על שיטות נקמה אכזריות של נשים

בגדת? אשתך לא תישאר חייבת! אין כמעט קרה ואכזרית יותר מנקמתה של אישה נבגדת. עו"ד אבי גפן, העוסק בדיני משפחה מכיר סיפורי נקמה רבים שכאלה ממקור ראשון.

13.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
על שיטות נקמה אכזריות של נשים

נקמות הנשים הנבגדות מאד מגוונות, רובן כואבות ביותר, ומכוונות בעיקר אל כיסם של הבעלים הבוגדניים, ואל שכיות החמדה שרכשו להם לאורך השנים. מעטות הפעמים בהן ננקטת פעולה אגרסיבית של האישה עצמה נגד בעלה – באופן גלוי ומתריס.

היפטרות ממכונית האספנים שהבעל הבריק לאורך שנים – בפרוטות. ריקון הבית, החלפת המנעולים והשכרת הדירה לדיירי משנה – בשעה שהבעל נופש עם חבריו באילת.

הלשנה לשלטונות המס על הדרכים בהן מעלים הבעל את הכנסותיו, ופרסום מודעת מין בשמו של הבעל – אלה רק חלק מהדרכים המקוריות שבהן נקטו נשים פגועות נגד בעליהם הבוגדניים.
על הנקמה הקרה של האישה הנבגדת – בכתבה הבאה.

"זהו תרחיש שפוקד לא מעט גברים ישראלים", מספר עו"ד אבי גפן. "יום אחד אתה מתעורר ומגלה שאתה כבר לא שולט בחיים שלך – ולמעשה אתה מחוק כלכלית – באופן מילולי ביותר. אתה ניגש לבנק, והכספומט בולע לך את הכרטיס. אתה ניגש למסוף האוטומטי של הבנק -  לגלות את יתרתך – והמסוף אומר שלא ניתן לראות את פרטי החשבון. אתה ממהר לאינטרנט – גולש לאתר הבנק ומנסה לגלוש לחשבונך – אבל באתר נכתב שאין אפשרות לגשת לחשבון. אתה ממהר אחוז אמוק לסניף ושם מתברר לך שאשתך הפעילה עיקול על כל הכספים בחשבונות שלך, וגם שינתה את ההגדרות של משיכות הכספים – כך שכל משיכה מחייבת את חתימתם של שני בעלי החשבון – כלומר שלך ושלה – ולמעשה אתה לא יכול לעשות שימוש אפילו לא בשקל מהכספים שצברת עד עתה בחשבון המשפחתי. מאדם שיש לו כמעט הכל – הפכת לאדם מעוקל – והכל בגלל שאשתך כבר לא אוהבת אותך יותר" מספר עו"ד גפן.
לדבריו, התרחיש הזה קורה לרוב לגברים לא כל כך תמימים, ובעיקר לכאלה שניהלו מערכת יחסים קרירה עם נשותיהם, שכללה פעמים רבות רומן ארוך שנים מאחורי גבן. לדבריו, במקרים כאלה, גובר יצר הנקמה אצל נשים רבות על פני ההיגיון הקר – אך  הנקמה מוגשת על פי רוב קרה ודוקרנית.

כך למשל התעורר יום אחד ב', בעל חברה קבלנית בינונית, פתח עיתון וגילה כי החברה שלו, אותה בנה אביו בעשר אצבעות – עומדת למכירה. מודעת ענק על המכירה התנוססה באחד העיתונים הכלכליים הפופולאריים. כמובן שהמימון לרכישת המודעה נעשה מכספי החברה, שהוקמה ותופעלה לחלוטין על ידי הבעל, והאישה שימשה בה רק כפקידה. לדברי עו"ד גפן, הבעל רשם את החברה על שמה של האישה – מטעמי מס – וכך גילה יום אחד שפרי עמלו הועמד למכירה.

האישה לא עשתה זאת בכדי. לאחר יותר מ-15 שנות נישואין היא גילתה לפתע שבעלה נהנה לא מתלוש שכר אחד – אלא משניים. האחד הולך לכלכלת ביתם המשותף, והשני מתחזק מאהבת צעירה באחד ממושבי השפלה.
סיפורו של ב' סימפטי יחסית – והסתיים בנזק של כמה עשרות אלפי שקלים.
נקמתה של אשת ר', תושב גוש דן, הייתה הרבה יותר מפולפלת.

