את פרס "מגן שר הרווחה"

שר הרווחה מאיר כהן העניק ל-12 מתנדבים ו-2 עמותות מתנדבות על הצטיינות בפעילותם ההתנדבותית למען הקהילה, וביניהם פרס על מפעל חיים ופרס מיוחד להתנדבות לניצולי שואה

30.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון

השנה התקיים הטקס בסימן והוקרה למתנדבי מבצע "צוק איתן" שהקריבו את חייהם תוך נתינה והתנדבות לחיילים ואזרחי עוטף עזה.

שר הרווחה מאיר כהן: " במהלך מבצע "צוק איתן" סיירתי וביקרתי באופן תכוף ביישובי הדרום ועוטף עזה. פגשתי את ראשי היישובים, את אנשי מחלקות הרווחה שעסקו בחירום ואת העובדים הסוציאליים. נפגשתי עם מאות מתנדבים שהתכנסו תחת רוח הנתינה ועמלו בנשמה יתרה למען אזרחי הדרום. רוח האחדות והנתינה אליה נחשפנו במהלך ימי המבצע, ניכרה בכל מקום. ראוי לציין שני אנשים שהטקס השנה עומד בסימן הוקרה עבורם יחד עם יתר המתנדבים. דרור חנין ז"ל שהיה לאזרח ההרוג הראשון של המבצע ונפל בזמן שחילק חבילות מזון לחיילי צה"ל וזאביק עציון ז"ל שהיה רכז ביטחון שוטף צה"לי במועצה אשכול והתנדב במגוון תחומים במשך שנים ארוכות. אלו המסמלים את הנתינה עד לגבול והקצה, נתינה שכולה הקרבה שהפכה לצערנו להקרבה ממשית".

בין המצטיינים:

פרס על "מפעל חיים":

מר מוחמד חסאן- בן 74 נשוי + 3, מתגורר בתמרה. מוחמד משמש כיום כיו"ר עמותת "אלחג' אבו אחמד סמור" אשר הוקמה על ידו בשנת 1989 ומטרתה בנייה והובלת פרויקטים חברתיים לסיוע ותמיכה בתושבי העיר. מוחמד גמלאי עיריית תמרה משנת 2004. מגיל 14 מוחמד מסייע לילדים חולים הזקוקים להשתלת איברים בתמיכה להם ולמשפחותיהם, ונמצא עימם במשך כל התהליך. הוא בונה ומוביל פרויקטים קהילתיים כמו "יום המעשים הטובים" ו"חודש מרץ להתנדבות" (יריד אומנות, הצגות, ימי עיון וכנסים בנושאים שונים).

מוחמד מוכר למאות מתנדבים, פעילים ועובדי רווחה בתמרה והסביבה במהלך 60 שנות התנדבות. כיום, חבר פעיל בקבוצת הגימלאים בעיר ומשמש מודל רב עוצמה לסביבתו ולקהילה כולה.

פרס מיוחד להתנדבות לטובת ניצולי שואה:

גב' מרים דוידסון- בת 75 אם לשני ילדים, ניצולת שואה, מתגוררת בחדרה. מרים מקיימת קשר ישיר עם ניצולי שואה, מבקרת בבתיהם, נמצאת בקשר עם בתי ספר, עורכת תוכניות ומארגנת מפגשים בין תלמידים וניצולי שואה. מסייעת בהכנת חבילות שי והענקת תווי קניה לניצולי שואה נזקקים. מייצגת את הניצולים בטקסים וימי זיכרון. כותבת בעיתונות המקומית ומעלה על נס את כל נושא השואה. בנוסף התקבלה מרים כחברה בוועדה הפרלמנטרית לנושא השואה בכנסת.

