שימו לב לזיהום שמגיע לעוספיה ממפרץ חיפה

מה יותר טוב מתמונה שמצולמת ביום נקי כאשר מגיעים לשמי הכרמל מגלים כמה הזיהום חמור, עו"ד חיים נתיב הגדיר את המראה "המפלצת ממפרץ חיפה"עו"ד אליס גולדמן "אני חושבת שהתמונה מסבירה יותר טוב ממני מה אנחנו נושמים".

18.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שימו לב לזיהום שמגיע לעוספיה ממפרץ חיפה

מלחמתם של הארגונים הסביבתיים למען חופים נקיים ואוויר נקי מעל הערים לא באה במקרה, אלא באה להגן על הציבור שנפגע באופן לא ישיר מהזיהום הנפלט ממפעלים מזהמים במפרץ חיפה.

תמונה שמעבירה חנה קופרמן יו"ר ורכזת הפורום הישראלי לשמירה על החופים, שצילם שי לוי מעל עוספיה ומפרץ חיפה ממחישה את התמונה האמיתית של האוויר המזוהם שאנחנו נושמים באזור.

עו"ד חיים נתיב הגדיר את המצב  "המפלצת ממפרץ חיפה", המשיך וכתב:  

"עד לפני מספר חודשים חשבתי לתומי שמפלצות קיימות רק באגדות ובסיפורי ילדים.

לפני מספר חודשים גיליתי שטעיתי. גיליתי כי במפרץ שוהה מפלצת אשר מתגוררת, בו זמנית, במספר אתרים. את המפלצת של מפרץ חיפה לא ניתן לראות, לא ניתן לשמוע, לא ניתן למשש ולא ניתן לטעום, אך ניתן להריח.

הכרמל
המפלצת מרחפת בין תושבי אזור המפרץ, רואה ולא נראית, נוגסת באנשים נגיסות קלות, כמעט בלתי מורגשות, רק בהצטבר הנגיסות מרגיש האדם כאב, אך אז כבר מאוחר מדי, המפלצת הרעבה בלעה אותו.

עוד גיליתי כי המפלצת של מפרץ חיפה מתקיימת בזכות הממסד ובזכות מספר מצומצם של מורמים מעם, שהם עצמם אינם מתגוררים באזור.

ועוד גיליתי כי, הן הממסד והן אותם מיוחסים עושים הכל כדי להסתיר את דבר קיום המפלצת ולמרוח אותנו באמירה שמפלצות יש רק באגדות.

השאלה המתבקשת היא, האם ניתן יהיה לחסל את המפלצת ? אם תרצו אין זו אגדה".

עו"ד אליס גולדמן פעילה חברתית מזה שנים כתבה:

"‏נכון שזה נראה כמו עיר על פלנטה אחרת בסרט מד"ב? אז זהו שלא. כך נראה מפרץ חיפה - כאן אני גרה וכאן גרים יחד איתי עוד 600,000 תושבים. אני חושבת שהתמונה מסבירה יותר טוב ממני מה אנחנו נושמים 24/7. וכן, עדיין לא בז"ן שלי לחטוף סרטן!!!".

פורטל הכרמל ממשיך ללוות ולהעלות את סוגיית זיהום האוויר בכרמל בכל הזדמנות.

תגובות

5. מועצה לפני 10 שנים
איום בתביעה
4. מהנדס לפני 10 שנים
הציבור לא מודע לחומרה
3. תושב לפני 10 שנים
למה מתפלאים?
2. מהא לפני 10 שנים
מצמרר
1. פריד באשא . לפני 10 שנים
כל הכבוד

מומלצים