הצעות לפעילויות חורף: מטיולי חורף עד עבודות יצירה לשעות הגשומות

העונה הגשומה מביאה איתה שפע של הזדמנויות לפעילויות מיוחדות וטיולים חווייתיים: מחוץ או בתוך הבית, כמה רעיונות לפעילויות לכל המשפחה במיוחד לחודשי החורף הקרים.

28.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הצעות לפעילויות חורף: מטיולי חורף עד עבודות יצירה לשעות הגשומות

מטיולי פריחה ועד עבודות יצירה לשעות הגשומות

החורף נמצא בעיצומו, ומזג האוויר הסוער יכול להיות גורם לתסכול או סיבה למסיבה. אם גם אתם שייכים לזן האנשים שחובבים את העונה הקרה, או אם אתם סרבני חורף שמחפשים גישה חדשה, המשיכו לקרוא. החורף הישראלי הוא ייצור רב-תהפוכות, לעתים הוא מכה בעוז, מוריד גשמים ושלגים ברחבי הארץ, גורם לשטפונות ומשתק את הפעילות הרגילה ברחבי הארץ, ולעיתים במשך חודשים על חודשים אין לו זכר, ואנחנו מסתכלים בשמי הקיץ הצלולים ותוהים, מתי בכלל ירד פה גשם בפעם האחרונה?
כאשר החורף בשיאו, ישנן פעילויות רבות המתאימות דווקא לעונה הגשומה, חלקן מצריכות יציאה מהבית, וחלקן מיועדות למי שמעדיף להשאר בסביבה המחוממת והמוגנת של ביתו.

טיולי פריחה לחורף בכרמל

אזור הכרמל הוא אחד האזורים המתאימים ביותר לטיולי פריחה בעונת החורף. שפע של כלניות, סביונים, רקפות, צבעונים ועוד פרחי חורף מכסים את השטחים הפתוחים ושמורות הטבע, וצריך רק לצאת ולהביט. הגשמים העזים צובעים את כל מרחבי הטבע בירוק עמוק, וכאשר השמיים שוב מתבהרים, זהו זמן מצויין לצאת ולהנות גם מטמפרוטורות קרירות ונעימות, וגם מנוף ירוק ורענן, משובץ במרבדי פריחה מרהיבים.

היכן תמצאו טיולי פריחה מומלצים?

בעונה הגשומה ניתן לצאת לטיול כמעט בכל שטח פתוח ולגלות פרחים חדשים מניצים, אבל ישנם מקומות מיוחדים אותם נוהגים לפקוד חובבי הטיולים, בחפשם אחר פריחה מיוחדת או ריכוז גדול במיוחד של פרחי בר בסביבתם הטבעית. ניתן לשלב טיולי פריחה עם אירוח באזור הכרמל, מבין מגוון של צימרים מומלצים בצפון, אזור הכרמל מוביל עם צימרים משובחים ומלונות בוטיק שמשלבים את הסביבה הנהדרת של הרי הכרמל עם אירוח מפנק.

בילויים לחורף

טיול פריחה לרמת הנדיב

גן הזיכרון ברמת הנדיב הוא אחד הגנים היפים והמטופחים בארץ. הגנים, אשר נמצאים בבעלותה של משפחת רוטשילד, ממוקמים בלב פארק טבעי גדול, שכיום הנו שמורת טבע המנוהלת על ידי החברה להגנת הטבע. בגנים עצמם ניתן לבקר בכל ימות השנה, ולסייר במערת הקבר של הברון רוטשילד ואשתו, גני הרחה של צמחים לילדים ומבוגרים, מפלי מים מיוחדים, ושפע של עצים ופרחים מרהיבים ברמת תחזוקה קפדנית. ניתן לצאת למסלול רגלי הסובב את האזור בשמורה עצמה, ולהנות מפריחה של כלניות, רקפות, נוריות, צהרונים, תלתנים, פרחי פשתה, וצבעוני ההרים. הזמן המומלץ לטיול בשמורה: סוף החורף ותחילת האביב.