בין המתנדבים המצטיינים בפרס מגן שר הרווחה על רווחת הקהילה:

מר בני פרג'ון – בן 60, נשוי +4, מתגורר ברמלה. בני מתנדב 30 שנה למען הזולת וכ-15 שנה למען קידום איכות חייהם של אוכלוסיות מיוחדות במגזר הערבי ויהודי גם יחד. במשך 26 שנה שימש בני כראש שבט אחוה בצופי רמלה ובמשך 15 שנים מתנדב באקי"ם רמלה כממשיך דרכו של אביו. כיום משמש כיו"ר אקי"ם מרחב שפלה, רמלה, גזר ובאר יעקב וסגן יו"ר אקי"ם ישראל.

סיפור התנדבותו למען ילדי ומשפחות אקי"ם הוא דוגמה ומופת לנתינה מהלב והנשמה ולשיתופי פעולה מוצלחים עם גורמים רבים, בינהם מחלקת הרווחה העירונית, אגף החינוך, מועצת ארגוני המתנדבים ועוד.

הרב נחמן ארנרייך- בן 64, נשוי +5, מתגורר ברחובות. הרב נחמן הוא גמלאי צה"ל.  מתנדב משנת 2002 בעמותת "רוטורנו" המפעילה קהילה טיפולית לנוער נפגע סמים ואלכוהול מהמגזר הדתי וחרדי, הראיה השיקומית והטיפולית של "רוטורנו" רואה בשירות בצה"ל נדבך משמעותי בתהליך ההחלמה והשיקום. עם שחרורו מקבע בדרגת סגן אלוף לקח על עצמו הרב נחמן בהתנדבות את ניהול תחום הקשר של "רוטורנו" עם הצבא, בנה את התחום מאפס, יצר קשרים עם מפקדים בבקו"ם וביחידות שונות ויצר מעבר שאיפשר גיוס של נערים שהיו במשך תקופה ארוכה מנועים או פטורים משירות בצבא.

עמותת "ניצני ראשון"- בעמותה כמאה חמישים מתנדבים מקרב חיילי צה"ל, תלמידי בתי ספר וחברות עסקיות. עמותת ניצני ראשון הינה עמותה למען ילדים הסובלים משיתוק מוחין, ניוון שרירים ומחלות נוספות הגורמות לפגיעה ביכולת התנועה. העמותה שמה לעצמה למטרה לסייע לכל ילד נכה לממש ולקבל את מלוא הזכויות לפי חוק, ובכך להתקדם ולהגיע להישגים. העמותה פועלת מזה 13 שנים כגוף התנדבותי הדואג לשפר את איכות חייהם של הילדים הנכים והשתלבותם בחברה הרגילה.

העמותה מפעילה מרכז לימודי, חברתי וטיפולי בכל ימות השנה, כמו גם מועדונית הכוללת תוכניות העשרה ותמיכה אישית לכל ילד, הכנה למבחנים, הכנת שיעורי בית, חוגים שונים כגון: בישול, נגרות, פיסול, פסיכודרמה, ריקודים, טיפולים פרא רפואיים שונים ועוד.

עמותת "שמחה לילד"- בעמותה שבע מאות חמישים מתנדבים בשנה, מתוכם שלוש מאות חמישים על בסיס שבועי קבוע. העמותה מסייעת לילדים חולים ונכים ולבני משפחותיהם תוך מתן דגש על ליווי אישי של הילדים לאורך תהליך האישפוז והשיקום ובניית סביבה חברתית לילדים. במסגרת הפעילות מתקיים פרויקט חונכות אישית כאשר לכל ילד חולה מוצמד חונך אישי שמלווה אותו לאורך השנה בפגישות שבועיות בבית, ביקורים שוטפים בבית החולים, בימי כיף ובמחנות של שמחה לילד.

אות הוקרה מיוחד ניתן ל:

דרור חנין ז"ל שהיה לאזרח ההרוג הראשון של מבצע "צוק איתן" ונפל בזמן שחילק חבילות מזון לחיילי צה"ל .
זאביק עציון ז"ל שהיה רכז ביטחון שוטף צה"לי (רבש"צ) במועצה אשכול והתנדב במגוון תחומים במשך שנים ארוכות.

תגובות

מומלצים