אמיר יקותיאל "שובן של קבוצות הרכישה"

פעם הן היו הלב הפועם של שוק הנדל"ן הישראלי* אבל בשנים האחרונות קבוצות הרכישה איבדו את דרכן* עכשיו, הן מוצאות אותו שוב בשפע של פרויקטים חדשים כמו בפרויקט מגדלי הדר של אמיר יקותיאל בהוד השרון

09.12.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אמיר יקותיאל "שובן של קבוצות הרכישה"

הרעיון היה פשוט, במקום לתת לקבלן לקבוע את מחיר הדירות ולהרוויח כסף רב מול הרוכש במתח רויחים גדול, תתאגד קבוצת רכישה שתצליח להשיג מחירים מצוינים מול הקבלן המבצע ומול היזם. ההמשך היה אופטימי לא פחות, בשנות ה-2000 פרחו כאן קבוצות הרכישה ומתחת לכל עץ רענן קמה אחת חדשה.

בשלב מסוים כל שוק הנדל"ן נטה לכיוון הקבוצות האלו. אבל אז הקבלנים הבינו שניצב מולם אויב והחליטו להילחם. התוצאה הייתה לובי חזק ששיכנע את הממשלה להעלות את המסים לקבוצות הרכישה ובעיקר אומדן מחירים שפעמים רבות היה מרוחק מרחק רב, לעתים של מאות אלפי שקלים מהמחיר הסופי של הדירה.

כך בשנים האחרונות אנו עדים לירידה תלולה בכמות קבוצות הרכישה. אולם דומה שהאבולוציה של שוק הנדל"ן החייתה את אותן קבוצות מחדש, ובחודשים האחרונים אנו עדים לשובן, עכשיו הן משופרות, עומדות על שלהן, ובעלות מבנה כספי שלא נותן לפער מהמחיר הסופי של הדירה להיות רחוק כל כך. אחת מאותן קבוצות שהצליחו היא קבוצת הרכישה במגדלי הדר, פרויקט הנדל"ן של אמיר יקותיאל בהוד השרון שהצליחה כבר למכור כמעט את כל הבניין במהירות שיא.

הערים הלוהטות של קבוצות הרכישה

בראש רשימת הערים שמובילות את קבוצות הרכישה עומדת מודיעין. העיר שנבנתה כדי לשמש עיר לזוגות צעירים והפכה לעיר השינה של תל אביב מנסה להמציא את עצמה מחדש, בשורה של פרויקטים חדשים שמנסים למשוך זוגות ומשפחות חדשות למקום. מכרזים רבים שצצו לאחרונה בעיר העמידו למכירה אדמות מבוקשות ברחבי העיר. קבוצות הרכישה עטו על המציאה כמו עופות טורפים, והביאו לכך שזוגות רבים בארץ מחכים לסוף המכרז כדי להצטרף לקבוצות הרכישה ולהשיג מחירים זולים לדירות בעיר. שתי ערים נוספות בהן קבוצות הרכישה לוהטות הן רחובות ופתח תקווה.

מגדלי הדר

הוד השרון חוזרת לעצמה

פרויקט מגדלי הדר בהוד השרון הינו פרי יזמות של חברת AMY יקותיאל נדל"ן מקבוצת יקותיאל בראשות אמיר יקותיאל. בימים אלה מקימה החברה שני מגדלי מגורים, רבי קומות, בני 18 קומות ו 60 יחידות דיור כל אחד, בחלקה המערבי של הוד השרון. כאמור בניין אחד ששווק על ידי קבוצת רכישה נמכר כמעט לחלוטין והוא עדות לכוח שחוזר לאותן קבוצות יחד עם האיכות הנרכשת של היזם אמיר יקותיאל שאחראי לפרויקט. השאלה המרכזית כיום היא מה יהיה בעתידן של אותן קבוצות רכישה, כאשר כל כך הרבה גופים מנסים להגביל אותם. ההימור שלנו- הם ימשיכו לפעול בקונסטלציה מעט שונה מהיום אבל, עדיין כשחקניות מרכזיות בשוק הנדל"ן המקומי.

תגובות

מומלצים