חטיפת עו"ד מעאלי סלום בסוריה בסימן שאלה

ככל שבודקים את הפרטים של המתקשרים בעניין חטיפת עו"ד מעאלי סלום מהכפר שהבא במחוז סויידה, שנחטפה באזור שאין בו כלל פעילות של אלנסרה ודאעש, דבר שמסמן שהדרוזים הופקרו שוב ע"י שלטון אסד.

22.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חטיפת עו"ד מעאלי סלום בסוריה בסימן שאלה

מקורות פורטל הכרמל מגלים שעו"ד מעאלי סלום נרצחה ובימים הקרובים גופתה תועבר לאזור الشام שאם בסוריה.

עו"ד מעאלי סלום נחטפה ביום חמישי כאשר היתה בדרכה ללשכת עורכי הדין במחוז בו היא מתגוררת, עליא נראתה לאחרונה עולה על מונית מכפרה שהבא בסוריה ומאז נעלמו עקבותיה.

אחרי חטיפתה של עליא, התקבלה שיחת טלפון בבית הוריה בשהבא שעליא נחטפה ע"י ארגון אלנסרה, לחוטף לא היו דרישות מיוחדות ולא דרש כסף או משהו אחר, הדבר הזה השאיר סימני שאלה.

מבירור והסתמכות על מקורות מיוחדים, מקור השיחה שהתקבל בבית משפחתה היה מאזור הר קאסיון " جبل قاسيون "  באזור הארמון של בשאר אסד, אזור שנמצא בשליטת הצבא הסורי.

ככל הנראה שזו אסטרטגיה חדשה של השלטון הסורי, להבעיר את הלחימה בקרב הכפרים הדרוזים ולהעביר את הלחימה מהשטח של העלאווים לשטח הכפרים הדרוזים.

הזוכים העיקריים ממה שקרה עם עו"ד מעאלי סלום זה השלטון הסורי וחסן נסראללה בלבנון ,יחד עם השיעים והעלאווים כנגד כל המיעוטים הדרוזים והנוצרים בסוריה.

זו עובדה חדשה שאיראן מעורבת בכל מה שקורה בסוריה, עיראק ולבנון, והכל במטרה לפגוע ולהשתלט על המזרח התיכון, מה שמסכן את כל האזור ובמיוחד ישראל לאור העובדה שאיראן העבירה את טילי פתאח שיכולים לפגוע בכל נקודה בישראל.

הדרוזים בסוריה ממשיכים בעמדתם להתנגד לחלוקת סוריה ומאוד נאמנים לשלטון הסורי, כאשר כל הכוונה לשמור על סוריה מאוחדת תחת שלטון אסד.

בפועל הדרוזים בעמדתם טועים ומסכנים את עצמם.

משנת 1970 שולטת בסוריה מפלגת הבעת' מיוני 2000 בראשות הנשיא בשאר אל-אסד, המתבססת על בני המיעוט העלאווי, המהווה רק כ-11% מהאוכלוסייה. בני העדה מחזיקים ברוב המשרות השלטוניות ותפקידי הקצונה הבכירים בצבא ובשירותי הביטחון.

על אף שרוב האוכלוסייה הסורית היא סונית (כ-74% מהאוכלוסייה). מיעוטים כגון כורדים ופליטים פלסטינים מוגבלים בזכויותיהם.‏

לאחר שפרץ גל המחאות בארצות ערב בתחילת 2011, מתקיימת בסוריה מלחמת אזרחים בין כוחות הנשיא אסד לבין כוחות המורדים.

נכון עד מאי 2014 נהרגו בה לפחות 150,000 אנשים ויותר מארבעה מיליון איש נמלטו כפליטים למדינות השכנות. גם במישור הבינלאומי דומה שהמשטר הסורי נמצא על סף איבוד הלגיטימציה, הן מצד הליגה הערבית שהוציאה את המשטר הסורי משורות הארגון, הן מצד השכנות טורקיה וירדן, והן מצד מדינות המערב המחריפות את הסנקציות כלפי המשטר ובכיריו.

עליא סלום

תגובות

מומלצים