הסרט ג'וליאנו מי הרוצח ותפקידו של עו"ד נתיב

הבמאי יגאל לרנר מביא סיפורו של השחקן ג'וליאנו מר שנרצח בגנין ועד היום לא פוענח הרצח, בסרט לוקח חלק עו"ד חיים נתיב איש שירות הביטחון לשעבר שמעולם לא הכיר את ג'וליאנו.

11.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסרט ג'וליאנו מי הרוצח ותפקידו של עו"ד נתיב

פסטיבל הסרטים הבינ"ל ה-30 חיפה, בניהולה האמנותי של פנינה בלייר, שמתקיים בימים אלו, מושך הרבה עניין. לפסטיבל מגיעים כ-300,000 איש הלוקחים חלק ב-280 הקרנות של סרטים חדשים מרחבי העולם מהם כ-70 סרטים ישראלים חדשים, בכל הז'אנרים המוקרנים בנוכחות יוצריהם. סרטי הפסטיבל מוקרנים במשך עשרה ימים, בחמישה אולמות לאורך רכס הכרמל, מן הבוקר ועד חצות.

תחרויות הקולנוע הישראלי, במסגרת הפסטיבל, כוללות תחרויות לסרטי עלילה באורך מלא, סרטי תעודה, וסרטים קצרים, לכל התחרויות צוותי שיפוט מקצועיים ובינלאומיים.

לסרט ג'וליאנו ולדברים שאומר עו"ד חיים נתיב על חלקו בסרט שיוקרן ביום שני בפסטיבל הסרטים ה30 חיפה.

השחקן והיוצר ג'וליאנו מר חי את המשפט בתיאטרון החיים עד לסופו המר. "ג'וליאנו מת כמו שהוא חי, חומרים שמהם עשויה טרגדיה יוונית" ספד לו אבי נשר.

ב-4 באפריל 2011, סמוך לתיאטרון שיסד בג'נין, נרצח ג'וליאנו מר חמיס בהיותו בן 53. חמש יריות כיוון אליו רעול פנים, היורה לא נתפס מעולם.

המסע התעודי בעקבות האיש ומותו נע בין שני קווי עלילה מקבילים: האחד שופך אור על יום הרצח עדויות, שחזור והתפתחות תהליך החקירה, שכמו חייו של ג'וליאנו נופלת בין הכיסאות; השני עוקב אחר דמותו המרתקת של האיש, שאפשר לשנוא או לאהוב אותו, אך לא להתעלם ממנו.

יגאל לרנר הוא במאי, מרצה ועיתונאי. עבודתו כוללת עשרות כתבות, סרטים וסדרות לערוצי הטלוויזיה וכתבות בעיתונות הארצית המודפסת והמשודרת.

הופק בתמיכת קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות תל אביב-פרויקט קולנוע.

 

{YouTubeVideo id=t80zqbGf12I}

 

בפסטיבל יופיעו עוד מספר סרטים שבהם המגזר הערבי לוקח חלק משמעותי, תקצירי הסרטים עלילתיים ודוקומנטרים

1. הנשרים הכחולים (דוקומנטרי)במאי: אחמד ברגותי

ואדי א-ניס הוא כפר קטן בנפת בית לחם. ב-1984, אב ו-12 בניו הקימו קבוצת כדורגל שתייצג את הכפר בליגה הפלסטינית וקראו לקבוצה "הנשרים הכחולים". כל השחקנים עובדים כפועלי בניין בהתנחלות הסמוכה לכפר, עד השעה 16:00 אחר הצהריים, ולאחר מכן הולכים ישירות לאימון. בתקופת האינתיפאדה הראשונה תחרות הליגה הפלסטינית הופסקה למשך חמש שנים ולמרות זאת לא התייאשה הקבוצה והמשיכה להתאמן ולהתפתח. בזכות הניצחון המדהים שלהם בשנת 2000 בגביע פלסטין, הקבוצה התפרסמה והצליחה לממן את בניית בית הספר והמסגד בכפר, ולהביא חשמל לתושביו. בקבוצה משחקים עד היום תושבי הכפר בלבד, ומתוך שנים-עשר האחים שייסדו אותה שישה עדיין משחקים ופעילים בה - והשאר הם אחיינים ובני דודים.

