צובעים את רמב"ם בוורוד

אוקטובר הוא חודש המודעות העולמי לסרטן השד. לציון הנושא החשוב, התקיימה בקריה הרפואית רמב"ם, פעילות חווייתית לעידוד המודעות למחלה ולחיזוק הנשים המתמודדות איתה.

23.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צובעים את רמב"ם בוורוד

הפעילות, שנערכת תחת הכותרת "ורוד בראשון", כללה הרצאה אודות העצמה נשית מפי עו"סית מערך בריאות השד ליאורה גרוסמן וסיפור התמודדות אישית עם המחלה, אותו הציגה האמנית והמחלימה מיכל יערי, אשר טופלה ברמב"ם והפכה את מחלתה לתערוכה מרתקת וייחודית, המוצגת בימים אלה. בנוסף, נהנו המשתתפות מעמדות פינוק וטיפוח כגון: רפלקסולוגיה, שיאצו, עמדות לק ואיפור מקצועי, ועוד.

הפעילות, שהתקיימה בבניין האבן שבביה"ח, פותחת מסורת שרמב"ם מתעד לקיים מידי אוקטובר. את הפעילות יזמו מערך בריאות השד בביה"ח, והיא נערכה בחסות חברת "רוש" וחברת א.מ.י טכנולוגיות.

במערך לבריאות השד ברמב"ם מציינים כי לצד העלייה במודעות בשנים האחרונות,  חלה גם עלייה במספר מקרי סרטן השד. "אם פעם דיברנו על אחת מתשע, אז היום אנחנו מדברים על אחת משמונה", אומר ד"ר לירון אלדור, מנהל מערך בריאות השד ברמב"ם, "בניגוד לדעה הרווחת, חלק מהמטופלים שלנו הם בכלל גברים, שאינם נוטים לקשר סימפטומים וסימנים מקדימים עם מחלה המזוהה עם נשים. אנחנו כאן כדי לעורר מודעות למחלה, ומבקשים להדגיש שגילוי מוקדם יכול להציל חיים".

לדבריה של אפרת לוין, אחות אחראית במערך בריאות השד ברמב"ם, התפקיד של מערך בריאות השד בביה"ח, מקיף את הפן הרפואי-פיזי, אך גם הנפשי. "אנחנו כאן כדי לטפל במלוא מובן המילה", מסבירה לוין, "גם באמצעות הטיפולים הקונבנציונליים במחלה, כגון תרופות, ניתוחים והקרנות, אבל אנחנו כאן גם כדי לתמוך ולעודד את המטופלות שלנו, וללוות אותן לאורך כל הדרך בהתמודדות עם המחלה המורכבת הזו. זו המטרה העיקרית של אירועי "ורוד בראשון".

וואן סטופ שופ: כל שירותי בריאות השד, תחת קורת גג אחת.

לפני יותר משנה פרסמה השחקנית ההוליוודית אנג'לינה ג'ולי את דבר מחלתה ואת העובדה כי ביצעה כריתה ושחזור כפול של שדיה, כצעד מונע למחלת סרטן השד. הפרסום עורר הדים בעולם, והוביל לעלייה משמעותית במודעות למחלה ולסיכונים הכרוכים בה, כמו גם לאחד הטיפולים האפשריים – כריתה ושחזור מיידים. בין אם כאקט מניעתי, ובין אם טיפול בסרטן השד שכבר התפתח, ניתוח לשחזור השד הינו אחד הטיפולים הפופולריים כיום, והוא אף מצוין ב-15.10, במסגרת יום המודעות לנושא.

במערך לבריאות השד ברמב"ם מבצעים ניתוחים לשחזור השד מזה שנים, והוא נחשב לאחד המרכזים המובילים בתחום זה בארץ, תוך שימוש בשיטות שונות ומגוונות.

רמבם

כחלק מתפיסת הטיפול במערך בריאות השד ברמב"ם, החליטו בביה"ח לרכז את כל שירותי הבריאות הקשורים לטיפול בסרטן השד, תחת קורת גג אחת. "רמב"ם הוא בית החולים הגדול בצפון, ומרכז את המומחים ואת הניסיון לטיפול בהיבטים השונים של סרטן השד", מסביר ד"ר אלדור, "זה יתרון רב התחומיות שיש לרמב"ם, והיתרון הזה מתורגם לטובת המטופלת. הן מבחינת הנוחיות והן מבחינת אופן הטיפול בה, שנעשה בייעוץ ובשיתוף כל המומחים הללו".

מערך בריאות השד ברמב"ם מאגד תחתיו מומחים מתחום כירורגית השד, אונקולוגיה, רדיולוגיה, פלסטיקה, מערך תומך סיעודי, שנותן מענה למטופלת במשך כל שעות היום באמצעות מתאמות שד, עובדת סוציאלית ייעודית, קבוצת תמיכה בה לוקחות חלק מטופלות ומחלימות, שירותים של ייעוץ גנטי, טיפולים משלימים, דיאטנית ועוד ועוד. בימים אלו מצטרפים לשירותים הללו גם מרפאה לנשים נשאיות הגן ולנשים בסיכון גבוה.

תגובות

מומלצים