ר', גבר בגילאי ה-40, החל מקבל שיחות תכופות בשעות הקטנות של הלילה. על הקו היו גברים זרים, שדיברו איתו במתק שפתיים על מודעה אותה פרסם, ושאלו אותו אם הוא מקבל. "מקבל? מה זאת אומרת מקבל?" התקומם הבעל שלא הצליח להירדם מהשיחות התכופות.

רק לאחר מספר שיחות הזויות הבין הבעל כי אשתו, או מישהו מטעמה, פרסמו מודעה באתר ידוע של הקהילה הגאה, ובה מצולם גבר צעיר ומסוקס המציע מסאג' מפנק שלא משתמע לשני הפנים. לדברי עו"ד גפן, היה זה עוד שלב של השפלה שספג הגבר מאשתו, לאחר שזו גילתה כי הוא נהג לבגוד בה עם אחת מחברותיה הטובות.

האישה מכרה את רכב האספנות בגרושים

סיפור או מיתוס מחו"ל, מדגים צורת נקמה מאד רווחת גם בישראל – מכירת רכוש משותף בפרוטות – תוך הסבת כאב לבעל החומרני.

בתחילת ימיה של זירת המסחר האינטרנטית איביי – מספרים על מכונית אספנות מפוארת שפורסמה יום אחד במחיר הנמוך באופן משמעותי ביותר ממחיר המחירון שלה. למעשה מחירה הועמד על דולר אחד בלבד.
רבים מהגולשים חשבו כי מדובר בהונאה – אך אחד מהם, זריז מספיק, זינק על המציאה ורכש את המכונית. הוא נמלא שמחה והתפעלות בשנודע לו שהוא אכן בעליה החדש של המכונית המושקעת. מה שהתברר לו לאחר מספר ימים, כאשר הסיפור הגיע לעיתונות - שמכירת הרכב לא נעשתה למטרות רווח, אלא למטרות הפסד כואב. לבעליה.

הבעלים המקוריים של רכב האספנות, איש עסקים מבוסס, חזר מנסיעת עסקים וגילה לתדהמתו כי הרכב האהוב עליו, זה שהקדיש לו שבתות ארוכות לטיפולים ונסיעות דאווין איטיות בשכונה – נעלם כלא היה מהגראז' הפרטי.
אשתו, שעזבה את הבית עם חפציה, השאירה לו על המקרר פתק שהסביר בדיוק מה עלה בגורלה של מכוניתו. במשפט הגירושין הסבירה שהבעל טיפל במכונית והקדיש לה הרבה יותר זמן ואהבה מלה – והגיע הזמן שהוא ישלם את המחיר על התנהגותו.

האישה השכירה את דירת המשפחה לזרים

לדברי עו"ד גפן, כאשר אחד מבני הזוג גורם לנזק כלכלי לצד השני – הוא גורם למעשה לנזק כלכלי לעצמו ולילדיו – כי הרכוש המשותף אמור להתחלק שווה בשווה בין בני הזוג. הדבר לא עוצר מבנות זוג להפעיל נגד בעליהם הבוגדניים נקמות מאד מפולפלות. לדברי עו"ד גפן, גם אל משרדו התגלגל סיפור דומה לסיפור רכב האספנות. לדבריו, ע', גבר אמיד ונהנתן, התקשר אליו בוקר אחד כולו נרגש ונרעש. לדבריו, הוא יצא כבכל שנה לחופשת כיף עם חבריו ברומניה, שכללה, כמו תמיד, גם הזמנת נערות ליווי למלון. אך מששב מחופשת הכיף, וניסה להיכנס לדירה, הוא גילה כי המנעולים הוחלפו, וכך גם השלט על הדירה.

השלט החדש הכריז על זוג דיירים שונים לחלוטין, אשר פתחו את הדלת כדי לראות מי מנסה לפרוץ אליהם הביתה. מהשיחה המופתעת שהתפתחה בין שני הצדדים הוברר מהר מאד לגבר, כי אשתו העצבנית רוקנה את הבית לחלוטין מחפציו, והשכירה אותו לזוג צעיר וסימפטי.

