תלמידות דרוזיות מפחדות להגיע לבתי הספר הערבים בחיפה

מתיחות העת האחרונה בין דרוזים לערבים גלשה מ"כיכר משמר הגבול" בחצר תיכון אורתודוכסי בחיפה והגיעה גם לבית הספר נזירות נצרת בעיר. כתבינו יואב איתיאל וחסין חלבי מדווחים.

23.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תלמידות דרוזיות מפחדות להגיע לבתי הספר הערבים בחיפה

שלוש מתוך שבע תלמידות י"ב בנות העדה הדרוזית הפסיקו מאז השבוע שעבר לפקוד את בית הספר נזירות נצרת בחיפה. חלקן גם ספג איומים מרומזים וישירים במסרונים, בווטסאפ ובשיחות טלפון לא מזוהות. זאת, בעקבות התלהטות שיח על רקע לאומני, בכיתות, במסדרונות ובחצר בית הספר, וברשתות החברתיות בהן מתקשרים התלמידים.

חיפהמנהל בית הספר באסם ג'מאל, בכלל מכחיש כי יש מתיחות יוצאת דופן כלשהי. הוא גם הכחיש כי התלמידות הדרוזיות נעדרות מהלימודים. אבל, במשרד החינוך יודעים אחרת, דווקא מודאגים ומתכוונים לרדת לשורש העניין ולטפל בהסלמה בתוך כתלי בתי הספר הערבים בחיפה.

היום יום ראשון ואין מתקיימים לימודים בבתי הספר האלה, אולם כבר מחר, מתכוון מפקח מחוז חיפה במשרד החינוך לבקר בביה"ס נזירות-נצרת. ה

חיפהשבוע תתקיים גם פגישה בין ראש המועצה המקומית דלית אל כרמל לתלמידות הדרוזיות של בית הספר, והוריהן, במטרה למצוא לעניין פתרון מהיר.

יצויין כי כמעט שבע מאות תלמידים ותלמידות מדלית אל כרמל ועוספייה לומדים בבתי הספר של חיפה, רק מיעוטם בבתי ספר הערביים.

חיפהבמשרד החינוך מסרו בתגובה: "אנו מצרים על האירוע מסוג זה במערכת החינוך. מערכת החינוך ציינה בשבוע שעבר את שבוע הסובלנות ומניעת גזענות וגם בבית הספר הנ״ל התקיימו פעילויות רבות לציון שבוע זה. מנהל המוסד החינוכי ברגע היוודע התקרית הנקודתית הנ״ל, כינס את הצוות הפדגוגי הבית ספרי והתקיימו שיחות עם כלל שכבת י"ב סביב ערכים של כבוד הדדי, דו קיום וחיים משותפים".

"מפקח בית הספר והגורמים המקצועיים במשרדנו ימשכו לעקוב אחר הפעילויות החינוכיות בבית הספר למען המשך קיום חיים משותפים ודיאלוג מיטבי בבית הספר".

תגובות

11. תלמידה בבי״ס נזירות נצרת לפני 9 שנים
כל הבנות חזררו !!!
10. אבא לילד לפני 9 שנים
בושה וחרפה הבית ספר הזה
9. אימא לאחד התלמידות לפני 9 שנים
מצחקים
8. נוצריה מעוספיא לפני 9 שנים
לבנות לבי אתכם
7. תלמידה לפני 9 שנים
תצפו לשמוע !!
6. גזענות ערבית לפני 9 שנים
הערבים גזענים יותר מהיהודים,,
5. בוגר 1970 לפני 9 שנים
ב''ס לאומני
4. אמא לפני 9 שנים
ערבים !!
3. צצצצ לפני 9 שנים
התלמידות רק בבתי ספר כאן
2. ושוב אני לפני 9 שנים
בגללו
1. אמא לפני 9 שנים
עד מתי

מומלצים