אהוד ומוחמד חזרו לחיים

מחלת האנדו-קארדיטיס הפוגעת במסתמי הלב היא מחלה קטלנית וללא אבחון וטיפול מהיר, החולה יכול למות תוך מספר ימים, לאהוד החיידק התיישב על מסתם הלב בצידו השמאלי וכמעט הרג אותו, ולמוחמד התיישב החיידק על מסתם בצידו הימני של הלב וכמעט גמר גם אותו, ד"ר סמיר קאסם עשה נסים.

26.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אהוד ומוחמד חזרו לחיים

אחרי טיפול הדוק במחלקה הפנימית בכרמל, ביחד עם שת"פ מוצלח של המחלקה לניתוחי לב. ניצלו אהוד ומוחמד חזרו לחיים, ובאו השבוע להודות לצוות שהציל אותם.

" אני שמח שהצלחנו לאתר את המחלה ברגע האחרון, ולהציל את הבחורים הצעירים " , אומר מנהל המחלקה הפנימית בכרמל שטיפל בהם, ד"ר סמיר קאסם.

ביום יום שלו, מנהל אהוד קרחי מקרית אתא עסק לחלקי חילוף לרכב. הוא דואג ומוכר חלקי חילוף מקוריים בלבד. לפני כשבועיים כשנזקק לניתוח לב להחלפת העורק הראשי בליבו, הוא ביקש מהמנתחים שלו בכרמל רק חלפים מקוריים. "אם ברכבים אנחנו דואגים לחלפים מקוריים, אז בלב שלי בטח ובטח " הוא אומר היום בחיוך.

אהוד בן ה 50 מספר שהרופא האחרון שהוא ראה, היה לפני 50 שנה בברית המילה שלו, מאז הוא אדם בריא לא נוטל תרופות ומרגיש נהדר.

לפני כחודשיים הרגיש אהוד כי החום בגופו עולה פתאום. הוא ניגש לקופת החולים קיבל אקמול והמשיך לעבוד. "חשבנו שזאת סתם התקררות, מספרת אישתו שלומית, אחרי כמה ימים כשהחום לא הפסיק לרדת הם פנו לביה"ח כרמל והגיעו לאישפוז במחלקה הפנימית א'  בניהולו של ד"ר סמיר קאסם.

"חשדנו בזיהום ולקחנו תרביות דם, אחרי שקיבלנו תשובה חיובית התחלנו בטיפול אנטיביוטי ושלחנו את אהוד לאקו לב ", מסביר ד"ר קאסם. אקו הלב הדגים פגיעה קשה במסתם הלב כתוצאה מחיידק שכרסם והרס את המסתם האורטלי.
אהוד נשלח בדחיפות למחלקה לניתוחי לב וחזה בניהולו של ד"ר ארז שרוני, שם בניתוח לב פתוח החליפו לו הרופאים את המסתם שנפגע אנושות והחליפו גם את שורש אבי העורקים בשתל חלופי .

" מחלת האנדו-קארדיטיס הפוגעת במסתמי הלב היא מחלה קטלנית, וללא אבחון וטיפול מהיר, החולה יכול למות תוך מספר ימים " מעדכן ד"ר קאסם. המחלה פוגעת על פי הסטטיסקיה העולמית בכשלושה מתוך כל 10,00 איש. אהוד הגיע לכרמל ממש בדקה ה 90 ואני שמח שהצלחנו לזהות את החיידק ובטיפול מהיר ומשולב הצלחנו להציל אותו ".

אצל מוחמד גאלמנה בן ה 46 מהכפר ג'דיידה-מכר, המצב היה הרבה יותר קשה.הפגיעה במסתם הלב בצידו הימני בשילוב זיהום ופגיעה קשה בכל מערכות הגוף היתה קטלנית.

במשך 7 חודשים היטלטל מוחמד ועבר בין בתי חולים שונים בצפון הארץ ומכולם הוא חזר הביתה מבלי שהצליחו לטפל בו. רק כשהגיע לבי"ח כרמל למחלקה הפנימית הרגיש שמטפלים בו כמו שצריך.

