שיך יוסף ג'רבוע "מצב הדרוזים בסוריה לא מרגיע"

שיך אבו אוסמה יוסף ג'רבוע המנהיג הרוחני לעדה הדרוזית בסוריה, בראיון לפורטל הכרמל, מביא את התמונה האמיתית למצב הדרוזים בסוריה בראייה הרוחנית והחברתית ומודה לדרוזים בישראל ובלבנון שתומכים בהם. מיוחד 

25.10.2014 מאת: סמיר חלבי
שיך יוסף ג'רבוע "מצב הדרוזים בסוריה לא מרגיע"

שיך יוסף מתייחס לציפיה ולפחד מפני העתיד הלא בטוח למרות שיש את הכוחות להגן ולשמור על הכפרים.

שיך יוסף: "מעל מאתיים שנה שיש 3 ראשי עדה בסוריה, בהסכמה כוללת משלוש המשפחות אלהגרי, אלחנאווי, וג'רבוע".

שיך יוסף: "המצב באזור סווידה בטוח אבל באזור ג'בל אלסומאק היו קשיים לאחים הדרוזים שבסוף הגיעו למצב ולפתרון שבו ידעו לשמור על עצמם".

"ארגוני הרוע לא רוצים בשלום ולא רוצים בדרכי שלום, אנחנו נמצאים במצב ביטחוני טוב, אבל הדאגות שלנו לאחים באזור חדר ששם מסביב לכפרים הדרוזים יש את האיום של הארגונים הסלפים שלכאורה מציינים שהם רוצים לבנות מדינה אסלאמית ובפועל הם רוצים להשמיד ולהחריב את האזור כולו".

"אנחנו בדעה שלמה שהארגונים האלה משרתים את האינטרסים של ארה"ב וישראל. המשטר הסורי הוא היחיד שניזוק מהמצב הזה של הימצאות הארגונים האסלמיים בשטח המדינה".

"אין לי הסבר איך הצבא הסורי נסוג מנקודות מסוימות על הגבול עם רמת הגולן, אבל אנחנו מאמינים שהצבא לא יוותר על שום אדמה סורית".

שיך יוסף: "אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם הנשיא בשאר אלאסד שהבטיח שייתן הכל כדי לשמור על הדרוזים ויש שיתוף פעולה מלא עם הנשיא, הממשלה הסורית הפצירה שלא תהיה חלוקה בסוריה, אחרי 4 שנים של מלחמה יש מצב שיש חלקים שהצבא הרפה באחזקתו בהם".

"אומנם המצב שבסווידה עדיין טוב, אבל אנחנו סגורים במקום ולא יכולים לעשות קשרים עם האחים מסביב, אפילו לדרעא קשה להגיע כי הדרך סגורה בשל הלחימה באזור, יש לנו פחדים מנפילת אזור חדר בידי הארגונים הסלפים, אנחנו פועלים מתוך הערכים שגדלנו עליהם, לעזור לאחר ולכל מי שמבקש עזרה ולא משנה מאיזה דת הוא".

בדבריו מתייחס שיך יוסף למונתהא אלאטרש בתו של סולטאן אלאטרש שעומדת בראש המתנגדים לשלטון ועושה הבדלה בין העמדה שלהם לעמדה של הארגונים הסלפים.

שיך יוסף מתייחס למה שקורה בגבול הטורקי והגבול העיראקי ומבהיר שהם לא רוצים שום התערבות טורקית באדמה הסורית.

שיך יוסף מתייחס לסטודנטים הדרוזים מרמת הגולן שלומדים בסוריה.

שיך יוסף מודה לדרוזים בישראל וברמת הגולן שממשיכים לעזור ולתרום לאחיהם בסוריה ועל הקשר המבורך שמתקיים עם ראש העדה בישראל שיך מוופק טריף.

שיך יוסף "לגבי דבריו של וליד גונבלאט שהפציר בדרוזים הסורים להצטרף לארגון גבהת אלנסרה, אנחנו לא מסכימים לדברים האלה, זו דעתו של גונבלאט בלבד ולא משקפת דעת הרוב, אנחנו יודעים לפתור את הבעיות שלנו לבד".

שיך יוסף מודה לדרוזים בלבנון ולאמיר טלאל ארסלאן שהולך יחד בקו שלהם ומתייחס למכתב שהוציא שיך אלהג'רי לגבי הדרוזים ברמת הגולן, שלא נשאלה דעתם לגביו והם לא מבינים למה היה צריך להוציא את המכתב הזה, כי תושבי רמת הגולן שמרו על הזהות הסורית.

לכל הדברים שאמר השיך יוסף בסרטון

{YouTubeVideo id=fU0VH3ixmVU}

תגובות

3. מואמן לפני 9 שנים
למספר אחד אנחנו חיים יותר גרוע משם
2. דלוואני לפני 9 שנים
אנחנו חיים בארץ בכבוד ובביטחון
1. צפוני לפני 9 שנים
ראיון מיוחד אהבתי מאוד

מומלצים