תוספת של 1000 ₪ לחודש לקצבה עבור ילד נכה

שר הרווחה מאיר כהן אישר תוספת קצבה ל-5,000 ילדים נכים, התלויים לחלוטין בעזרת הזולת, לפיה תינתן תוספת של אלף ש''ח בחודש לקצבה עבור ילד נכה.

24.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תוספת של 1000 ₪ לחודש לקצבה עבור ילד נכה

במסגרת התקנה החדשה יכללו 5,000 ילדים נכים התלויים לחלוטין בעזרת הזולת, בעלות של 61 מיליון ₪ לשנה ותשווה את תנאיהם של הילדים לאלה הנהנים מקצבת שר"מ. המתווה לתוספת נקבע בין שרי האוצר והרווחה, ח"כ קארין אלהרר, הפעילה למען זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות בכנסת ואנשי עמותת אהב"ה המובילים את המאבק כבר למעלה מחמש שנים. שר הרווחה: "זהו תיקון חשוב שיסייע רבות לאותן המשפחות לילדים הנמצאים במצב קשה. הגדלת הקצבה עבורן מהווה שינוי משמעותי". מחר יובא התיקון לוועדת הרווחה של הכנסת.

מחר יובא לוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, תיקון תקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה), הכולל הגדלת קצבת ילדים נכים התלויים לחלוטין בעזרת הזולת. מדובר בילדים המוגדרים נכים קשים ביותר, בעלי שיתוק מוחין, פיגור שיכלי, אוטיזם קשה וכדומה. בישראל חיים כיום כחמשת אלפים ילדים העונים לקריטריון זה ולמעשה אינם מקבלים תוספת שר"מ. תיקון זה, ישווה את תנאיהם של יתר הילדים הנכים המקבלים בקצבתם תוספת שר"מ (שירותים רפואיים מיוחדים).

התיקון יעלה כאמור את קצבת הילדים לאותם 5,000 ילדים מ-3,116 ₪ בחודש ל-4,126 ₪, תוספת של כאלף ₪ לחודש! התוספת תסייע למשפחות בטיפול בעומס הטיפולי (סיוע במימון העסקת עובד זר למשל).

יוזמה זאת הוצגה לשרי האוצר והרווחה על ידי ח"כ קארין אלהרר ואנשי עמותת אהב"ה שמובילים מאבק חברתי בנושא כבר יותר מחמש שנים. ביום חמישי האחרון, בהתאם למסמך מנכל הביטוח הלאומי שלמה מור יוסף, חתם ואישר שר הרווחה את התקנות.

מנכ"לית עמותת אהבה דפנה אזרזר אם לילד נכה בעצמה אומרת: "מדובר בתיקון עוול היסטורי וחשוב שיסייע לנו כהורים בהתמודדות הקשה שלנו עם היקר לנו מכל. אני חייבת לציין את הפתיחות של שרי הרווחה והאוצר, שעשו מה שקודמיהם לא הצליחו ופתחו את הלב ואת התקציב לטובת חמשת אלפים משפחות בישראל. זוהי תוספת משמעותית ביותר עבורנו".

שר הרווחה מאיר כהן: "חתמתי על התקנות אחרי שהובלנו את הנושא מתוך ראייה של צדק אמיתי ורווחה במלוא מובן המילה. זהו תיקון חשוב שיסייע כאן ועכשיו לאותן המשפחות וילדיהן".

חה"כ קארין אלהרר: "מדובר בצעד משמעותי שהוא בגדר חמצן עבור הורים הנאבקים יום יום כדי להעניק את הטיפול הטוב ביותר לילדים עם מוגבלות קשה. תוספת הקצבה תסייע להורים להמשיך ולגדל את הילדים בבית ולא לשלוח אותם למוסדות מרוחקים ובכך מיישמת המדינה את עיקרון השילוב והמגורים בקהילה, אשר ראוי לקדשו בחברה מתוקנת."

תגובות

מומלצים