צעיר מיפיע נעצר בחשד שהצטרף לשורות דאעש

הצעיר נעצר בפעילות שב"כ וימ"ר צפון כשחזר מסוריה בסוף אוקטובר, שם התייצב בבסיס ארגון הטרור, התגייס ועבר סדרת אימונים

23.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון

הערב (ראשון) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות שירות הביטחון הכללי ויחידת המשטרה המרכזית במחוז צפון נעצר בנתב"ג בסוף אוקטובר האחרון חמזה סאמי סארי מגאמסה, תושב יפיע בן 22, לאחר שחזר מסוריה. מגאמסה נעצר בחשד ליציאה שלא כדין מהארץ, קיום מגע עם סוכני חוץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת וקשירת קשר לביצוע פשע.

בחקירתו בשב"כ הודה מגאמסה כי בתחילת אוקטובר יצא לתורכיה יחד עם שלושה חברים. מגאמסה ושני חברים נוספים מיפיע, מחמד צאבר כנאנה ומחמד מרואן כילאני, החליטו להמשיך מתורכיה לסוריה, חצו את הגבול והתייצבו בבסיס הקליטה של דאעש, שם התגייסו לשורות הארגון.

השלושה הועברו למחנה האימונים של דאעש ושם עברו שיעורים עיוניים, בין השאר בנשק, וכן אימונים פיזיים. מגאמסה שהה במחנה כעשרה ימים ולאחר מכן החליט לשוב למשפחתו, חזר לתורכיה ומשם המשיך בטיסה לישראל. עם שובו לישראל נעצר בנתב"ג והועבר לחקירה.

גורמים במחוז צפון מסרו: "התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה הנה תופעה מסוכנת ביותר. הזירה הסורית רוויה בפעילות גורמים עוינים לישראל, בדגש על פעילי ג'יהאד עולמי. אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידאולוגיה ג'יהאדית קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו ע"י גורמי הטרור במדינה, הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל".

היום יוגש נגד מגאמסה כתב אישום בעבירות האמורות לעיל בבית המשפט המחוזי בנצרת.

תגובות

מומלצים