מלגות ל-50 צעירים וצעירות ללימודים אקדמיים. התכנית שנבנתה להנצחת פועלו של לוחם סיירת מטכ"ל לשעבר וראש עיריית מג'דל שאמס, סלים שופי ז"ל כוללת פעילות התנדבותית חינוכית של המלגאים שמטרתה לימוד מורשתו וערכיו של שופי לצד סיוע ותרומה לקהילה.

בנוסף הקרן מעניקה למחלקות הרווחה ברשויות הדרוזיות "קופות ידידות" לסיוע למשפחות נזקקות במסגרת הפרויקט הארצי. תמיכות הקרן באוכלוסייה הדרוזית עמדו ב-2014 על כ-1.25 מיליון שקלים.

הקרן מתכננת לבצע במהלך השנים הקרובות פרויקטים נוספים לסיוע לקהילה הדרוזית בהובלתו של ספואן מריח האמון על בניית תכניות עבודה ויישומן.

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין:" לרגל חג הקורבן אני מבקש לשלוח ברכת חג שמח לבני העדה הדרוזית. נאמנותה של החברה הדרוזית ופעילותה למען מדינת ישראל ראויה להערצה. אני מאמין כי יש לאפשר לצעירי העדה להשתלב ולהוביל בכלל תחומי החיים במדינה ולחזק את הקהילה כפי שהיא מחזקת את המדינה".

במשך 14 שנות קיומה הקרן לידידות תרמה רבות למגזר הערבי בישראל. הקרן תרמה והפעילה עשרות פרויקטים בתחום הסיוע לנזקקים, סיוע לקשישים, טיפול בילדים ונוער בסיכון, מניעת שימוש בסמים, סיוע בשעת חירום ואסון ועוד. סך התרומות של הקרן למגזר הערבי בשנים האחרונות עומד על יותר מ-110 מיליון שקלים.

הקרן לידידות פועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן ,הפועלת באמצעות תרומתם הנדיבה של אוהבי ישראל שאינם יהודים ברחבי העולם, מסייעת לאוכלוסיות במצבי עוני וסיכון, פועלת לעידוד העלייה והקליטה, מסייעת למאות אלפי יהודים נזקקים ברחבי העולם ומשקיעה ברווחת אזרחי ישראל ובביטחונם בשעת חירום.

במהלך 13 שנות פעילותה בארץ, תרמה הקרן מעל לשני מיליארד שקלים למאות פרויקטים חברתיים בישראל וברחבי העולם.

תגובות

4. עביר לפני 10 שנים
מדאיג
3. חלבייה לפני 10 שנים
כל הכבוד לכם
2. תושב לפני 10 שנים
ומה עם המועצות ואגפי הרווחה?
1. מוניר לפני 10 שנים
כל הכבוד ובהצלחה

מומלצים