טענות לקוחות סלקום בועדת לפניות הציבור של הכנסת

בדיון התברר כי מסלולי השיחות "ללא הגבלה" שמציעות חברות הסלולר, מוגבלים בפועל ל"שימוש סביר" מושג שנתון לפרשנות החברה ואינו מוגדר ע"י משרד התקשורת.

30.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טענות לקוחות סלקום בועדת לפניות הציבור של הכנסת

סלקום מבטיחה מסלול "ללא הגבלה", הלקוחות מקבלים חיובים של אלפי שקלים

הועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ עדי קול (יש עתיד) התכנסה הבוקר לדיון בעקבות טענות של לקוחות סלקום על כך שהחברה מחייבת אותם באלפי שקלים על אף שהם במסלול שיחות ללא הגבלה.

עוד התברר כי החברות אינן מחויבות להודיע ללקוח כאשר הוא מתקרב לסף השימוש הסביר, וכי הן עושות זאת "כמחווה של רצון טוב" באמצעות מסרון או הודעה מוקלטת. לקוחות סלקום התלוננו כי לא קיבלו כל הודעה על כך, וכי לא הבינו שחלה עליהם הגבלה במעמד חתימת החוזה.

בעקבות הטענות פתח משרד התקשורת בהליך פיקוח על סלקום, במטרה לבדוק האם החברה הפרה את הוראות הרישיון. אם יתברר שיש אמות בטענות ייתכן שיוטלו על סלקום עיצומים כספיים.

נציג משרד התקשורת, מאיר בן בסט, אמר בדיון כי התופעה מוכרת למשרד התקשורת מזה חודשיים, בעקבות פניות רבות שהתקבלו בנושא.

בין המתלוננים היה יונתן קולנגי, שסיפר: "חתמתי על חוזה של שיחות ללא הגבלה בשימוש סביר, אבל אפילו סלקום לא יודעת מה זה שימוש סביר. גבו ממני כמעט 700 ₪ כשאני אמור לשלם 35 ₪. שאלתי למה ולא ידעו לענות לי, פשוט חייבו אותי כמו שנראה להם בלי שום רף ברור".

הדיון התכנס בעקבות בקשה של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שקיבל עשרות פניות בנושא. מקלב: "הלקוחות נרשמים למסלול ללא הגבלה בשימוש סביר. אנחנו לא יודעים מה זה שימוש סביר, אבל הסכומים שהם משלמים בפועל ממש לא סבירים. סלקום מבצעת הונאה לאור יום, והטענות נגדה הן על הגבול הפלילי".

סמנכ"ל סלקום, איתמר ברטוב הודיע כי החברה תתייחס לטענות. ברטוב טען כי אין בידיו נתונים על היקף התופעה. הוא הוסיף כי מדובר במספר מצומם של לקוחות וכי החברה מנסה להקל על לקוחות שחורגים מהשימוש הסביר.

ח"כ עדי קול דרשה מסלקום להעביר לידיה נתונים על מספר הלקוחות מהם נגבו סכומים מוגדלים ועל גובה הסכומים. בנוסף ביקשה קול לדעת כמה מהלקוחות קיבלו פיצוי בעקבות פנייתם.

ח"כ ישראל אייכלר ביקש מכל חברות הסלולר להודיע ללקוחות מהו להגדרתם "שימוש סביר" בשיחה בע"פ.

תגובות

מומלצים