השר פירון " יותר מידי מנהיגים בישראל בונים את עצמם על השנאה של האחר"

כך אמר היום שר החינוך, ח"כ הרב שי פירון, בכנס "מפגשי יא סלאם" של יוזמות קרן אברהם לרגל הרחבת התכנית לכ- 20 צמדים של בתי ספר יהודים וערבים.

04.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון

השר פירון: ״רמת הגזענות בחברה שלנו אינה סבירה, והיכולת שלנו לשנוא את האחר מעוררת דאגה. יותר מידי מנהיגים בישראל בונים את עצמם על השנאה של האחר. יש אצלנו יותר מידי מנהיגות לא אחראית בהקשר של בניית חיים משותפים בין יהודים וערבים".

בכנס הושק פרסום חדש הכולל את המערך המלא של תכנית המפגשים.

תכנית "מפגשי יא סלאם" מתקיימת בשיתוף המטה לחינוך אזרחי במשרד החינוך ועמותת מארג. ד"ר ת'אבת אבו ראס, מנהל שותף ביוזמות קרן אברהם, אמר שהשנה הצטרפו לתכנית צמדי בתי ספר חדשים במרכז הארץ ובדרומה, בנוסף לאלה הפועלים בחיפה וברחבי הצפון.

המפגשים בתכנית מיועדים לצוותים החינוכיים ותלמידי כיתות ה'-ו' והיא מתבצעת בצורה סדירה לאורך שנת הלימודים באמצעות מנחים יהודים וערבים מקצועיים שהוכשרו במיוחד לביצוע התכנית.

בכנס, שהתקיים בעכו, השתתפו מנהלי בתי ספר בהם מתקיימת התכנית וכן מורות ומורים המשמשים כרכזי התכנית בבתי הספר. כן השתתפו נציגי "המטה לחינוך אזרחי" במשרד החינוך.

ד"ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, אמרה: " ברגעים הכי קשים כמו במבצע צוק איתן ובמשברים נוספים בין יהודים לערבים, תכנית המפגשים הוכיחה את עצמה. שלמרות הקושי המשכנו את חיי השגרה וזה בגלל העבודה הטובה שאנחנו עושים עם התלמידים הערבים והיהודים".

תגובות

מומלצים