ה-ARF מזהיר שטורקיה משתמשת בדאעש לפלוש לסוריה

09.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון

ירוואן הלשכה של הפדרציה המהפכנית הארמנית פרסמה הודעה, שבאמצעותה היא מקדמת את הרעיון שהעמדת הפנים האחרונה של טורקיה אל מול המתחים במזרח התיכון רומזת על תכנית של אנקרה לפלוש לצפון סוריה.

למרות תפקידה של טורקיה במהלך תקופת הסכסוך הסורי, התנהגות הממשלה הטורקית במשך השבועות האחרונים ביחס למצב ההסלמה בצפון סוריה, במיוחד ההתקפות על ידי המדינה האסלאמית בעיר אראבונר כובני שהוקמה על ידי הניצולים של רצח העם הארמני, מוכיחה שלטורקיה יש תוכניות ברורות לפלוש לצפון סוריה באמצעות המדינה האסלאמית.

החלטתה של טורקיה לסגור את גבולותיה בצומת זו, ובמקרה זה בכדי למנוע מסיוע לזרום דרך טורקיה ללוחמי ההתנגדות הכורדים בכובני היא הוכחה לכוונותיה. במקרה זה הגבול הטורקי הוא הדרך היחידה. עם זאת טורקיה סגרה גבול זה למרות שהשאירה אותו פתוח במשך שלוש שנים ואפשרה את הזרימה של לוחמים ממדינות שונות לחדור לסוריה, לרבות קסאב.

טורקיה מתרצת את התנהגותה באומרה כי מטרתה היא למוטט את המשטר הסורי, בזמן שבמציאות היא מתעתדת להמשיך את התקדמותה, לאחר נפילתה של כובני, לתוך קמישלי ואזורים סוריים אחרים, למרות האבדות הכבדות בחיי אדם. זה ניכר כי על ידי תמיכה בפעילותה של המדינה האסלאמית, טורקיה שואפת להביא את IS תחת השפעתה ודרכם להשיג השפעה בהתפתחויות אזוריות.

הפדרציה המהפכנית הארמנית מביעה סולידריות עם כל הכוחות המתנגדים לתוקפנות הטורקית דורשת מהקהילה הבינלאומית לנקוט בכל האמצעים בכדי למנוע את התוקפנות הזו ולהבטיח את ביטחונם של אזרחים שלווים באזור כולו דורשת שבעלי בריתה של טורקיה ירסנו את מדיניות ההתפשטות של אנקרה.

מקור

http://asbarez.com/127716/turkey-using-isis-plans-to-invade-north-syria-warns-arf/

תגובות

מומלצים