מדרסים למי זה טוב ולמה

מדרסים הם רפידות מחומרים שונים שמוכנסות לנעליים על מנת לתאם בינם לבין מבנה כף הרגל הייחודי של כל אדם. המדרסים נועדו לשפר את איכות חייהם של אילו הסובלים מבעיות אורתופדיות או מכאבים שונים בגוף שמקורם בכפות הרגליים.

26.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מדרסים למי זה טוב ולמה

מטרתם היא סיוע באיזון הלחץ והעומס של משקל הגוף על כפות הרגליים, שיפור היציבה, שיפור זרימת הדם בחלקה הקדמי של כף הרגל ועזרה בבלימת זעזועים.

האם אני צריך מדרסים?

אם אתם סובלים מכאבים בכפות הרגליים, בברכיים, בירכיים, בגב התחתון, באגן או אפילו בעמוד השדרה כדאי שתתייעצו עם אורתופד שיקבע מניין נובע הכאב. ישנו סיכוי גבוה שכפות הרגליים שלכם הן שורש הבעיה.

בנוסף אם נפצעתם באחד מאזורים אלו, גם אז כדאי לבדוק עם מומחה אם יש צורך במדרסים. לעיתים הדפורמציה במבנה כפות הרגליים אינה ניתנת למראית עין ועלולה לגרום לסבל רב, ולעיתים היא אינה מלווה כלל בכאב בהתחלה, אך עדיין מצריכה שימוש במדרס (כמו במקרה של פלטפוס). אנשים נוספים שעשויים להזדקק למדרסים הם אנשים שסובלים מיבלות חוזרות, אנשים שחולים במחלות שונות כמו מחלות מפרקים או סוכרת וכמובן - ספורטאים. אנשים שעוסקים בספורט עלולים לסבול מכאבים, יותר משאר האוכלוסייה, בעקבות המאמץ הממושך שהם מפעילים על הגוף (ריצה, הרמת משקולות וכו').

המדרסים נועדו להקל על הכאב ולהפחיתו. הם מקטינים את הסיכוי לפציעה וממזערים את נזקיה במידה והיא אכן מתרחשת. בזמן הפציעה, מותאמים להם מדרסים מיוחדים, בכדי לזרז את תהליך ההחלמה והשיקום. כמו כן, מדרסים לספורטאים נועדו לשפר את ביצועיהם בענפי הספורט השונים. חשוב לזכור שהזנחת הבעיה בכפות הרגליים מובילה בדרך כלל להחמרת הבעיה, כיוון שעליהן נשען הגוף כולו.

מדרסים

איפה ואיך עושים את זה

לאחר שנבדקתם אצל אורתופד או פודיאטריסט, שאבחן את הבעיה המדויקת והמליץ על מדרסים, זה הזמן להכיר את מי שמכין אותם בפועל. המדרסן הוא איש המקצוע שמכין לכם את המדרסים בהתאמה אישית. כדאי להזמין את המדרסים ממכון ולא מחנות, כדי להבטיח מקצועיות. לא משחקים עם כף הרגל! במידה והבעיה שלכם היא פשוטה ותוכלו להסתפק במדרסים סטנדרטיים ללא התאמה, המדרסן ידאג לעדכן אתכם. במידה ולא, הוא ייקח את מידות כף הרגל שלכם בישיבה/בעמידה בהתאם לשיטה. מבנה כף הרגל נלקח באמצעות שיטות שונות. הנפוצות ביותר הן קופסת ספוג, תחבושת גבס או לייזר.

לאחר דגימת כף הרגל, יקבע המדרסן את סוג ואת חומר המדרס הנחוץ (סיליקון, שעם, גומי וכו'). שימו לב לעיתים יידרשו התאמות שונות במדרסים, כדי למקסם את הנוחות שלהם. בעת ההזמנה יש לוודא שקיימת אחריות על המוצר ושהשינויים לא יהיו כרוכים בעלות נוספת מצדכם. כדאי גם לוודא שהמכון ממנו הוזמנו המדרסים עובד עם קופת החולים אליה אתם משתייכים, כדי להבטיח הנחה משמעותית בעלותם הגבוהה יחסית.

תגובות

מומלצים