ניתוח ממצאי בגרות תשע"ג בצפון

עלייה בזכאות המחוז מתשע"ב לתשע"ג, צמצום הפער בזכאות בין המחוז לארצי ועלייה מצטברת בשיעור הזכאות המחוזי מתשס"ח לתשע"ג.

01.12.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ניתוח ממצאי בגרות תשע"ג בצפון

אלה הממצאים שעלו מניתוח ממצאי בגרות תשע'ג בצפון.

הנהלת המחוז בראשותה של ד'ר אורנה שמחון ,מנהלת המחוז , דנה בישיבתה האחרונה בהישגי מבחני הבגרות בשנת תשע"ג .

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי בכינוס נמסר שהממצאים מתייחסים לבגרות תשע"ג כולל מועדי חורף העוקבים ומצביעים על: עלייה בזכאות המחוז מתשע"ב לתשע"ג, צמצום הפער בזכאות בין המחוז לארצי ועלייה מצטברת בשיעור הזכאות המחוזי מתשס"ח לתשע"ג.

כמו-כן, עסקה ההנהלה בהמשך יישום תכנית ציל"ה אשר מוטמעת בהתאם להחלטת הממשלה לאמץ את המלצות דו"ח טרכטנברג  ולסבסד העשרה בתום יום הלימודים לגילאי 9-3 .

בתוך כך נערך מחוז הצפון ליישום מדורג של ההמלצות בפריסה חמש-שנתית החל משנה"ל תשע"ג.

בהמשך סוכמו תובנות אירועי יום הסובלנות הבינלאומי שבמסגרת התקיימו  ימי שיא במוסדות החינוך בצפון בדגש "האחר הוא אני" ונפתח אוהל הידברות בעכו בשיתוף פעולה עם מרכז הדרכה של מינהל ח"ן. למוסדות החינוך עי"ס צוותו עורכי דין ונציגי משרד המשפטים עפ"י רשימה שהועברה מהמטה ואלה הירצו בנושא שוויון זכויות.

ועוד כמה נושאים משולחן ההנהלה :  דרכים להתמודדות עם אירועי ההסתה וחוסר הסובלנות שפקדו אותנו.בעניין זה ציינה מנהלת המחוז כי חשוב לקיים שיח חינוכי ופעילות ערכית והסברתית מעמיקה עם התלמידים בנושא : 'סובלנות כגורם מאחד' .

הוסכם כי חשוב לתת לגיטימציה לשונות, לתפיסות עולם אחרות ולראייה ביקורתית אך בדרכים לגיטימיות ולא באלימות מכל סוג שהוא. המחנכים עסקו בכיתות בתופעות השליליות של אלימות פיזית ומילולית ושימוש לא אחראי ברשתות החברתיות . כמו כן נעשתה פעילות חינוכית וערכית לחיזוק תרבות השיח והדיאלוג בבתי הספר תוך כיבוד השונות. המחוז העמיד לצורך כך את כל התמיכה המקצועית כדי  לסייע למוסדות החינוך.

נושאים נוספים שנדונו: דרכים לקידום לימודי המתמטיקה והאנגלית, פיתוח מקצועי של מפקחים , סטטוס תכנית ציל"ה , הטמעת התרבות הארגונית ע"פי מודל האיכות והמצוינות עם מיקוד  בשיפור שירות, הקניית כלי ניהול, פיתוח ארגוני ואישי והרחבת ההטעמה במחוז ובבתיה"ס.  כמו-כן, נעשית השלמת הטמעה של המלצות צוותי השיפור מרמת מחוז ועד רמת הפרט.

תגובות

מומלצים