2. זיוה ואמל (שם זמני, עלילתי) במאית: טל עובד

זיוה היא אסירה ותיקה, והכלא הוא הבית הטבעי שלה. היא חולקת תא עם אמל, שרק מחכה לשחרורה המתקרב. רגע לפני שאמל יוצאת מהכלא, זיוה מחליטה להעמיד אותה במבחן חברות אחרון, במהלך שיעור היוגה בכלא.

סרטים

3. וורוד (דוקומנטרי) במאי: נהאד סברי

יום בחייה של וורוד סוואלחה, אצנית בת 22 מהכפר עסירה א-שמאליה שליד שכם. וורוד, נבחרה לייצג את פלסטין באולימפיאדת לונדון 2012 ובאליפות העולם לאתלטיקה בתורכיה. לפני כל תחרות היא נוהגת לצבוע את צפרני אצבעותיה בצבעי הדגל הפלסטיני כאות הזדהות. במהלך שיגרת האימונים של וורוד, הכוללת ריצות בהרים שמסביב לכפרה, היא נהפכה להיות מודל לחיקוי של נשים בכפר שבו נולדה, וסמל של חופש לכולם.

4. ברזל (עלילתי) במאי: דקל ניצן

אייל הוא חייל צעיר וחסר ניסיון שזוכה ליחס מזלזל מחבריו ליחידה. במהלך סיור שגרתי הוא נתקל בגנב ברזלים פלסטיני צעיר. נפתח מרדף והשניים מתבצרים זה מול זה. אייל רואה בלכידת הגנב הזדמנות לזכות בהערכת חבריו, אך הגנב אינו נכנע בקלות ומשליך לכיוונו מוטות ברזל. המוטות עפים באוויר והעימות מתחלף בחיזיון מרהיב, מופע ראווה של עוצמה גופנית.

5. ג'סר בויז (דוקומנטרי) במאי: מתן גור

ג'סר א-זרקא הוא הכפר הערבי היחידי בישראל שממוקם על חוף הים, ובו אחד החופים הטובים בארץ לגלישת גלים. בג׳יסר אחוזי האבטלה והפשיעה גבוהים, דבר שיוצר תחושת צפיפות ומחנק. הים הוא המפלט היחידי, המקום היחידי שפתוח. וכשהגלים בים גואים ונהיים גבוהים, הגולשים של ג'יסר עוזבים הכול, זונחים את רשתות הדיג הריקות ממילא, אוספים את הגלשנים שלהם ורצים לגלוש. אולי הפעם יתפסו את הגל שהם כל כך מחכים לו, הגל שייקח אותם הכי רחוק שאפשר.

6. רק אדם (עלילתי) במאית: לילי שפי

אדם, שוטר זוטר, מפתיע את בנו בן השבע וקונה לו ליום ההולדת כרטיסים לגמר גביע המדינה בכדורגל. זו הפעם הראשונה שיראו משחק יחד. אלא שביום המשחק מטיל עליו מפקד תחנת המשטרה משימה להסיע פלסטיני שוהה בלתי חוקי מבית החולים בו הוא מאושפז אל ביתו ברשות הפלסטינית. מה שנשמע פשוט לכאורה מסתבך, כשאדם מגלה להפתעתו שהשב"ח פצוע קשה ושאיש אינו יודע את זהותו. אדם לחוץ להגיע למשחק הכדורגל, נכנס למרוץ בלתי אפשרי נגד הזמן. הוא מנסה למצוא פתרונות, אך אוזלת היד והאדישות של מפקדיו וחוסר האונים שלו גורמים לתוצאה טראגית. מבוסס על מקרה אמיתי.

תגובות

מומלצים