חוק מדינת הלאום

בימים אלה שוקדת ממשלת ישראל והימין הישראלי על חקיקת חוק מדינת הלאום, מהלך שטומן בחובו סכנות רבות, הציבור היהודי הנאור מתנגד למהלך, והציבור הערבי רואה במהלך טעות מסוכנת ומהלך אסטרטגית שמהותו לפגוע בקיומו האתני והדתי.

27.11.2014 מאת: חליל חלבי
חוק מדינת הלאום

מדינת ישראל הינה מדינה יהודית דה פקטו, הסמלים שלה הם סמלים יהודיים, ההמנון מדבר על תקוות העם היהודי, חלומו וחזונו למדינה יהודית. החגים הם יהודיים והם מחייבים כמעט את רוב הציבור הישראלי להתנהג על- פי המוסר והמנהגים היהודיים, הערים קרואות בשמות עבריים, ההרים, הנחלים, היערות, הוואדיות, אתרים חשובים וכל דבר בעל משמעות נקראים בשמות עבריים גם אם היו בעברם בשם ערבי.

הריבון בארץ יהודי, הרוב היהודי מוחלט לכן הכנסת, הממשלה הנשיאות הם נחלת היהודים, תהליך קבלת ההחלטות לשלום ולמלחמה מתקבלים רק על-ידי יהודים ציוניים.. מוסדות המדינה ברובם הגדול מנוהלים רק על-ידי יהודים,  המיעוט נשאר מיעוט והוא אינו יכול להשפיע על המדיניות בטח ובטח לא על גורלו.

חליל חלביהחקיקה בישראל מושפעת מהדת היהודית ומשמשת מקור לחקיקת חוקים, המיתוסים, והאגדות הקשורים ביהדות מהווים ערכים ומנהגים חברתיים המשפיעים על כולם, בחלקם הגדול משמשים גורם מדרבן לחקיקה, המחשבה הציונית המלווה בעשייה מהווה יסוד ותשתית חקיקה המשרתים את האינטרס הלאומית יהודי. משמע, חוקים רבים יצוקים בעיקרם מהיהדות ומשרתים את הרוב היהודי, בהרבה מקרים הם מחייבים את רוב הציבור הישראלי, בתי המשפט מתייחסים אליהם בכובד ראש ולפעמים מהווים יסוד חזק לפסיקה.

חוק השבות לשם דוגמא מדבר רק על שיבת יהודים, האם מישהו מהמיעוט יכול לשנות חוק זה?? כנ"ל חוקי היסוד, החוקים לשם הפקעות קרקעות, שלל רב של חוקים רבים אחרים אינם משרתים את ציבור הערבי. למעשה מדינת ישראל מדינה יהודית דה יורה, אז מה נשאר לא יהודי, הכפרים שלנו, הבתים שלנו או שארית האדמה שעליה יושבים???!!!

חברים, רוב הציבור הערבי מאמין במדינת ישראל כפי שהיא ואף אחד לא מערער על קיומה, הציבור הערבי ברובו הגדול הוכיח את נאמנותו למדינה, הוא אמץ את הדמוקרטיה הישראלית והזדהה איתה, הוא העדיף את מדינת ישראל על פני רוב מדינות האזור. הניסיון ליצר מציאות חדשה תחת כותרת מדינת "לאום יהודית" משמעו למסד בחקיקה חוק מפלה במטרה לפגוע במיעוט הערבי.

ממשלות ישראל הגשימו את מטרות ושאיפות העם היהודי באמצעות מדיניות מתונה ומדודה כשהם מאפשרים מרחב תמרון למאבק פוליטי בכדי לשכנע ולשנותה, ממשלות ישראל תמיד השאירו תקווה לפעולה ציבורית או חוקית, ולמעשה זה היה הקיטור לסובלנות ולהתחשבות.

החוק החדש הוא מתן לגיטימציה לפקידות להפוך את המדיניות הממשלתית לפעולה חוקית, מה שיאפשר למוסדות המדינה הרשמיים והלוא רשמיים להמשיך במדיניות ההפליה וההעדפה וביתר שאת, הפעם מתוקפו של חוק וללא התחשבות במיעוט, החשש של המיעוט הוא שאין יותר ערעור על עושק או הפלייה, החוק למעשה סוף פסוק.

בנוסף, הצעת החוק החדש תוסיף לאווירה המתוחה ולחוסר האימון הקיים ותגרום לציבור הערבי בישראל לשינוי קונספט הישראליות שלו, יביא לאיבוד אימונו במדינת ישראל ובצדקתה כמדינתו.  החוק החדש גם יפקיד בידי הימין הפנאטי את הסיבות להתנכל ולפגוע במיעוטים בישראל, להערכתי הם ידעו להמציא את הסיפורים והתירוצים הנכונים והמתאימים למטרותיהם, הם ידעו גם להתאים אותם לרוח החוק ולפעול למען גרימת נזקים, הפעם החוק יהווה להם חסינות ומגן. אין כל ספק, חוק זה יהפוך את ישראל למדינה של עריצות, המיעוט יהפוך לאזרחים מסוג תושבים או ניתנים, והדמוקרטיה הישראלית תהיה נחלתו רק של הרוב היהודי בלבד.

אנחנו הדרוזים שקשרנו גורלנו עם מדינת ישראל וידענו להשתלב בחיי המדינה ולקיים את החובות במלואם, הינו הראשונים להיפגע ממדיניות ממשלות ישראל, 83% מאדמותינו הופקעו בטענות שונות, לצעיר הדרוזי כמעט אין חלום, המדיניות הפכה אותו לעבריין בפוטנציה, החיילים המשוחררים אינם יכולים להתמסד על פי חוק, והרבה מהם בטענה של בנייה בלתי חוקית משלמים כסף רב לבתי המשפט וכל זאת בגלל שמשרד הפנים לא פעל לתכנן את הישובים שלנו יותר מ 35 שנים, תוצאה ממדיניות זו הצעירים לא יכולים להתחבר לרשת החשמל והמים.

התעסוקה בכפרינו כמעט ולא קיימת, החינוך נמצא במקום הנמוך בארץ, התשתיות במצב רע, למועצות אין יכולת לפיתוח כפרינו לפי תוכניות מתאר, תוכניות המתאר הקיימות הם צילום מצב לעובדות קיימות, הם לא היו אף פעם חזון יישובי. ממשלות ישראל ידעו מה מצבנו אך לצערי הם העדיפו להתעלם

היום אנו שואלים מה יועילו חכמים בתקנתם החדשה,  לדרוזים?? ומה הערך המוסף שיוסף לקיומנו?? האם החוק החדש יטיב עימנו? או ימשיך מדיניות ההפליה כלפינו? להערכתי אחרי 66 שנות קיום המדינה, ועם ברית דמים וברית חיים והבטחות אין ספור לשוויון זכויות, המדיניות הרעה תמשך ומהחוק החדש לא יצא דבר, נהפוך הוא המדיניות תתחלף ותחתה תיושם רוח החוק והפעם ללא כחל וסרק, החוק יהפוך אותנו לשכירי חרב באמת וללא זכויות, הסכנה מהחוק תהיה יותר מוחשית וברת ישום.

סיכומו של דבר צריך להתנגד להצעת החוק ולפעול למען ביטולה.

תגובות

1. אמיר לפני 9 שנים
חוק שפוגע ביתר הלאומים

מומלצים