אני מאשים !

אין ספק שעם ישראל רוחש כבוד והערכה לעדה הדרוזית בישראל. בעייתם של הדרוזים , מתמקדת ביחס הלא שוויוני שמקבלים מממשלות ישראל. אני מאשים את ממשלת ישראל בקיפוח העדה הדרוזית!

28.11.2014 מאת: מוניר דאהר
אני מאשים !

אני תוהה על קנקנן של ממשלות ישראל שלא נתנו יד להוציא לפועל תוכנית סדורה למתן שוויון לדרוזים כמו חבריהם במגזר היהודי. הדרוזים הוכיחו ומוכיחים שהם אזרחים למופת שמקיימים את כל חובותיהם למדינה ותורמים באחוזים גבוהים לביטחונה הלאומי של ישראל.

ממשלת ישראל מקצה תקציבים שונים ובפערים ניכרים בהשוואה בין הישובים היהודים לדרוזים. לנו אומרים : תבן אין ניתן ,ולבנים אומרים לנו עשו !

מספר התושבים הדרוזים בישראל כשליש מגודלה של העיר ת"א , לא ייתכן שהם מהווים עול על תקציב המדינה. הצדק חייב להראות ; לא יתכן שתקציב הגינון של עיר בישראל יהיה יותר גבוה מתקציב כולל של ישוב דרוזי.
לא יתכן שיהיו שכונות בלב הישובים הדרוזים ,במאה ה-21 ,שלא מחוברות לחשמל, מים והכבישים אינם מעובדים.

מאסנו מההבטחות של קברניטי המדינה שמבקרים בכפרים(בדרך כלל לפני בחירות) כאשר דבש וחלב תחת לשונם, זה נהנה וזה לא חסר ומצבנו מחמיר מהפח אל הפחת.

לכל זה מתווספת לאחרונה הצעת חוק הלאום על ידי ראש הממשלה , בנימין נתניהו , המהווה סלע המחלוקת בין המדינה לדרוזים. אנו מתנגדים לחוק זה אשר מעמיד אותנו בפני שוקת שבורה ובהתייחסות המדינה למיעוט הדרוזי , אזרחי מדינת ישראל, שגאים בישראליותם ומקיימים את כל חובותיהם כמו האזרחים היהודים ואף יותר.

בין השיטין אפשר להבין מהחוק הזה שנושא שוויון הזכויות שהדרוזים מייחלים לו ,יישאר תלוי ועומד ולא יוכרע לעולם מאחר ואנו ישראלים דרוזים ולא יהודים.

למען הסר ספק, אין לדרוזים בעיה לכך שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי , כך התחיל עם הצהרת בלפור והחלטת האומות המאוחדות לפני קום המדינה.

החוק הזה לא מוסיף , ליהודים ולדרוזים ,מאומה – ליהודים הוא מבטל את הזכויות התרבותיות של העולים מחבר העמים ושאר הארצות ,המשמרים את תרבותם כיהודים שעלו לארץ ישראל.
 לנו הדרוזים, החוק מדרג אותנו למעמד של אזרחים סוג ב' וכל סוגיה שתדון בעתיד בכל נושא , עמדת המדינה תגבר על עמדתנו בשל היותנו לא יהודים.

הייתכן שמדינת ישראל דוחקת את הדרוזים לפינה ולחיקם של מיעוטים אחרים שלא מכירים בזכות קיומה!

מה לגבי חוק גיוס חובה ,האם חוק כזה מחייב את הדרוזים ,כמיעוט לא יהודי , לשרת שירות חובה כפי שעושים היום ובאחוזים גבוהים יותר מהיהודים?!

לו אתה שמעני, אדוני ראש הממשלה , הייתי מבטל את החוק , אין צורך בו ואין צורך בחוק שיקבע את המובן מאליו ; שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי.

חוק כזה מתפרש כחוק גזעני על ידי אומות העולם, חלק ניכר מהיהודים ושאר הישראלים הנאמנים החיים בתוך המדינה. אינך חייב לעורר נושא ברור מאליו (לא ברור ליהודים מנטורי קרתא)

מדינת ישראל חייבת להישאר דמוקרטית לכל הישראלים ומולדת לעם היהודי ולפעול למתן שוויון מלא למיעוטים שמקיימים את חובותיהם למדינה באופן מלא.

אני מאשים את ממשלת ישראל בקיפוח העדה הדרוזית!
אני מאשים את ממשלת ישראל באי מתן אישורים להרחבת המתאר של הישובים הדרוזים!
אני מאשים את ממשלת ישראל בהזנחת הישובים הדרוזים מבחינת תשתיות ומתקנים ציבוריים.
אני מאשים את ממשלת ישראל באי הקצאת תקציבים לישובים הדרוזים בכל התחומים-תשתיות, חינוך, רווחה , תעשייה ותיירות.
אני מאשים את ממשלת ישראל במצב החינוך המתדרדר במערכת החינוך של הישובים הדרוזים.
אני מאשים את ממשלת ישראל בפגיעה במוטיבציה ,אצל הצעירים הדרוזים ,בקיום חובותיהם האזרחיות.
אני מאשים את ממשלת ישראל בהפיכת הדרוזים לאזרחים סוג ב' במסגרת הצעת חוק הלאום.

אי אפשר ללכת במטמונים ולטעות כמקל של סומא שמגשש באפלה ללא כוון. אנחנו לא מקבצי נדבות .שבענו מס שפתיים ונמלאו אוזננו לשמוע הבטחות וסיסמאות ריקות מתוכן.
אנו דורשים בתוקף ברית חיים ושוויון זכויות מלא.

ברצוני להצהיר קבל עם ועדה : יש מנהיגות אזרחית ודתית בעדה; אנשי דת, ראשי רשויות ,צעירים אקדמאיים, קצינים בכירים ,אנשי רוח ,שגרירים, רופאים ומהנדסים מהשורה הראשונה ,ישראלים לכל דבר –תורמים וממלאים את חובותיהם כלפי המדינה באופן מושלם
.
אני דורש מממשלת ישראל להקים מנהלת לדרוזים בתוך משרד ראש הממשלה , שתורכב ממומחים ואנשי ציבור ובשיתוף העדה, שתכין תוכנית מסודרת לצמצום הפערים ומתן שוויון מלא לדרוזים בכל התחומים. למנהלת תינתן סמכויות נרחבות ליישום תכניותיה.

אני דורש מממשלת ישראל לקחת את לפיד הצדק ,להאיר אותו לפני המחנה ולהפוך לממשלת בשורה לכל אזרחי ישראל ולדרוזים בפרט.

תגובות

1. רפי לפני 9 שנים
צודק לחלוטין

מומלצים