הצעת וגיה בתכנית ואדי אלפש עברה ברוב מוחץ

הוועדה הארצית לתכנון ובניה שדנה בתכנית ואדי אלפש בדאלית אל כרמל לפי בקשת ראש המועצה ונציג הועדה וגיה כיוף, הועדה החליטה ברוב מוחץ לאשר את תכנית מפורטת ואדי אלפאש 273, משרד התחבורה התנגד. תגובת רפיק.

04.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הצעת וגיה בתכנית ואדי אלפש עברה ברוב מוחץ

זמן רב עבר מאז שראש מועצת דאלית אל כרמל דאז כרמל נסראלדין וצוות התכנון שלו, דנו וקידמו את תכנית מפורטת ואדי אלפאש 273, אחריו בא רפיק חלבי, דיברו שהעניין הזה יקודם עד לאישור התכנית ואז באו המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התחבורה והתנגדו לתכנית תמ"א 3, שמשמעות הדבר, הכביש יישאר ברוחב של 50 מטר מקו בניה.

וגיה כיוף חבר הועדה הארצית לתכנון ובניה, כנציג של ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, זימן דיון בנושא בוועדה וגיבש קואליציה, כנגד התנגדותם של התחבורה ואיכות הסביבה.

היום התקיים דיון בבוקר בוועדה הארצית לתכנון ובנייה, לגבי מפורטת ואדי אלפש דאלית אל כרמל.

וגיה כיוףדיון לפי החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה מיום 9-9-14, תמ"א 3, אישור קו בניין והתחברות לכביש 672. לפי ההחלטה החדשה, מתווה הכביש, ההרחבה שלו תעמוד על קו בניין של 10 מטר במקום חמישים, ההצעה עברה ברוב של 22 ומתנגד אחד (נציג משרד התחבורה).

ניצחון גדול לתושבי שכונת ואדי אלפש בכללי ולוגיה כיוף באופן אישי.

בישיבה השתתף ראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי, הישיבה הייתה טעונה והשתתף בה מ"מ ראש המועצה והבה והבה ושני המהנדסים של המועצה : היוצא והנכנסת.

ליאת פלד, מתכננת המחוז הציגה את התוכנית ודיברה על חשיבותה לפתרון בעיות התכנון בכפר, אזדהאר חביש הציגה את התוכנית המפורטת, נציג משרד התחבורה המהנדס פרופ' דורון  בלשה התנגד וקבע שחייבים כביש עוקף.

ראש המועצה רפיק חלבי נאם בפני חברי המועצה והדגיש את חשיבות התכנון ואישור תכנית ואדי אלפש שנתקעה משך עשרים שנה. הוא תקף בחריפות את משרד התחבורה ואמר שהם לא רואים אותנו ממטר :" אז מה רוצים !! נבעיר צמיגים ונחסום כבישים ונשגע את המדינה. יש כאן פוטנציאל ל עשרת אלפים תושבים ב 3000 יחידות דיור ."

וג'יה כיוף המשיך :" כביש 672 הוא כביש המוות, לא נרשה להמשיך להתעלם ממנו. אין תכנון , יש תחמון ."

בתום הדיון אמר רפיק חלבי לפורטל הכרמל :" זה היה קרב קשה אבל מוצלח מאוד . תודה ענקית ליוסף משלב הממונה על המחוז , לשוקי אמרני מנכ״ל משרד הפנים , לבינת שוורץ מנהלת מנהל התכנון ,לליאת פלד מתכננת המחוז , לוג׳יה כיוף חבר המועצה הארצית ,לאזדהאר חביש מתכננת הועדה , לוהבה והבה מ״מ ראש המועצה ולנסרין דקסה מהנדסת המועצה , סולימאן נסר אלדין המהנדס לשעבר .
הצלחנו לפתור בעיה קשה זה יותר מ 20 שנה וזה הישג ענק. עכשיו תופקד התוכנית ותוך זמן קצר יהיה אפשר לחבר את הבתים האלה לרשת החשמל".

כתבה מתאריך 12-3-14

אחרי שנתיים חוזרים לתוכנית מפורטת ואדי אלפאש 273

תמונה לדוגמההמועצה הנוכחית בראשותו של רפיק חלבי מודיעה שהפקידה את התוכנית המפורטת 273 של ואדי אלפאש, מה קרה מאז שהציג אותה כרמל נסר אלדין? ומה עם אלואנסה?

