גיוס עובדים דרך האינטרנט

מעטים לא יתרשמו מהעובדה שהזירה המקוונת הפכה לאחרונה ל"כיכר העיר המודרנית". הדברים נוגעים לרוב תחומי החיים, כולל סוגיות הקשורות בשוק העבודה המשתנה תמיד. כדוגמא, ניקח את נושא חיפוש העבודה באינטרנט, שהפך לעניין יומיומי וברור מאליו.

12.12.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גיוס עובדים דרך האינטרנט

בעבר הלא רחוק, היו חיפוש העבודה ומודעות הדרושים שם מקביל לעמודים מסוימים בעיתונות המודפסת, והרי כיום – מבקשי עבודה פוטנציאליים יתרכזו את מירב חיפושיהם באינטרנט.

השינוי המתהווה בתחום חיפוש העבודה

יודגש כי גיוס עובדים וחיפוש עבודה אינו מבוצע רק באתרים ייעודיים ובלוחות דרושים. מתקיים חיפוש מקיף ונרחב אף ברשתות החברתיות ובפורומים השונים. מדוע? זאת מפני שהאינטרנט הפך לנגיש עבור מגזרים רבים יותר מבעבר, ועל פי רוב הוא מהווה דרך הולמת לפלח את המעסיקים ואת דורשי העבודה. יתר על כן, הכלים המוצעים ברשת הן עבור מחפשי העבודה והן עבור מנהלי העסקים, הם יעילים ואפקטיביים למדי.

גיוס עובדים באינטרנט - יתרונות

ניתן לומר כי גיוס עובדים דרך האינטרנט זוכר לרשימת יתרונות. ראשית כל, יצוין כי דורשי עבודה ומועמדים פונים כשלב ראשון לחיפוש בכלים המקוונים העומדים לרשותם. דרך זו מאפשרת שליחת קורות חיים בכל זמן ומכל מקום; לעיתים מזומנות, אפשרי הדבר לביצוע אף באמצעות הטלפון הנייד. שנית, רשת האינטרנט ידועה ככלי עדכני ויעיל בכל הקשור להתמקדות במידע רלבנטי בהתבסס על שדות חיפוש ושאלות מנחות. קיימים מספר יתרונות בולטים עבור גיוס עובדים ברשת האינטרנט:

עדכון תמידי

בניגוד לעיתונות המודפסת, הרי שרשת האינטרנט מאפשרת עדכון קונסיסטנטי של מודעות גיוס עובדים. כדוגמא, באם מעסיק מפרסם מודעת גיוס עובדים למשרה מסוימת, ומבחין כי מסמכי קורות החיים המשוגרים אליו אינם תואמים את מה שהוגדר בדרישות, ביתר קלות יוכל לשנות את המודעה ולתקן את הכתוב. יתר על כן, במידה שהמשרה כבר אוישה, אפשר בקלות לעדכן את המודעה או להסירה. יצוין, כי הניגוד לזו שבעיתונות המודפסת, הרי שמודעת גיוס עובדים באינטרנט מאפשרת גמישות רחבה למדי.

חיפוש עבודה

זמן תגובה

מבחינת החשיפה וההיענות למודעות גיוס עובדים, הרי שהם קצרים ביותר ברשת האינטרנט. תפוצתה הנרחבת של הרשת, והאפשרות להגיע לאתרים רלבנטיים בכל זמן ומכל מקום, הופכים את פרמטר זמן התגובה לסוגיה מרכזית בחיפוש עבודה/עובדים. בימינו אנו, אתרי אינטרנט המפעילים לוחות דרושים, מאפשרים מקסום זמן תגובה באמצעות שליחות מיילים ו/או מסרונים, בהתאם למשרות רלבנטיות. משרות מבוקשת עשויות לקבל תגובות רבות תוך שעות ספורות, ולעיתים אף דקות לאחר עליית המודעה לרשת.

תפוצה

ללא ספק, כל פרסום, כולל פרסום מודעת גיוס עובדים, תלוי בתפוצה. תפוצה רחבה יותר תוביל לחשיפה משמעותית יותר ולהגדלת סיכויי ההתאמה בין מבקשי העבודה לבין המעסיק. ברור, אם כך, כי זהו יתרון משמעותי לטובת תהליך גיוס עובדים באינטרנט, על חשבון העיתונות הכתובה, ושינוי שעל כולנו להתרגל אליו מה שיותר מהר.

תגובות

מומלצים