מישהו לרוץ איתו

רואים רחוק הוא מרוץ משותף לעיוורים ורואים, המתקיים זו השנה הרביעית. המרוץ מעלה את קרנם של הרצים העיוורים בעייני עצמם וסביבתם, ואת מודעות כלל האוכלוסייה ליכולותיהם

11.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מישהו לרוץ איתו

הרעיון לפיתוח אירוע הספורט הייחודי נולד לפני ארבע שנים, כאשר נח בראון, מנכ"ל ומייסד המרכז הישראלי לכלבי נחיה בבית עובד, שהינו חובב ספורט וריצה, זיהה צורך בפעילויות ספורט בקרב אוכלוסיית האנשים העיוורים.

הרעיון למרוץ צץ גם בעזרתו של מתנדב יקר וותיק בשם עמוס אברהם, חבר קרוב של נח. ה"טריגר" היה נסיעה של נח למרתון ניו יורק בו רץ עם לקוח של המרכז בשם גדי ירקוני, ושניהם חשבו יחדיו למה בעצם לא לקיים מרוץ פה בארץ... "אירוע רואים רחוק מעודד את האדם העיוור לבטא את עצמאותו ובעצם לומר לסביבתו 'אני יכול'", אומר נח בראון

"כמובן שהאדם העיוור נאלץ להתאמן לקראתו שבועות ארוכים, והמשמעות עבורו היא שמירה על אורח חיים בריא, יציאה מהבית, התחככות באנשים, גילוי ומימוש עצמי, ויתרונות רבים נוספים, העומדים בקנה אחד עם חזונו ומטרתו של המרכז".

אירוע הספורט יתקיים בחול המועד סוכות, יום שני  13.10.14, בחסות חברת Nobel energy. האירוע יכלול שלושה מרוצים תחרותיים - ריצת 10 ק"מ על כביש המהווה את אליפות ישראל לעיוורים, ריצת 5 ק"מ על כביש ותחרות אופני טנדם.

כמו כן תתקיים פעילות ספורט עממית שתכלול ריצת 2 ק"מ על כביש. לצד פעילויות הספורט, יתקיים במרכז הישראלי לכלבי נחייה הפנינג עשיר וססגוני שיכלול ביקורים במתקני המרכז, סדנת תיפוף, מתחם עיסויים ע"י מעסים עיוורים ועוד.

המרכז הישראלי לכלבי נחייה הוא עמותה רשומה ללא מטרות רווח אשר נוסד ב-1991, ומאפשר לאנשים העיוורים או לקויי הראיה בישראל ליהנות מניידות בטוחה ועצמאית על ידי היעזרות בכלב נחיה המחולל מהפך בחייהם. למרות הכשרתו הארוכה והיקרה, ניתן כלב הנחיה לאדם העיוור או לקוי הראיה ללא תשלום.

הכלבים נולדים, גדלים ומאולפים ע"י הצוות המיומן של בית עובד, כאשר רק הכלבים שעברו את המבחנים הקפדניים יהפכו בפועל לכלבי נחיה. האדם העיוור או לקוי הראיה מקבל יחד עם הצוות המקצועי החלטה בדבר מידת התאמתו לקבלת הכלב ומוכשר בקורס מיוחד לעבודה איתו.

הנעזרים בכלבי הנחיה נהנים מקשר ישיר עם צוות המרכז המלווה אותם לאורך כל הדרך, משלב ההתלבטות בנוגע לכלב, דרך קבלת ההחלטה, תחילת העבודה המשותפת עם הכלב ועד ליווי בחיי היומיום עצמם. המרכז המעניק לאדם העיוור כלב נחיה, מעודדו לעצמאות, בטחון עצמי ומימוש אישי.

גידול, הכשרה והצמדת כלב נחיה לאדם עיוור, מהווים יחד את פעילותו המרכזית של המרכז הישראלי לכלבי נחייה. לצד פעילות זו, לאור אמונתו ביכולות האדם העיוור, לקח על עצמו המרכז פיתוח ענפי ספורט לאוכלוסיית האנשים העיוורים. במסגרת פעילות זו מפעיל המרכז קבוצות חתירה בסירות דרקון וקבוצות רכיבה על אופני טנדם, כאשר שיאה של הפעילות מתנקז לאירוע הספורט הייחודי 'רואים רחוק'.

תגובות

מומלצים