ישראל מסוכנת לקשישים

מדו"ח שערכה עמותת "אור ירוק" לסיכום עשור 2003-2013 עולה כי למעלה מ-20 אלף קשישים נפגעו בתאונות דרכים ו-834 קשישים נהרגו, ממוצע של 73 קשישים הרוגים בכל שנה.

13.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ישראל מסוכנת לקשישים

החודש, אוקטובר, מציינים ברחבי העולם את חודש הקשיש הבין לאומי וזמן נכון לעשות חשבון נפש, בכל הקשור ליחסה של המדינה כלפי האזרחים הוותיקים שחיים בה.

למרות שמספרם של הקשישים באוכלוסיה נאמד בכ-10%, שיעור הקשישים ההרוגים בתאונות דרכים הוא כפול (21%). מתחיל שנת 2014 נהרגו 37 קשישים (65+) בתאונות דרכים, לעומת 32 קשישים  שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה של 16%.

1,163 קשישים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בשמונת הראשונים של שנת 2013, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס. עוד עולה מהנתונים, כי באותם חודשים נהרגו 37 קשישים בתאונות דרכים ו-171 נפצעו קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה לא מגנה על הקשישים באמצעות שיפור התשתית הבטיחותית עבורם. בסביבת ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".

עוד עולה מהדו"ח, כי 64% מכלל הקשישים ההרוגים הם הולכי רגל, כאשר שליש מההרוגים (הולכי רגל) נהרגו כשחצו את הכביש במעבר חציה. 11% מהקשישים נהרגו כשנהגו ברכב ו-11% נוספים נהרגו כשנסעו ברכב.

כל קשיש שני (48%) שחצה את הכביש ונהרג, עשה זאת במעבר חציה, המקום שאמור להיות הבטוח לחציית הכביש.

מבדיקת עמותת "אור ירוק" עולה כי החודש הקטלני ביותר בחמש השנים האחרונות לקשישים, הוא דווקא חודש אוקטובר - חודש שבו מציינים את העלאת המודעות לאוכלוסיית הקשישים בישראל ובעולם.

להולך רגל קשיש לוקח זמן כפול כדי לחצות כביש וזאת בשל מגבלות הגוף והגיל. בגיל השלישי, הראיה נפגמת, התגובה איטית יותר, מהירות ההליכה נמוכה בהשוואה להולך רגל צעיר והיכולת להתאושש מפגיעה, ארוכה וקשה יותר מאשר אדם צעיר. 

תגובות

מומלצים