לאבד את עיראק כך נולדה דאע"ש

שני גורמים מרכזיים אשמים במה שקורה במזרח התיכון בשנתיים האחרונות. מינויו של נור אלמאליכי ע"י הנשיא גורג בוש למרות אזהרת המודיעין האמריקאי. מה קרה אחרי יציאת ארה"ב מעיראק?.

17.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לאבד את עיראק כך נולדה דאע"ש

עם יציאת כוחות הצבא של ארה"ב מאדמת עיראק, נור אלמאליכי החל בדיכוי האוכלוסייה הסונית במדינה, הוא שלח את קציני הצבא הסונים הביתה, לא שילם להם שכר וכך בעצם החלה מהפכת האיסלאם הקיצוני בעיראק והתפתחה למימדים של דאע"ש.

אחרי נפילת סדאם, החלה ארה"ב לעשות סדר בבלגן בעיראק או כך לפחות היא התכוונה, רצתה לבנות ממשלת מעבר והנשיא ג'ורג' בוש קיבל את שמו של נור אלמאליכי שם שלא היה מוכר כלל לשום מקור מודיעיני אמריקאי, להוביל את ממשלת המעבר, אלמאליכי באותה תקופה התגורר בסוריה.

לאלמאליכי לא היה כלל ניסיון פוליטי, הנשיא בוש התחיל ללמד אותו דרך המוניטור איך לעבוד ובעיקר איך להיות פוליטיקאי.

באותו זמן שאלמאליכי נבחר וכל העדות בעיראק שולבו בשלטון המרכזי, אחוז הפיגועים ירד בצורה משמעותית לאחר שלארה"ב היו הרבה נפגעים כתוצאה מפיגועים שונים ברחבי עיראק.

בתוכנית ניתן לצפות בדברים של אותם מעורבים בעיצוב המזרח התיכון, שהגיע ליום הזה שבו ארגון אסלאמי סוני הפך למפלצת מתחת לעיניהם של כולם, בגלל טעויות זיהוי ומתן כבוד לכל האוכלוסיה שסבלה משלטון סדאם חוסין.

גבול תורכיה

בשנה הראשונה של נור אלמאליכי הגיעו לנשיא בוש כל הבכירים של המודיעין האמריקאי ועדכנו אותו שאלמאליכי יגרום נזק כבד לכל האזור ושהוא כלל לא יכול להנהיג כיוון שאין לו שום ניסיון, ג'ורג' בוש התעקש להשאיר אותו בשלטון.

בוש בביקורו המפורסם בעיראק, לסגירת מעגל, לפני כניסת הנשיא הבא של ארה"ב, במסיבת העיתונאים שערך, הושלך לעברו נעל ע"י עיתונאי עיראקי, כמחאה על דרכו בהבאת אי השקט למדינה.

עם בחירתו של ברק אובמה לנשיא ארה"ב, כמו שהתחייב במסע הבחירות שלו, הוציא את הצבא האמריקאי מעיראק, אחרי תקופה קצרה אלמאליכי החל בדיכוי האוכלוסיה הסונית בעיראק.

הנשיא אובמה ביוני 2014 הורה ל300 יועצים צבאיים לחזור לעיראק.

לאבד את העירק

ארגון דאע"ש לא נולד במקרה והתוצאות היום משלמים האזרחים בעיראק וסוריה מחיר כבד ביותר שמדרדר את האזור כולו ואת האנושות למקום שלא הכירו לפני.

 

 לתוכנית המלאה, לאבד את עיראק, בסרטון

 

{YouTubeVideo id=Hx0wyrQzD-M}

תגובות

מומלצים