מתיחות בין ערבים ליהודים לא אצלנו

אמנת שותפויות קהילתית נחתמה בטקס מרגש ביו מעלה עירון למגידו, בהשתתפות עשרות חברי מועצה, כבהא ריאד מנהל מרכז יהודי ערבי לשלום בגבעת חביבה וראשי הרשויות איציק חולבסקי, מגידו ומוסטפא  אגבריה, מעלה עירון.

24.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מתיחות בין ערבים ליהודים לא אצלנו

המתיחות ההולכת וגואה בין יהודים לערבים ברחבי הארץ, מטרידה מאוד את ראשי היישובים והמועצות באזור, אשר מחפשים דרכים שונות להתמודדות עם התופעות, כולל חתימה על אמנה משותפת.

לפני כחודש יזם מחוז צפון של משרד הפנים מפגש בין ראשי רשויות, יהודים וערבים, על רקע האירועים האלימים. בפגישת חירום, במועצת עילבון, השתתפו 14 ראשי רשויות.

איציק חולבסקי, ראש המועצה, אמר בצאתו מן הפגישה, "אני רואה חשיבות רבה לקיום הפגישה, והדגשתי את אחריותה של הממשלה להרגיע את המצב ולקדם הסדר מדיני עם הפלשתינאים". 

מועצה אזורית מגידו החליטה גם לעשות! מרכז יהודי ערבי לשלום בגבעת חביבה, מוביל פרוייקט שותפות בין קהילות, לו שותפות המועצה עם מועצה מקומית  מעלה עירון. השכנות בין שתי הרשויות מהווה הזדמנות ליצירת מרחבים משותפים לתושבי האזור, שיבליטו את הקשר ביניהם בנקודות חיבור בעלות מכנה משותף, בתחומי חיים שונים.

לצורך מימוש המטרה הקימו שתי הרשויות צוותי היגוי, המונחים ומובלים על ידי אנשי מקצוע,  מהמרכז היהודי ערבי בגבעת חביבה. שיתוף הפעולה קיבל את אישור מליאות המועצות של שתי הרשויות. "אנו מודעים לכך שקירבה גיאוגרפית אינה מספיקה כשלעצמה ונדרשת עשייה משותפת, על מנת להפוך אותה לקירבה אנושית ולבניית אמון והערכה הדדית", אומר איציק חולבסקי, "אנו מצטרפים לגבעת חביבה, על צוותה וניסיונה רב השנים בהובלת תהליך במגוון מישורי החיים: חינוך, תרבות, עבודה קהילתית, ספורט, ניהול שטחים פתוחים ועוד". 

בטקס מרגש שנערך במועצה, נחתמה האמנה לפרוייקט הקהילות. על האמנה חתומים ראשי הרשויות איציק חולבסקי, מגידו ומוסטפא  אגבריה, מעלה עירון.

כ - 80 נציגים משתי הרשויות, ביניהם חברי מליאות ומנהלי מחלקות וכן נציגי המרכז היהודי ערבי לשלום בגבעת חביבה, הגיעו למעמד החתימה כן כיבדו בנוכחותם את הטקס ראשי המועצה בעבר, חיים חכים וחנן ארז ורעיותיהם. לאחר החתימה נישאו ברכות.

יניב שגיא מנכ"ל גבעת חביבה: "אנחנו חיים בתקופה קשה של קיטוב, פחד ושנאה, שמהווים את הדלק לגזענות ואפליה. כאשר באשקלון ראש הרשות קורא לפעול כנגד החוק הישראלי ולמנוע שותפות ושוויון בין יהודים וערבים, במגידו ובמעלה עירון עושים את ההיפך. כאן, תחת המנהיגות של ראשי הרשויות איציק חולבסקי ומוסטפא אגבריה, בונים נתיבות של תקווה לעתיד טוב יותר. זהו המשך ישיר ומתבקש לחזון הביוספרי שמועצה אזורית מגידו מובילה מזה כעשור. אני מצפה ומאמין שמכאן תצא בשורה למדינה כולה. שהמודל של שותפות יהודית-ערבית שיתפתח בין מגידו ומעלה עירון יהפוך להיות מודל לחיקוי ברחבי ישראל בין שכנים יהודים וערבים. גבעת חביבה גאה להביא את התוכנית שלה לידיהם האמונות של אנשי ההר והעמק מגידו-מעלה עירון. חיזקו ואימצו"! 

איציק חולבסקי ראש מועצת מגידו: "אנחנו חיים על אותה פיסת אדמה קטנה, צרה וצפופה, יהודים וערבים ובני מיעוטים נוספים. המציאות הקשה בארץ מהווה רקע לא פשוט לקידום הקשרים בינינו, אך מנגד מחדדת ומחריפה את הצורך לקיים בינינו מערכת יחסים של כבוד  הדדי, אמון וקשרים בתחומים רבים. תנאי בסיסי להצלחת כינון הקשרים בינינו הוא הגברת ההיכרות ההדדית והנמכת חומות הבורות.

אני מאמין שתפקידה של הנהגה הוא להוביל, והעמקת שיתוף הפעולה עם מועצה מקומית מעלה עירון עומד במקום מרכזי בסדר היום שלי מרגע שנבחרתי לתפקידי כראש המועצה.

אני שמח מאוד שגבעת חביבה, בהנהגת יניב שגיא, שהוא גם חבר וגם מנהיג, מובילים את התהליך החשוב הזה. כמובן חשוב לציין את חלקו של ריאד כבהא בהובלה ובליווי".

מוסטפה  אגבאריה ראש המועצה מעלה עירון: "תוכנית שותפות בין קהילות מועצה אזורית  מגידו ומועצה מקומית מעלה עירון, בחסות גבעת חביבה, באה להרחיב, לפתח ולבסס, את הקשר עם שכנינו ולסלול בינינו דרך לקירוב לבבות, אשר היא הבסיס לאיגום משאבים שיחברו יחדיו להוציא לפועל מטרות משותפות ומועילות לכולנו.

אני רוצה להביע את הוכרתי להוגי היוזמה לשיתוף בין קהילות, לעמיתי איציק חולבסקי אשר הוא שהעלה לראשונה בפניי את הרעיון ודאג לחבר  את יניב שגיא מגבעת חביבה ליוזמה זו".

ראש הרשויות

כבהא ריאד מנהל מרכז יהודי ערבי לשלום בגבעת חביבה: "טקס החתימה בין מעלה עירון למגידו מסמל התחלת עידן חדש בין שתי האוכלוסיות השכנות בפרט ויחסי יהודים ערבים בכלל. הסכם זה תוצר של עבודה משותפת של גבעת חביבה ושתי המועצות. הסכם זה הוא תשובה לכל האופטמים המאמנים שאפשר אחרת. תודה לראשי וחברי המועצות וועדות ההיגוי, לאנשי גבעת חביבה  ולכל אלה שעמלו על הכנת טקס זה".

בתום הטקס הוזמנו האורחים לקונצרט בניצוחו של סלים עבוד אשקר, על תזמורת נתניה-הקאמרית הקיבוצית ומקהלת האיחוד.

בתמונה: (מימין לשמאל) איציק ממגידו, מוסטפה ממעלה עירון, יניב מגבעת חביבה וריאד מגבעת חביבה. צילום: דוברות מגידו.

תגובות

מומלצים