 

מועצת דלית אל כרמל מגדירה את הפקדת התוכנית כיום חשוב לתכנון בדלית אל כרמל

"לראשונה אחרי שנים רבות הופקדה תכנית מפורטת לשכונת ואדי אלפש והיא תידון עוד החודש בוועדת התכנון המקומית לקראת דיון במחוזית".

המועצה: "זה הישג גדול שהושג בעזרת הממונה על המחוז אלוף ( מיל ) יוסף משלב, ראש המועצה המקומית וממלא מקומו, מהנדס המועצה ומהנדסת הוועדה".

"לאחר אישור התוכנית יוכלו בעלי הבתים להתחבר לרשת החשמל ולקבל היתרי בנייה".

"ועוד בשורה: המועצה המקומית אישרה את התכנית המפורטת של שכונת אלוונסה לקראת הפקדה . זו בשורה גדולה לתושבי השכונה".

ראש המועצה רפיק חלבי אמר: "אנו מתקדמים בצעדים מהירים עם המתכנן נזיה ח'ורי באלוונסה ובקרוב נתחיל בתכנון שכונות נוספות כדי ליצור מציאות תכנונית חדשה בכפר. תודה מיוחדת לממונה על המחוז ולכול השותפים. מברוק לדלית אל כרמל". 

לאותה תוכנית שדווחה כאן בפורטל הכרמל בתאריך 2-6-2012 תחת הכותרת "מציגים מפורטת ע.ד 273 ואדי אלפאש"

תוכנית מפורטת על שטח 1500דונם 650 בתים יאושרו בהשקעה של 4 מליון ש. לאן נעלמו מובילי המאבק על האדמות

מועצת דליה מצליחה להביא תוכנית מפורטת ראשונה שתקועה לאזור שכונת ואדי אלפאש, בתוכנית מבוטל כביש עוקף כפרים ומכלילים 650 בתים שנבנו לא חוקי.

המפתיע שכל אלה שדברו שמעניין אותם דאלית אל כרמל וצעקו שצריך תוכניות מהסוג הזה לא הגיעו. כל אלה שמתיימרים להוביל ולהתמודד בעתיד לא מצאו לנכון להגיע ולראות מקרוב מה המועצה מציגה בפועל.

ע.ד 273לכל אלה שהרימו את דגל האדמות והמאבק לא מצאו לנכון להגיע ולהתעניין בתוכנית המוצגת.

ראש המועצה כרמל נסר אלדין דבר על התוכנית היחודית שהוגשה עד היום בכל הכפרים הדרוזים בכרמל ובגליל, הוא ספר לנוכחים שזו לא התוכנית האחרונה שתופקד במשרד הפנים, על העבודה שהחלה באזור שכונת אלואנסה והתכנון העתידי במבאות אדמות מוחרקה.

מהנדס המועצה סלימאן נסר אלדין שנראה מאושר ומרוצה דיבר על תקדים שלא היה כמותו עוד והרצון של המועצה עם המחוז במשרד הפנים לקדם את תוכניות המתאר.
בין המציגים של התוכנית המתכנן שקולניק שקיווה לאחר כל כך הרבה שנים שהתוכנית מוגשת ונתקעת שתאושר סוף סוף לטובת תושבי השכונה ודאלית אל כרמל.
עם אישור התוכנית המפורטת הדיירים באזור יוכלו לקבל הרבה מאוד הטבות שלא קיבלו עד היום וכניסת כל משרדי הממשלה תחבורה פיתוח חשמל ועוד.
היחיד מבין מובילי מאבק האדמות שהגיע היה תופיק זידאן שביקש למסור שדבר כזה חשוב לכלל תושבי דליה האנשים שצעקו ודברו לא יכלו להגיע ולהודות למועצה על הובלת התוכנית זה בושה.

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=EwqaC4Xkxc4}

http://www.youtube.com/watch?v=EwqaC4Xkxc4

תגובות

10. תושב לפני 9 שנים
דליה ועוספיה בנתיב לעתיד טוב
9. עיםפאוי לפני 9 שנים
כביש 672
8. חסוניה! לפני 9 שנים
כל הכבוד ובהצלחה
7. קחו אותו לפני 9 שנים
עספאוי
6. ח לפני 9 שנים
ח
5. זידאני לפני 9 שנים
תודה לכרמל נסראלדין
4. עספאני לפני 9 שנים
ישר כוח וגיה
3. חלבי קוח לפני 9 שנים
תלמד יא רפיק
2. עספיה לפני 9 שנים
למי צריך להודות?
1. תושב לפני 9 שנים
מגיע תודה גדולה לוגיה

מומלצים