יישום דו"ח ועדת אלאלוף ייצא לדרך בשנת 2015

הסכום שיוקצה ליישום המלצות הוועדה יעמוד על 1.7 מיליארד ₪. שר הרווחה מאיר כהן: "מבחינתי זהו רגע היסטורי וחשוב. זאת אחריות של הממשלה שאחרי הרבה מאוד שנים, לוקחת אחריות".

10.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יישום דו"ח ועדת אלאלוף ייצא לדרך בשנת 2015

שר הרווחה מאיר כהן: "מבחינתי זהו רגע היסטורי וחשוב. העוני אינו עוד בעייתם של האנשים השקופים, והטיפול בו הופך להיות באחריות הממשלה באופן מובנה, מדיד ומסודר. זאת אחריות של הממשלה שאחרי הרבה מאוד שנים, לוקחת אחריות. אני מודה לשרים השותפים לרגע הזה.
הבהרתי כי אני רואה בעוני איום ממשי על החברה בישראל ושנת 2015 היא שנת בשורה בעניין זה."


שר הרווחה חה"כ מאיר כהן ויו"ר הוועדה למלחמה בעוני אלי אלאלוף, הציגו את פרטי יישום דו"ח הועדה למלחמה בעוני לשנת 2015. כאמור הסכום שיוקצה ליישום המלצות הוועדה בשנה הקרובה יעמוד על 1.7 מיליארד ₪.

• בשבועות האחרונים נערכו מספר ישיבות בין- משרדיות בנושא מימון ראשוני ליישום מסקנות הוועדה למלחמה בעוני. שר האוצר יאיר לפיד רואה חשיבות רבה ביישום המסקנות, שר הרווחה נפגש עם שר האוצר יאיר לפיד שהעניק רוח גבית להתנעת מימוש מסקנות הוועדה.

• המימון שמיועד לשנת התקציב הקרובה, כולל כסף תוספתי בסה"כ של 1.7 מיליארד ש"ח, והוא כולל הסתות תקציב בתוך המשרדים על פי המלצות הוועדה.

• המשרדים המרכזיים ששותפים למימוש התוכנית הם: רווחה, כלכלה, חינוך, בריאות, שיכון, חינוך ואוצר.

• התקציב מיועד לנושאים שונים וביניהם: מענק עבודה למשפחות חד הוריות  העומד על סף של 90 מלש"ח, הגדלת קצבת השלמת הכנסה לכ-190 אלף קשישים החיים בעוני - 320 מלש"ח, שינוי ומיצוי של 200 מלש"ח לבניית מעונות יום על פי דו"ח הוועדה (עד כה התקציב לא מוצה בשל מנגנון ביורוקרטי עליו הצביעה הוועדה ככשל שפוגע בסיוע לעניים), הקמת מרכזים למיצוי זכויות, מימון הכשרה מקצועית לעובדים עניים, הגדלת תקציב האחזקה לדירות בדיור הציבורי, מימון תרופות לקשישים עניים ניצולי שואה, הקמת מרכזים לגיל הרך (לראשונה על ידי משרד החינוך והרווחה), חיזוק תקציבי שעות הוראה לבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים  באשכולות 1-4 230 מלש"ח .

• שר הרווחה מאיר כהן הדגיש כי במשרדים השונים קיים תקציב נוסף לצמצום פערים וסיוע לאוכלוסיות החלשות בסך של 4 מיליארד ₪ ושיש לנצלו בצורה הטובה ביותר בהתאם להמלצות הוועדה: "דו"ח הוועדה צריך להיות תכנית העבודה שלנו, שנכתבה על ידי טובי האנשים בתחום", כך אומר שר הרווחה.

בנוסף לזאת, אמר השר כי בשנה הקרובה יוקם הצוות שיתכלל את דו"ח הוועדה לתכנית ממשלתית והתקציב לשנת 2016, ימשיך לגדול.

תגובות

מומלצים