בגני הילדים בדליה ועספיה עושים קופה ע"ח הילדים

תשלומי הורים במוסדות החינוך בדליה ועוספיה עברו כל גבול, הגנות נהנות מחוסר פיקוח ומעקב בעניין תשלומי ההורים ובעיקר מנצלות הורים תמימים שלא מבינים בחוק וחלקן מצפצפות על חוזר מנכ"ל.

12.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בגני הילדים בדליה ועספיה עושים קופה ע"ח הילדים

בפעם המאה חוזרים לאותו עניין בו מתריעים על לקויים קשים בעניין תשלומי ההורים ובמיוחד בגני ילדים בדאלית אל כרמל ועוספיה.

העדר פיקוח ומעקב על החשבונות המשולמים ע"י ההורים, גורם עוול ופוגע בכיסם של הורים שלא מפסיקים לשלם לגננת שבאה כל הזמן בדרישות.

עכשיו הגננות מצאו שיטה חדשה בכדי לגבות כספים, להגיד להורים שנמצאם בועד הורים ה"ילד הזה אין להורים שלו כסף לשלם וזה גורם לקשיים בקופה".

הדברים האלו הם בגדר עבירה קשה במספר היבטים, חשיפת מצב כלכלי של אותו ילד בציבור והדבר השני השפלת הילד והרחקתו מילדים אחרים בגלל שנולד למשפחה במצב כלכלי קשה.

מערכת החינוך כפופה להוראות חוזר מנכ"ל שמאפשר לה לגבות סכום חובה מההורים רק 49.5 ₪ בלבד ומעבר לזה לא חובה לשלם שום סכום אחר.

תמונה לדוגמההגננות ומערכת החינוך בדליה ועוספיה נהנות מאי הסדר ובמספר מוסדות מתמיכת הורים שלא מבינים משמעות הדברים ורק הברדק חוגג, אין מי שיעצור את העניין, למרות שבנדון משרד החינוך הוציא הוראה לגננות ולבתי הספר בכרמל בעניין תשלומי הורים.

יש לציין שכל אלפי הש"ח שמתגלגלים בתוך המוסדות וגני הילדים הינם כסף שחור בהגדרת החוק, (הנפקת קבלה עבור תשלום 50 ₪ ושאר הכסף כלל אין עליו שום קבלה או רישום).

ההורים לא אמורים לשלם עבור ניירות, עטים, טוש, חומרי ניקוי, כיסאות, וילונות ועוד ועוד, בושה למערכת שמנצלת את ההורים לטובתה האישית, גם אי אפשר לדעת מה קורה בכסף הרב שנגבה ולאן הוא מיועד.

תלונה בנדון הופנתה למשרד החינוך והמועצות המקומיות.

חוזר התשלומים המוסדי מחויב באישור ועד ההורים המוסדי ובאישור הגורם המאשר מטעם המחוז, שייעשה באמצעות המערכת הממוחשבת "אפיק". מערכת אפיק עודכנה ונפתחה להזנה של בקשות לאישור חוזרי תשלומים מוסדיים.סכום מרבי מותר בש"ח.

תמונה לדוגמההגבייה עבור מסיבות סיום היא אך ורק בכיתות המסיימות שלב חינוך: כיתה ו' ביסודי שש שנתי, כיתה ח' ביסודי שמונה שנתי, כיתה ט' בחטיבת ביניים עצמאית וכיתה י"ב.

הגבייה עבור טיולים תהיה על פי התכנית המחייבת המפורטת, אין להוסיף גבייה על התשלום המרבי שנקבע עבור טיולים נוספים, בית הספר רשאי להאריך את משך הטיול אם הוא עושה זאת ללא חריגת גבייה בסעיף זה וללא גבייה נוספת בכל סעיף אחר של תשלומי הורים.

בכיתות בשכבות ח'-י' בהן מתקיימים לימודי של"ח, ניתן לגבות סכום בן 150 ₪ בשנה נוסף על הגבייה לטיולים, לקיום גיחות וסיורים רכובים בהיקף של 3 בשנה.

בגני ילדים במסגרת חטיבה צעירה ייגבו סל תרבות וטיולים במתכונת של כיתות א', ולא ייגבה עבור מסיבת סיום.

השאלה: מה עושים בועד הורים הבית ספרי והישובי ? מדוע לא עוצרים את התופעה ואת מי הם משרתים ?

תגובות

5. הורה לפני 9 שנים
הזנה בבתי הספר וגנים
4. אמא מבינה לפני 9 שנים
מס' 2 תפסיקי
3. תושב לפני 9 שנים
הגיע הזמן שההורים יעצרו את הביזיון הזה
2. אמא מודאגת מחבתנו לפני 9 שנים
עתיד של ילדינו
1. אב לילדה בגן לפני 9 שנים
ميزانية الصف

מומלצים