טיול פריחה לראשית החורף במצפור קרן הכרמל

מצפה קרן כרמל ("מוחרקה") הוא מצפה מרהיב, המשקיף אל עמק יזרעאל, יקנעם, וקרן הכרמל. לאחר הטיפוס למצפה ניתן להשקיף על כל האזור הסובב את הכרמל לכיוון דרום מזרח, וגם במהלך העלייה הנוף והפרחים בסביבה משובבי נפש. פרחי איריס הסרגל הנדירים, בעלי הצבע התכול המיוחד פורחים במקבצים מרשימים בראשית החורף, ואליהם מצטרפים כרכומים, נרקיסים לבנים צהובות, ורקפות ורודות.

גבעת הרקפות ברמות מנשה

גבעת הרקפות, הסמוכה לקיבוץ גלעד, (אבן יצחק) שבלב רמות מנשה, היא אחד מאתרי הפריחה האהובים בארץ. בתוך שביל מסודר ניתן לראות את מרבדי הפריחה הוורודים המרשימים, והשדות הירוקים הסובבים. המסלול קל, מוצל בחלקו, ומתאים למשפחות עם ילדים, זוגות וחובבי פריחה. את הטיול הקצר באיזור ניתן לשלב עם פיקניק עצמאי או עם שתיית תה ואכילת פיתות דרוזיות בחניון. עונת הפריחה: בין ינואר למרץ.

להשלמת הבילוי מומלץ לשכור לילה בצימר או מלון באזור, כאן תמצאו רשימה של צימרים מומלצים בגליל התחתון ואזור רמות מנשה.

עבודות יצירה לחורף

את הזמן הפנוי בבית כאשר החלונות סגורים והגשם מכה בעוז אפשר לנצל לצור פעילויות מהנות לכל המשפחה. שתיית משקה חם כמו שוקו והתכרבלות מתחת לפוך זו רק אופציה אחת לבילוי הימים הקרים. אז הנה כמה הצעות לפעילויות יצירתיות עבור עונת החורף:

פעילות חווייתית לחורף

הורים לילדים קטנים יכולים לשתף אותם בצפייה בתופעות המתרחשות בחורף. ניתן לצאת לצפייה בשבלולים היוצאים החוצה בגשם, ולשלב זאת עם הסבר על מחזור החיים של השבלול והסיבות לכך שהוא נעשה פעיל דווקא בחורף. ניתן לצפות בברקים וברעמים, לספור את השניות החולפות בין רעם לברק, ולהסביר למשל על ההבדל בין מהירות האור למהירות הקול.

תפירת כרית חימום מיוחדת לחורף

אתם וודאי מכירים את כריות החימום הממולאות המיועדות לחימום קצר במיקרו-גל או בתנור. הכריות, המעוצבות בצורות שונות, מיועדות לחימום קל ולהנחה על הגוף כדי לשמור על החום וליצור תחושת פינוק נעימה.

אפשר להכין את הכריות האלה בקלות עם חומרים שיש בבית, מומלץ להשתמש במכונת תפירה, אך זה לא הכרחי. כל מה שצריך זה: בד בדוגמה מועדפת, כוסמת בכמות המתאימה לבד, חוט ומחט (או מכונת תפירה)  ומספריים. מקפלים את הבד לשניים, ותופרים לאורך כל השוליים ולבסוף משאירים צד אחד פתוח. ממלאים את הבד בכוסמת, וסוגרים את הפתח.

גזירת פתיתי שלג בקלות לבד בבית

עוד פעילות יצירה אהובה על ילדים היא גזירת פתיתי שלג מנייר. יש לקפל את הנייר לשישיות, לגזור את הפתית לפי יד הדמיון, ולפתוח את הנייר כדי לראות את הדוגמה הסופית. ניתן לשלב את הכנת הפתיתים עם הסבר על הצורה הסימטרית המיוחדת שלהם, אופן היווצרותם, ואופן נפילתם באוויר.

מקווים שנהנתם מהטיפים שלנו לפעילויות מומלצות לחורף. בין אם אתם יוצאים לטיול חורף, או נשארים בבית להתבונן בגשם היורד עם כוס משקה חם.

תגובות

מומלצים