שמים סוף לפסיכומטרי

לראשונה: החל מהשנה הבאה תתאפשר קבלה ללימודים אקדמיים על סמך תעודת הבגרות בלבד, היעד: אחד מכל שלושה סטודנטים יתקבל לאקדמיה בלי פסיכומטרי.

22.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שמים סוף לפסיכומטרי

תעודת הבגרות החדשה, מסלול הכניסה לאקדמיה 

הפורום המשותף למשרד החינוך, המל"ג, ראשי האוניברסיטאות והמכללות קבע מתווה קבלה חדש ללימודים אקדמיים ללא חובת היבחנות בבחינה הפסיכומטרית.

מתווה הקבלה החדש לאקדמיה ותעודת הבגרות החדשה יוצרים רצף בין מערכת החינוך למערכת ההשכלה הגבוהה ותורמים להעמקת איכות ההוראה וחיזוק מעמדם של המורים. 

תעודת הבגרות החדשה תאפשר קבלה למגוון רחב של חוגים, בהם גם מסלולי הנדסה ומדעים. המטרה לעודד את התלמידים להעמיק במסלולים מוגברים באנגלית, מתמטיקה ומדעים.

התכנית החדשה פותחת את שערי האקדמיה גם לתלמידים מהפריפריה החברתית שידם אינה משגת לשלם עבור הבחינה הפסיכומטרית.

תעודת הבגרות החדשה תהייה מהימנה יותר - המסר של טוהר הבחינות יוצר אמון בתעודת הבגרות. בתי ספר שאינם מקפידים על טוהר הבחינות יידרשו לבצע את הבחינה מחוץ לכתליי המוסד החינוכי.
 
שר החינוך הרב שי פירון: "יצאנו לדרך ארוכה המתאימה את הלמידה למאה ה – 21, התכנית החדשה מחזקת את המצוינות, את תהליכי הלמידה והמדידה בשנות התיכון, ומהווה בשורה חברתית המרחיבה את מספרם של  הבאים בשערי ההשכלה הגבוהה. יש הרואים בבחינה הפסיכומטרית כלי הלוקה בהטיה תרבותית. ההשקעה הכספית בלימודי ההכנה והמבנה של חלקים מהבחינה עלולים להפלות בין תלמיד לתלמיד, ולהפוך לחומה בצורה המונעת מתלמידים רבים לבוא בשערי האקדמיה. למעלה משנה ישבו צוותים משותפים של משרד החינוך ומערכת ההשכלה הגבוהה כדי לגבש תכנית משותפת. תכליתה של התכנית הוא ליצור רצף חינוכי של כל מערכת החינוך מגן הילדים ועד הלימודים הגבוהים.  היום, אנחנו יוצאים לדרך חדשה, הגיעה העת לשינוי המצב".

תגובות

מומלצים