השבת מערך אחיות בתי הספר לשירות המדינה

השירות של אחיות בתי הספר עומד בפני הכחדה והאחיות דורשות לגדוע את התהליך ההרסני ולהורות על הטמעת מערך בריאות התלמיד אל תוך משרד הבריאות.

02.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השבת מערך אחיות בתי הספר לשירות המדינה

האחיות מסרבות להמשיך ולשמש כעלה התאנה של הקבלנים המזדמנים בתהליך גסיסתו של מערך אחיות בתי הספר, והן קוראות כי, אחת לתמיד, ממשלת ישראל תחדל מניסיונה המתמשך להנציח את המחזה הבלתי מתקבל על הדעת בו אחיות בתי הספר אינן מסוגלות להעניק טיפול ראוי לתלמידי ישראל,  ומנגד ובמקביל אחיות אלו "מועברות" מיד ליד , מקבלן מזדמן אחד לקבלן מזדמן אחר.

הפתרון היחיד, כאמור, שאין בינו לבין תקציב המדינה ולתוספת תקציב ולא כלום, הוא בקבלת החלטה על ידי שרת הבריאות ח"כ יעל גרמן כמו זו שהתקבלה בשעתו לגבי שירות לתלמיד באזור הדרום, להעברתן החוזרת והמידית לשירות המדינה של אחיות בתי הספר בכל רחבי הארץ.

נזכיר כי, משרד האוצר והבריאות מתעקשים לטמון ראשם בחול ולהעביר, שוב ושוב,  את בריאות ילדינו והאחיות לידי קבלן מזדמן , ובתוך כך להמשיך בהרפתקה המסוכנת וחסרת האחריות של הפרטה לדעת של בריאות התלמיד, על גבם של ילדינו ועל חשבון זכויותיהן של אחיות בתי הספר, וזאת למרות דוח מבקר המדינה הנוקב והברור שיצא תחת ידיו בנושא,  על אף עמדתם הנחרצת והנהירה של כלל הגורמים המקצועיים והחברתיים בארץ ובחו"ל כולל הבנק העולמי,  לרבות משרד הבריאות, בדבר הכישלון המתמשך וההשלכות ההרסניות הידועות מראש של הפעלת השירות בידי הקבלנים המזדמנים ומנגד הצלחתו הבלתי מעורערת של ההחלטה להפעלת השירות לבריאות התלמיד במחוזות דרום ואשקלון.

לא יעלה על הדעת, כי תלמידי ישראל לא יקבלו את השירות הבריאותי המיטבי באמצעות האחיות המקצועיות  המועסקות באמצעות הקבלנים המזדמנים אחת לשנה וחצי עד שנתיים, כאשר תנאי העסקתן אינם עומדים בסביבת עבודה בטוחה ובטחון תעסוקתי, למעט עמידה בדרישות  הקבלנים לתפוקה בלבד  בעוד תלמידי הדרום ואשקלון נהנים מטיפול איכותי ביותר, זאת כפי שמעידים הנתונים של האחיות במערך בריאות התלמיד במסגרת שירות המדינה בדרום ובאשקלון, כאשר מעמדן הינו בהעסקה ישירה , בסביבת עבודה בטוחה, ובשמירה על ליבת המקצוע.

בשורה התחתונה ובמבחן הזמן והתוצאה, לצערנו, על משפחות ישראל לדעת את האמת המרה והכואבת ולפיה בשיטת הקבלנים המזדמנים, ילדי ישראל , בכל רובדי האוכלוסייה, אינם מקבלים שירותי בריאות בבתי הספר,  למעט שורה קצרה של פעולות טכניות.

אשר על כן, אנו האחיות דורשות לגדוע את התהליך ההרסני האמור ולהורות על הטמעת מערך בריאות התלמיד אל תוך משרד הבריאות, על מנת שילדי ישראל הם אלה שייהנו מהתקציבים המוזרמים לשירות ויקבלו בבתי הספר בריאות אמיתית,  ומנגד, האחיות תזכנה לתנאי העסקה הראויים להענקת שירות מיטבי לילדנו.

תגובות

מומלצים