פיתוח ארגוני והרווחיות שלכם

פיתוח ארגוני Organizational Development, הוא דרך טובה להגברת היעילות ולהגדלת הפריון והרווחיות בארגון. ה-OD מציג תוכנית פרקטית לשינוי מערכתי באמונות, ביחס ובערכים של העובדים לצמיחה של הפרט ושל החברה.

25.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פיתוח ארגוני והרווחיות שלכם

המטרה של ה-OD, כפי שניתן ללמוד גם במסגרת קורס ניהול, היא לאפשר לארגון להגיב ולהסתגל טוב יותר לשינויים בתעשייה ובשוק או להתפתחויות טכנולוגיות.

הנה כמה מהיתרונות של ה-OD לפיתוח ולשיפור מתמשך של הארגון שיביא להגדלת הרווחיות.

שיפור מתמיד

חברות שעוסקות בפיתוח ארגוני מתחייבות לשיפור העסק והמוצרים שלהן באופן מתמיד. תהליך ה-OD יוצר מחזור מתמשך של שיפור, שבו האסטרטגיות מתוכננות, מיושמות, מוערכות, משופרות ומפוקחות. פיתוח ארגוני הוא גישה פרואקטיבית שמחבקת את השינוי (הפנימי והחיצוני) וממנפת אותו להתחדשות.

הגברת התקשורת

אחד מיתרונות המפתח של ה-OD הוא הגדלת התקשורתיות, המשוב והאינטראקציה בתוך הארגון. המטרה בשיפור התקשורת היא שכל העובדים יישרו קו בכך שישתתפו במטרות ובערכים של הארגון. תקשורת כנה יכולה להוביל גם לעלייה בהבנת הצורך בשינוי בתוך הארגון. תקשורת פתוחה בכל רמות הארגון ושיתוף חוזר ונשנה במשוב רלוונטי, חיוניים לשיפור ארגוני ולפיתוחו.

פיתוח העובדים

כל קורס ניהול עוסק גם בתרומה החשובה של פיתוח העובדים לרווחיות הארגון. פיתוח ארגוני שמתמקד בתקשורת מוגברת, ישפיע על העובדים ויביא לשינוי הרצוי.

הצורך בפיתוח עובדים נובע מהשינויים המתמידים בתעשייה ובשוק. במצב זה, הארגון נדרש להגביר באופן קבוע את מיומנויות העובדים כך שיוכלו לספק מענה לדרישות השוק המתפתחות. ניתן להשיג מטרה זאת באמצעות תוכנית לשיפור הלמידה, ההכשרה, המיומנויות והכישורים של העובדים, ועל ידי שיפורים בתהליכי העבודה.

שיפור המוצר והשירות

אחד היתרונות העיקריים של ה-OD הוא החדשנות. הרעיון המונח במושג "חדשנות" הוא יצירה של ערך מוסף על ידי מתן פתרון חדש לצורך קיים, או על ידי יצירת פתרון לצורך חדש. בעצם, רוב העבודות היצירתיות מאופיינות בראש ובראשונה בחדשנות.

את הפתרונות ניתן להשיג במספר דרכים, למשל, על ידי טכנולוגיות יעילות יותר, על ידי פיתוח מוצר, על ידי יצירת תהליכים או על ידי שימוש אחר במוצרים קיימים.

יש הבדל בין חדשנות והמצאה. בעוד שההמצאה מתייחסת לאופן השיטה או היצירה ולתהליך שלה, החדשנות מתייחסת לשימוש ברעיון טוב יותר או בשיטה טובה יותר.

יש גם הבדל בין חדשנות ושיפור. החדשנות לא מתמקדת בעשייה של אותם דברים אבל בצורה יותר טובה, אלא במשהו שעושים מהותית באופן אחר.

לפי ה-OD, החדשנות מובילה לשיפור המוצר והשירות. ניתן להשיג חדשנות על ידי פיתוח העובדים, באמצעות מתן פרסים להצלחות וחיזוק המוטיבציה והמורל. מעורבות גבוהה של העובדים מובילה להגברת היצירתיות והחדשנות.

פיתוח ארגוני יכול גם להגביר את חדשנות המוצר על ידי שימוש בניתוח התחרותיות, מחקר שווקים והבנת הציפיות וההעדפות של הצרכנים.

פיתוח ארגוני

הגדלת הרווחיות

פיתוח ארגוני משפיע על השורה התחתונה במגוון דרכים. כאשר מגבירים את החדשנות והפריון, היעילות והרווחיות עולות אף הן. במקביל, העלויות יורדות כי חל צמצמום בתחלופת העובדים ובימי ההיעדרות.

כאשר ה-OD מיישר קו עם היעדים ומתמקד בפיתוח הארגון, הדבר תורם לעליה גם באיכות המוצר או השירות וגם בשביעות הרצון של העובדים.
ההסטה של התרבות לכיוון תרבות ארגונית שדוגלת בשיפור מתמיד, מעניקה לחברה יתרון בולט בשוק התחרותי.

באדיבות – קבוצת גישות למצוינות

תגובות

מומלצים