"הצרכים של דליה ועוספיה להיום 398מליון ש"ח"

ראסם נטור רואה הכל אחרת בעניין תאגידי המים והביוב והשכונה בה הוא מתגורר שהפכה לביצה אחת גדולה שלא נעים לגור בה, ראסם מדבר על מצוקה שמוכרת לכולם ועל הפוליטיקאים ששותקים.

26.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"הצרכים של דליה ועוספיה להיום 398מליון ש"ח"

מזה הרבה שנים שדאלית אל כרמל ועוספיה לא נכנסות לתאגידי המים והביוב מתוך פחד וחשש של ראשי המועצות, עד יום זה רוב גדול של דירות לא מחובות למערכת הביוב ושני הכפרים מפסידים כספים רבים בגלל אותה בעיה.

ראסם נטור נציג משרד הכלכלה שנכח באותה ישיבה בועדת הפנים של הכנסת שניהל ח"כ חמד עמאר, ואשר עלו בה המספרים שהדהימו את כולם, בסוגיית אי חיבור למערכת הביוב ועוד.

ראסם נטור תושב שכונת ח'לת עלי בדלית אל כרמל, מדבר על המצב בו אנחנו נמצאים בגלל אי קבלת החלטה נכונה או הקמת תגיד פנימי, אפילו לשני הכפרים, הישובים מפסידים מליונים סתם ובינתיים המצב נשאר אותו הדבר בכל השכונות.

ראסם מחפש פתרון להוצאות הגדולות של התושבים בכרמל בכל הקשור לספיגת בורות הביוב הביתיים, דבר שעולה הרבה כסף לתושבים כל חודש ובמיוחד בשכונה בה הוא מתגורר ח'לת עלי.

נטור ראסםראסם: "השתתפתי בדיון בוועדת הפנים בראשותה של חברת הכנסת מירי רגב כנציג משרד הכלכלה בנושא הרשויות שעדיין לא השתייכו ולא הקימו תאגיד מים וביוב, לצדי ישב וגיה כיוף ראש מועצת עוספיה שהציג בצורה נאותה את מצוקת היישובים של עוספיה ודליה ומצד השני שלמה גולדברג מנכל השלטון המקומי שהציג את הסוגיה בצורה חריפה ודרש תיקון מיידי למצוקה של יישובים אלה מסתבר כי היישובים שאין להם עדיין תאגיד מפעילים עליהם שלושה סנקציות

1. הם קונים את המים ממקורות במחיר יותר גבוהה ממה שקונים רשויות שיש להם תאגיד

 2. מכל אזרח שמשלם מים אחוז ממנו הולך לקרן השיקום שאמורה לשקם תשתיות וגם כאן היישובים שאין להם תאגיד לא זוכים לתקציב מהקרן

 3. גם תקציבי פיתוח ליישובים האלה אינם מועברים אליהם ולא יכולים לקדם תוכניות חדשות לשכונות למתקנים היקפיים".

"הישיבה הייתה להחליט על הצעת חוק שיאפשר ליישובים האלה עד שנה בכדי להקים או להצטרף לתאגיד מים. היושבת ראש חברת הכנסת מירי רגב בעד ביטול התאגידים בכלל, אלא מה זה דורש חקיקה וכמובן הסכמת האוצר עד אז יעברו הרבה מים בצנרת והיישובים ימשיכו לסבול".

" הוועדה דרשה מהאוצר לא להפעיל את הסנקציות ולבוא לקראת היישובים עוספיה וכעביה ושאר היישובים במתן סיוע נקודתי בשיחה שלי עם נציג רשות המים והביוב הראה לי הערכה כספית של הצרכים של דליה ועוספיה להיום שזה מגיע ל 398 מיליון שח".

 

לדברים שאומר ראסם נטור, בסרטון

{YouTubeVideo id=uCiTXI6uufQ}

תגובות

12. الوطن للجميع לפני 9 שנים
אמת,אמת,אמת
11. מהנדס לפני 9 שנים
לראסם נטור המכובד
10. הגון... לפני 9 שנים
בוקר טוב ראסם נאטור...
9. מבין עניין לפני 9 שנים
הצעה לרפיק ווגיה
8. מעוספיה לפני 9 שנים
ומדליה
7. מבין עניין לפני 9 שנים
להקים תאגיד עצמאי
6. מוניר לפני 9 שנים
תקועים
5. תושב לפני 9 שנים
לא רואה תמונה אופטימית
4. כיוף לפני 9 שנים
כל הכבוד לראסם חסרים לנו אנשים כמוהו
3. אזרח מודאג לפני 9 שנים
ראשי המועצות יודעים את זה?
2. אמין חטיב לפני 9 שנים
ביטול תאגידי המים.
1. אזרח לפני 9 שנים
מילים כדורבנות ראסם

מומלצים