ראשי הערים והרשויות בצפון נותנים דוגמה ובאים לסדנת החייאה

למעלה מ 8000 בני אדם לוקים מידי שנה באירוע של דום לב בישראל, והסיכוי שלהם לשרוד תלוי ביכולת של הסביבה להעניק להם טיפול הצלת חיים מיידי עד להגעתם של כוחות ההצלה למקום.

31.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ראשי הערים והרשויות בצפון נותנים דוגמה ובאים לסדנת החייאה

"מידי יום מגיעים אל המרכז הרפואי העמק חולים אשר לקו בליבם בבית, בעבודה או אפילו בזמן פעילות פנאי וספורט, והם מוזנקים אל יחידת הלב וחדר הצנתורים. כשהם יגיעו לבית החולים הם יקבלו את הטיפול הטוב ביותר, השאלה שעלינו לשאול היא, האם בסביבה שלנו יש מספיק אנשים שיודעים כיצד לנהוג עד אשר יגיעו כוחות ההצלה למקום, האם הם יודעים כיצד לבצע עיסוי לב או להפעיל את המכשיר שנותן שוק חשמלי ללב שאמור להימצא במקומות ציבור רבים", מסבירה חני יוקר, סגנית האחות האחראית ביחידת הלב ומרכזת תחום ההחייאה במרכז רפואי העמק.

מתוך הבנה שחשוב להכשיר את הציבור לבצע פעולות בסיסיות שמצילות חיים של בני אדם, יזמה מרי עזריאל האחות הראשית ומנהלת הסיעוד של המרכז הרפואי העמק, את הקמת המרכז ללימודי החייאה שבו ייערכו סדנאות החייאה ויינתנו הכלים להפעלת מכשירי דפיברילטור שנותנים שוק חשמלי במצבים של דום לב.

הסדנה הראשונה התקיימה בהשתתפותם של ראשי הערים והרשויות בעמקים ובגליל. "ראשי הרשויות מבינים את חשיבות הקורס הזה ומביעים נכונות להשתתף בו, ובהמשך חשוב שיצטרפו אל הקורס גם  עובדי העיריות והרשויות המקומיות, כמו אנשי ביטחון וספורט, אנשי חינוך ותרבות, מורות וגננות", אומרת חני.

דום לב הוא אחת מסיבות התמותה השכיחות בעולם ובישראל, ואחת לשעה מתרחש דום לב. זהו מצב שבו ישנה הפסקה מוחלטת בפעילות הלב, הפסקה מיידית של זרימת הדם בגוף, וחוסר אספקת דם למח אשר גורמת לאיבוד הכרה מידי, הפסקת הנשימה, ובהיעדר טיפול מיידי, מוות.

ראשי רשויות

סיכוייו של החולה להישאר בחיים תלויים בהימצאותו של אדם שמסוגל לספק החייאה בסיסית, בעיקר עיסוי לב ומתן שוק חשמלי, אשר חייב להינתן בתוך מסגרת של שבע הדקות הראשונות מתחילת אירוע דום הלב.

"בשנת 2007 הועבר חוק שקבע כי  קיימת חובה להציב מכשירי החייאה, שנותנים שוק חשמלי, במקומות ציבוריים כגון קניונים, אולמות אירועים, רשויות מקומיות, תחנות של תחבורה ציבורית, חדרי כושר וכן במקומות עבודה בהם מועסקים למעלה מ- 500 עובדים, אולם עדין אין מספיק ידע בקרב הציבור כיצד להפעיל את המכשיר כדי להציל את חייו של מי שלקה בדום לב, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה עם הסדנה הייחודית שאנו מקיימים בנושא", מסכמת חני.

תגובות

מומלצים