פינוי דירה בחינם, מי באמת מרוויח?

אם בתחילת שדרות ירושלים ביפו לפנות באחד הרחובות הצדדיים, אפשר להגיע לשוק הפשפשים. מתברר שפריטים רבים שנמכרים בחנויות של השוק הם תוצאה של פינוי דירה ישנה או מחסן, עליית הגג או מרתף.

31.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פינוי דירה בחינם, מי באמת מרוויח?

בשנים האחרונות כל האזור הזה חווה עדנה מחודשת, מסעדות ובתי קפה, מקומות בילוי תוססים לצד החנויות הוותיקות בהן אפשר לקנות כל דבר כמעט, החל מכפתורי בדיל ממעיל החייל הבריטי ועד כורסת עץ מגולפת עתיקה. שוק הפשפשים פעיל לאורך כל השבוע ואילו בסופי שבוע הופך למקום שוקק חיים ועלייה לרגל לתיירים ותושבי המקום.

מאחורי כל דבר בחנויות האלה יש סיפור ארוך, תמונות המשפחה בשחור לבן, רק לדמיין איך הם עמדו בדריכה מול הצלם בסטודיו קטן, כדי לתעד לשנים הבאות ולמען הנכדים, שהיום מתמקדים בצילומי סלפי. כיסא גבוה מעץ מהגוני, כבד ועצום ממדים, עם משענת חורקת, קומקום ישן או סמובר מבריק. פריטים שכל חובב וינטאג' יחלום לקחת הביתה.

מתברר שפריטים רבים שנמכרים בחנויות של השוק הם תוצאה של פינוי דירה ישנה או מחסן, עליית הגג או מרתף. חברות מיוחדות לוקחות על עצמן פינוי של מקום בחינם לגמרי, כאשר הרווח שהם מקבלים נובע משיפוץ ומכירת הרהיטים והחפצים שפונו.

כך מצד אחד הדברים מקבלים חיים חדשים, ומצד שני יש רווח (ולרוב מעוגן בהסכם, שגם מזמין הפינוי בסופו של דבר זכאי לקבל אחוזים מרווחי המכירה.

פינוי הדירה בחינם מתבצע לאחר שנחתם הסכם ברור ומפורט בין המזמין לחברה המפנה – חשוב מאד לסגור ולסכם מה בדיוק צריך לפנות וגם לתאם ציפיות בנוגע לחלוקת הרווחים. לפעמים מדובר בחפצים תקינים לגמרי, כאלה שנמסרו בירושה יחד עם הדירה, או נשארו אחרי שהבעלים עזב לבית אבות והחליט לא לקחת איתו את הכל.

פינוי דירה

לפעמים מזמינם פינוי למשרדי החברה שבדיוק עשתה רילוקיישן והשאירה אחריה ריהוט משרדי וציוד שלא נדרש – מחשבים, טלפוניה, חוטי חשמל וארונות שרתים. גם אגרנים כפייתיים הם קהל יעד למפני הדירות –כמו בפתגם "זבל של אדם אחד הוא האוצר של האחר".

אז בפעם הבאה, כשתטיילו בין הדוכנים בשוק הפשפשים, תזכרו שלכל חפץ שם יש היסטוריה מרתקת ואולי גלגול נשמות נוסף, אחרי שיפוץ ותיקון ע"י זוג ידיים מיומנות. כי גם לפינוי הדירה בחינם יש מחיר והזדמנות לתת להרוויח לאחרים, להרוויח בעצמך וגם אולי לשמח חובב וינטאג' שבמקרה ייתקל בשידה הישנה של הדוד אריה בדוכן הפינתי.

תגובות

מומלצים