פסטיבל הזית בדליה בצל המאורעות באבו סנאן

מזג אוויר נוח פקד את הכרמל האורחים הרבים שהגיעו לדאלית אל כרמל נהנו מפעילות ומופעים שהתקיימו ברחובות הכפר, רפיק חלבי חולם להפוך את דליה לספרד, שמענו את המרוצים והלא מרוצים.

16.11.2014 מאת: חסין חלבי, סמיר חלבי
פסטיבל הזית בדליה בצל המאורעות באבו סנאן

אירוע פסטיבל הזית בדליה התקיים בצל המאורעות בכפר אבו סנאן ולמרות הכל מספר לא מבוטל של אורחים הגיעו מכל מיני ערים ועיירות בישראל.

האירוע התקיים באווירה טובה ללא בעיות מיוחדות והסדר נשלט בצורה הטובה חוץ מאירוע אחד של ילד שנפגע מרכב בציר הראשי בגלעין הכפר לא נרשמו אירועים מיוחדים.

חבר המועצה סאיד חלבי שהיה מופקד על ארגון הפסטיבל סיכם את היום שהיה מוצלח מאוד ובעיקר שהכל נגמר בשלום.

ראש המועצה רפיק חלבי שחולם על ספרד, רואה בפסיטבל אירוע יחודי שעוד לא זכתה לו דאלית אל כרמל בעבר ורפיק מדבר שביום הזה למד איך ניתן להפיק אירוע גדול בסכום כסף קטן.

אזהאר חלבי אחת הבנות התומכות ביותר ברפיק, רואה ביום הזה מהמוצלחים ביותר ועוד מדברת שזה לא קשור לגזענות.

מירב והבה מוכרת בחנות במרכז דליה ולדעתה הפסטיבל שיבש להם את המכירות.

ענתר חלבי מגדולי הסוחרים בדליה מבסוט מהיום הזה, בשבילו זה עוד יום למסחר ויש לציין שענתר הינו בעלים של מפעל אריגה יחודי, מה שכולם מייבאים מסין הוא מייצר בדליה בישראל, לדעתו של ענתר שיום כזה מוסיף עוד 20 אחוז הכנסה לעסקים המקומיים.

עפאף גאנם מנכ"לית מיזם רוקמות התחרה שהגיעו מחורפיש לקחת חלק בפסטיבל והתארחו בחצר של שפיקה קדור, מאחלת לכפרים הדרוזים להתפתח כלכלית ותיירותית ומביעה את דעתה בעניין מה שקרה באבו סנאן.

מהאירוע

פאדי גמאל חמוד מבעלי אייה נטורל, סבון שמן ועוד, שפתח לו דוכן ברחוב גלעין הכפר, רואה בימיום הזה ברכה ובעיקר חשיפה שמקבלים בעלי העסקים בכרמל ובמיוחד עסק כמו שלו שמפרסם שכאן גם ישנו סניף למוצרי אייה.

ראניה חלבי שלחה את דודה אבו נזיה חקי לחדרו של סבה המנוח אבו ענתר, חקי לא יכול לעצור את הדמעות.

מפלח חלבי ממשפחת העסקים וענף התיירות פותח את המוזיאון של הסבא אבו ענתר ז"ל, למפלח מאוד חשוב לתמוך בכל פעילות, לשכנע את התיירים להמשיך להגיע לדאלית אל כרמל ושיש להם מה לראות וליהנות, מפלח מבין את הצורך בימים כאלה.

רוסתם מריח יו"ר ועד הורים ישובי ויש לציין שמספר בתי ספר לקחו חלק בפסטיבל, מגיע מעמותת שומרי הניקיון בכרמל ורואה בפעילות חשיבות חברתית שמקרבת בין עדות ודתות.

שיך אבו שמחה זוהדי עיסמי שנושא את הדגל הדרוזי בכל אירוע, מגיע מעוספיה ממקאם אבו עבדאללה עה"ש, נכנס לתוך הרחובות העמוסים באנשים כשהדגל בראש התורן, אבו שמחה מדבר על היום החשוב לבני העדה הדרוזית שהתקיים בעוספיה.

התלמיד חסון חסון רואה ביום הזה הצגה גדולה לבני העדה הדרוזית בפני היהודים, שלא מכירים מקרוב את העדה, חסון רוצה להוביל את כולם להבין שאנחנו לא רק לאפה.

עטאללה דקסה חבר מועצת דליה, לא יודע לחשב הכנסות, אבל דוגל ותומך בהקמת ימים כאלה הרבה פעמים בכל שנה.

התחנות היו מאוישות ברובם, לפי מה שנראה, הציבור נהנה והתיירים זכו לחוויה מיוחדת, שלא מכירים בדרך כלל, והמארגנים מפרגנים ושמחים.

 

לדברים בסרטון

 

{YouTubeVideo id=ILj9q-PiXuI}

תגובות

מומלצים