במסרון אותו שלחה לו האישה מיד לאחר שגילה כי השכירה את הדירה, היא העבירה לו מסר חד וברור: "מי שבוגד מאבד את הבית". ואכן, לאחר מאבק גירושין מכוער, האיש כמעט ואיבד את ביתו - תרתי משמע.

הבעל גילה גבר זר בביתו
נקמת הנשים הנבגדות פוגעת בעיקר בכיסם של הבעלים – ובצורה כואבת ביותר. לדברי עו"ד גפן, נקמות רבות מתאפשרות על רקע הסדרים פיקטיביים שבני הזוג רוקמים ביניהם כדי להימלט מתשלום מס אמת, או מפאת חובות שמאיימים עליהם. במקרים רבים, בהם בני הזוג חוששים שנושים או בנקים עלולים לעקל חלק מרכושם בשל צבירת חוב, הם מתגרשים פיקטיבית – על הנייר בלבד - ומעבירים לידי האישה רכוש אותו הם רוצים למלט מיד הנושים.
מה עושים כאשר הזוגיות דועכת במקרים שכאלה? לדברי עו"ד גפן – לעיתים קרובות ההתפתחויות מאד כואבות, כי הנשים שולפות את הסכם הגירושין הפיקטיבי – וטוענות בצדק – "זה הבית שלי – מה אתה רוצה?".

כך למשל ארע כאשר בני זוג חתמו ביניהם על הסכם גירושין פיקטיבי במסגרתו העבירו השניים לרשות האישה את הבעלות על הפנטהאוז המפואר בו התגוררו כל אותה עת. כעבור מספר שנים, כאשר פרץ משבר אמיתי בין השניים, גילה הבעל בוקר בהיר אחד אדם זר בביתו. הוא שאל אותו למעשיו בדירה, והזר ענה לו להפתעתו שהוא הבעלים החדשים של הפנטהאוז. לדברי עו"ד גפן, התברר לבעל כי אשתו מכרה את הפנטהאוז "שלה" לאיש – ולו לא נותר אלא למהר לבית המשפט על מנת להוכיח כי ההסכם בין השניים היה פיקטיבי.

להלשין למס הכנסה –לא כל כך חכם – אבל מאד כואב

לדברי עו"ד אבי גפן, נשים רבות נוקמות בבני זוגן, אך בלי משים, פוגעות כך בעצמן. לחלקן רגש הנקמה כל כך גדול – עד שההשלכות הכלכליות העתידיות פחות נחשבות בעיניהן – או שהן כלל לא ערות להן.
לדברי עו"ד גפן, נשים רבות מתוודעות לאורך השנים לשיטות מתוחכמות יותר או פחות, בהן מעלימים בעליהן כספים מפני רשויות המס.

כאשר אישה נבגדת מתעוררות בוקר אחד בזעם, לאחר שהבעל החליט לפרק את החבילה או למסד רומן שהיה לו עם אישה צעירה – יש כמה מהן שלא חושבות הרבה לפני שהן מרימות טלפון ל'קו הצדק' של מס הכנסה – ושופכות את כל מה שהן יודעות על הבעל.

לדברי עו"ד גפן האישה במעשיה אלה, אמנם קוברת את בעלה בחקירות מס ממושכות – שבסופן הוא ייאלץ לשלם את רוב כספו לרשויות המס, ולעיתים גם לשבת תקופה בכלא -  אך למעשה היא עלולה להחריב בו ברגע את עתידה הכלכלי ושל ילדיה.

לדברי עו"ד גפן, חלוקת המשאבים במשפחות אשר העלימו כספים רבים עם השנים – מצטמצמת עד מאד – ורוב הכספים והנכסים שבבעלות בני הזוג עלולים למצוא את עצמם בסופו של יום מועברים לרשויות המס. בשל כך, המזונות שהאב יוכל לשלם לאשתו ולילדים, והנכסים בהם יוכלו השניים לחלוק – מצטמצמים באופן משמעותי – ולעיתים נמחקים לחלוטין. אך לעיתים, כאמור, רגש הנקמה גובר על התועלת החומרית העולה ממנו – ועל כן מס הכנסה נהנה מטיפים רבים שמגיעים אליו מנשים כעוסות ונבגדות.

עו"ד אבי אבי גפן מתמחה בדיני משפחה, קביעת משמורת, מזונות, חלוקת רכוש, ניהול עזבונות, ירושות ועוד.

תגובות

מומלצים