" הגעתי לכרמל נפוח מתרופות וטיפולים במשקל גוף של 94 ק"ג. הכאבים דקרו אותי בכל מקום וכבר הרגשתי שאין לי בשביל מה לחיות " מספר מוחמד.

"מוחמד הגיע אלינו לכרמל במצב מאוד קשה, כשכולם מסביבו כמעט התייאשו ולא נתנו לו סיכוי לחיות" אומר ד"ר קאסם.

"החלטתי שאנחנו לא מוותרים ונלחמים על הבחור הצעיר והאבא ל 5 ילדים. ויחד נלחמנו כל צוות המחלקה  בכל הכוח".

במשך כחודשיים נלחמו במחלקה הפנימית על חייו של מוחמד כשמצבו נע בין חיים למוות, אישתו אמל   ( התקווה בערבית ) היתה היחידה שנטעה בו תקווה ולא זזה מבית החולים וממטתו של מוחמד כמעט חודשיים תמימים.

"הפכתי להיות כבר בת בית פה במחלקה, מספרת אמל, הייתי קמה בבוקר לפני שהצוות היה מגיע, ויחד היינו שותים קפה כשהם  מעודדים אותי כל הזמן. אני מרגישה שהם נתנו לי את הבעל שלי חזרה בחיים, אני וכל המשפחה כבר היינו בטוחים שאין לו סיכוי לחיות. ורק כאן במחלקה הפנימית בכרמל החזירו לי את בעלי לחיים ". מספרת בדמעות אמל.

היום אחרי סדרת טיפולים אנטיביוטיים מיוחדים חזר מוחמד לחיים. הוא שוקל 64 ק"ג ואחרי ששכב במיטות בתי החולים כמעט 7 חודשים הוא התחיל השבוע סוף סוף לעמוד וללכת בכוחות עצמו.

אהוד ומחמד וצוות פנימית

השבוע חזרו אהוד ומוחמד למחלקה עם זרי פרחים ועוגות כדי להודות ולהרים כוסית במחלקה שהצילה את חייהם. בחדר ישיבות המחלקה נאספו כל רופאי המחלקה והאחיות, יחד עם מנהל המחלקה ד"ר קאסם.

" זה שאנחנו חוגגים היום את החזרה לחיים של אהוד ומוחמד זה הרבה בגלל שהרופאים הצעירים והבכירים שלנו התעקשו להילחם עבור החיים שלכם. אמר ד"ר קאסם. החיוך שלכם ולראות אותכם הולכים ומבריאים זאת התמורה הכי טובה שאנחנו יכולים לבקש ".

" אין לנו מילים להודות לכם, אמרו מוחמד ואישתו. אנחנו מרגישים שקיבלתם אותנו כמו משפחה ובזכותכם אנחנו יכולים לחזור ולחיות חיים נורמליים כמו משפחה רגילה ".

אהוד הודה גם הוא במילים נרגשות על הטיפול שהחזיר אותו לחיים. " אין לי ספק כי הבחירה שלי בביה"ח כרמל והטיפול המדהים שקיבלתי כאן במחלקה הפנימית הצילו אותי, אני אסיר תודה לכם כל חיי ".

ד"ר קאסם מעדכן כי למרות העומס במחלקות הפנימיות משקיעים בביה"ח כרמל בטיפול אישי בכל חולה.
"למרות שהמחלקה בתפוסה מלאה כמעט תמיד, אנחנו עושים הכל כדי לקצר את זמן השהייה של המאושפזים כדי למנוע סיבוכים וזיהומים, וזאת מבלי לפגוע באיכות הטיפול המקצועי. בנוסף, אנו משקיעים רבות בחינוך והדרכת דור העתיד של הפנימאים, ומעודדים מצויינות קלינית ואקדמית ".

בתמונה: במרכז ד"ר קאסם, מימין אהוד, ומשמאל מוחמד עם צוות המחלקה, צילום אלי דדון.

תגובות

מומלצים